Omegas garanti - hvor effektive og hyggelige er de egentlig?

Medlem
22. april 2013
Sted
Fredrikstad
Tenkte det kunne være interessant med en tråd om dette, der man kan dele erfaringer og dem feels angående Omega og garanti.

Grunnen er nå primært at min Omega Speedmaster Dark side of the moon plutselig har begynt å miste antirefleks-coatingen på safirglasset. Dette er for meg mildt sagt forvirrende. Klokken har aldri dunket i noe med glasset, og OM jeg så hadde dunket den i noe hadde den fått en liten chip i coatingen - ikke slik som her hvor jeg plutselig har mistet ganske mye nederst og litt oppover på glasset. Dette har skjedd både nede klokken 5-6 og samtidig klokken 11-12 i litt mindre grad.

Så - jeg tenkte å ta turen til min lokale Omega-forhandler og forhøre meg om hva i alle dager dette kan handle om. Virker som en fabrikksfeil som jeg jo selvfølgelig håper dekkes av garanti (kjøpt ny sommer 2014). Men hva tenker Omega? Har jeg gjort dette selv på en eller annen eksotisk jævla måte? Det kan de vel hevde, og det frykter jeg. Og hvor lenge blir den borte?

Så tja - jeg rapporterer tilbake når jeg vet noe mer. Forhåpentligvis er det et simpelt glassbytte, men jeg frykter jo at den skal ned til Sveits eller hvor nå Omega har servicestasjon, og at det tar et deilig halvår før jeg ser den igjen. Sukk ...

Jeg har god erfaring med garantien til Omega. Klokken ble sendt til Sveits og var tilbake innen en mnd:)

Jeg må levere inn min PO, kjøpt i August. Datoen henger seg opp mellom 15. og 16. hver måned... Noen som har opplevd lignende?
Er jo garantisak, så den skal visstnok sendes til Omegaverksted i Norge. Får skrive mer når den er innlevert, men venter til etter jul (vil jo ikke være uten Omega'n på julaften...)

God jul

Jeg må levere inn min PO, kjøpt i August. Datoen henger seg opp mellom 15. og 16. hver måned... Noen som har opplevd lignende?
Er jo garantisak, så den skal visstnok sendes til Omegaverksted i Norge. Får skrive mer når den er innlevert, men venter til etter jul (vil jo ikke være uten Omega'n på julaften...)

God jul
Har du forsøkt å stile kokken med kronen helt til den skal skifte fra 15. til 16. og se om den skifter?
Jeg hadde samme problem på en Maurice Laoroix og den fungerte etter denne metoden. Den byttet dato korrekt og har fungert siden.

Har du forsøkt å stile kokken med kronen helt til den skal skifte fra 15. til 16. og se om den skifter?
Jeg hadde samme problem på en Maurice Laoroix og den fungerte etter denne metoden. Den byttet dato korrekt og har fungert siden.
Skifter som normalt hvis jeg skrur manuelt med kronen, men henger seg opp hvis jeg lar den ligge å skifte "naturlig". Må jo være rusk i maskineriet, i og med at det skjer det samme hver måned...?

Håper jeg slipper utlandet for garantiskade (hva jeg antar er iallfall) og enkelt bytte av glass. Burde være grei skuring, men man vet aldri.

Hot tip - ikke lever inn ting før nyttår. Blir bare liggende og støve hos Swatch Group til januar. Jeg venter og bruker min DSOTM i julen.

• Liker
Reaksjoner: Individual
Seamaster'n ble levert inn 2.januar (i Trondheim) og ble vel sendt videre til Oslo for "behandling"...
Har ennå ikke hørt noe, men håper alt står bra til. Blir spennende å høre hva som var galt

Min DSOTM er nå på vei til Swatch Group i Oslo. Urmakeren jeg snakket med per telefon var en herlig person som uttrykket stor fascinasjon for et refleksbelegg som begynte å bli borte. Han forklarte litt om indre og ytre belegg, ga sin mening om hva han syntes var best og mente bestemt dette hørtes ut som garantibytte av glass (som koster hysterisk mye fordi hvem vet). Håper jeg får en tilbakemelding etter hvert på hvordan man ligger an.

So far so good egentlig - virker som hyggelige folk så langt.

Da skulle jeg egentlig få klokka 16.februar, men slik gikk det ikke...
Dro ned til byen, fikk den i hendene og ved inspeksjon oppdaget jeg selvfølgelig ei MEGAstripe i
AR-coatingen!
Jeg vurderte nesten å overse den, men ble overtalt til å sende den ned til Swatch-Oslo og få byttet glass. Slik skulle det ikke være!
Topp service der altså, i et svakblindt øyeblikk fra min side.
Hvis glasset var på lager i Oslo, skulle den komme i slutten av uka her
(altså i dag eller morgen), hvis ikke måtte dette sendes fra Sveits og da blir den vel levert neste uke.
Snart 2 måneder uten, og meget kjedlig å vente....

• Liker
Reaksjoner: Hreple
Kjedelig å høre om at Omega selv jobber med å ripe opp glasset ditt, Individual.

Selv har jeg jo speedy inne for bytte av glass. Husker ikke hvor lenge den har vært der nå - mener å huske jeg leverte den inn i januar en gang. Enda godt jeg har Planet Oceanen min som klokke, og jeg savner egentlig ikke ur nummer to nevneverdig.

Ingen som har lyst til å kjøpe en DSOTM vel? :D

Sendte en forespørsel per epost til min lokale urmaker i dag for å sjekke status. Vet ikke noe mer - men håper vel på en tilbakemelding i løpet av et par dager.

Da ble jeg akkurat oppringt av min urmaker om at min darkside er tilbake fra Sveits med nytt glass på garantien, no questions asked. Veldig behagelig, og ærlig talt en god opplevelse. At det tar litt tid får vel bare være når klokken vimser ned til Sveits og opp igjen.

Nå blir det vanskelig å hente den uten å vurdere en Omega-nato til Planet Oceanen min, kjenner jeg.

Fremdrift hos deg, @Individual ?

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Fortsatt ikke hørt noe nei @Hreple
Tar kontakt med de på mandag hvis de ikke ringer og melder ankomst av klokka snart!

Bra at det gikk i orden med din da

Redigert: