Omreisende klokkekjøper i Aftenposten

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Noen som så annonsen i dagens Aftenposten om den omreisende klokkesamleren som kommer til Oslo? Annonserte at han kjøpte gamle Seadwellere og Explorer "MqQueen" for 25 - 50.000, samt at han generelt kjøpte Rolexer. Skulle visst komme en større annonse i morgen ...

Heisann , så på dette med interesse. tror nok det er noen omreisende som håper på gode kjøp i et land de tror er litt usofistikert kanskje.
Vi burde ta dem foran nesen og kjøpe alle røde seadwellere, vintage subs og andre godbiter før de lurer noen godtroende nordmenn.
Jeg kjenner en kvinne i antikvitetsbransjen og hun har fortalt om menn som finner klokker i dødsbo for 20k som går videre for et par hundre K...til fek.s tyskland.
Unge norske klokkeinteresserte burde være på hugget her.

Beklager min patos men det er lørdagskveld.

Hadde tidsvinduet vært litt mindre skulle jeg gjerne sittet utenfor Grand med en bunke tusenlapper og forsøkt å stjele litt av businessen hans :D Men det blir litt lenge å sitte i tre hele dager.

Har vurdert å ta turen innom med et par gamle ur kun for å slå av en prat :mrgreen:

Jeg var innom han av pur nysgjerrighet. Tok med meg min IWC Da Vici Perpetual Chronograph for å se hvordan han reagerte på den.

Det ble ingen handel, og jeg sitter igjen med en følelse at jeg nok ikke var i hans målgruppe. Så fort han skjønte at jeg hadde over gjennomsnittet kunnskap (og interesse) for klokker ble det veldig viktig å avslutte samtalen vår så raskt som mulig :roll:

Hehe, morsomt :) Så du mange andre der? Jeg skulle gjerne ha stjålet noen handler ...

Anders skrev:
Hehe, morsomt :) Så du mange andre der? Jeg skulle gjerne ha stjålet noen handler ...

Var der i "prime-time" lunsj tid som eneste person. I det jeg gikk kom det en pent kledd eldre mann med en Rolex, men det virket ikke som det var rush der akkurat :p

Klipper fra hva Roger Sveian kunne opplyse om på Timetotalk.com:

jeg var og snakket med han i dag , var nyskjerrig hva han ville by for en red sub, førtse tilbudet
var 15 000 men han kunne etter mye om og men gå opp til 35. han fortalte at han ikke hadde betalt så mye for en dobbel rød seadweller, og han hadde fått en 1680 med papirer for 15000,-

Jepp ! Interessant og sikkert lukrativ jobb M. Kaye har ! ;)

Hyggelig at NURK v/ R.Sveian fikk litt omtale,- kanskje det blir litt mer liv i forumet til NURK igjen ! 12-14 innlegg hittil i 2008 er jo heller dødt må jeg kunne si.... :roll:

Jepp, og en ganske sober framstilling synes jeg. Fornuftige råd til de ukyndige.

"It'll go in my collection."

Den ender vel helst opp i i butikken hans, tenker jeg :D

Ja, hvis han tilbyr en antatt "ukyndig" 15.000 for en rød Submariner, er det vel ikke tvil om at verdien er det mangedobbelte på den kronografen. Det er jo ikke ulovlig å gjøre gode kjøp, men dog...
Rart at eiere av slike gamle klenodier ikke finner ut mer om uret før det stampes, burde jo være en enkel sak i vår internettalder.

Re: Jeg ser også på dette som semi-svindel.

Er det egentlig lov å kjøpe ting kontant for så å ta det ut av landet?
Det er vel ganske store verdier (den sniken IMO) tar med seg ut av landet.
Huff hele denne saken ga meg en dårlig følelse.