One Vintage Dual Time - Sommerklokka?

Medlem
6. des. 2013
Innlegg
11.316
Hm. Sommerklokka for noen her inne?

http://oceanictime.blogspot.no/2015/06/steinhart-ocean-one-vintage-dual-time.html

STEINHART%2BOcean%2BOne%2BVintage%2BDUAL%2B05.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Casio1234
Ett nydelig ur men selv så heller jeg nok mot Ocean Military Vintage eller Ocean Two. Kjenner det rykker farlig i bankkortet når jeg sikler på de to....
 
Me likes. Må si jeg har veldig sansen for Steinhart. Kanskje ikke in-house, men til ETA å være synes jeg Ocean klokkene gir mye for pengene
 
De burde vært saksøkt. ;)
Det ser jeg for all del fornuften i. Men på min arm (kjøttklubbe) ser sub rett og slett ut som en pusling. Fikk teste loevhagens expII, det er hvor streken går for nå. Leste her inne at en etterhvert likte mindre klokker, så kanskje det er håp for meg om noen år. En annen sak er service kost i dette bilde. Steinhart er så billig at det nesten er bruk og kast (som jeg forøvrig har problemer med)
 
Den er høvelig stor til å være "sub" Lug to lug er 52mm, 42mm kasse, bezel er 43,5mm, glaset målt i ytterkant 35mm
 
Den klokka synes jeg var utrolig fin. Størrelsen tror jeg ville passet meg veldig bra selv om jeg kanskje kunne ønske at den ikke var så høy, men siden glasset sikkert utgjør et par mm er det ikke sikkert det er så galt likevel.
Jeg trenger jo egentlig en sommerklokke :)

Når det er sagt har jeg full forståelse for de som ikke setter så stor pris på disse hommage greiene. Selv vet jeg ikke om dette er værre enn det mange andre produsenter lager og så lenge de ikke gir seg ut for noe mer enn de er, er det innafor i min verden.

Kunne vært morsomt om noen kunne poste et bilde av klokken de mener er inspirasjonskilden for denne Steinharten.
 
Redigert:
Den der er kul. Bra verk er det også i den. Rykker litt i kjøpemuskelen hver gang jeg er inne å titter på den :p
 
Den der er kul. Bra verk er det også i den. Rykker litt i kjøpemuskelen hver gang jeg er inne å titter på den :p
Ja, må si meg enig der. Og det er jo en homage i ordet rette forstand, da originalen er like sjelden som enhjørninger og koster mer enn 4 nyrer :)
 
Om du i det hele tatt kan få tak i en orginal :p Møter du han ene karen som kan være villig til å selge må du nok ut med mer enn 4 nyrer uansett, så denne modellen fra Steinhart er absolutt innafor synes jeg :) Bra pris for et stabilt og godt verk + et spesielt design som kan funke til det meste :)

Her er forresten min "hjemmeherpa" OOV :)
FullSizeRender_zpsnpsb3f6z.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher