One Watch Guy med 80k

Mine 4 forslag:

1.
Ny Omega seamaster titan med titan lenke, brun skinnrem og original NATO. Da har man noe til enhver anledning.

2.
Brukt IWC 7 days. Noe mer klassisk får man nesten ikke.

3.
Brukt Glashütte Panomatic Lunar. «Beskjeden» eleganse.

4.
Brukt Breguet Classique 5207. Undervurdert merke, og tidløs klokke.

Vedlegg

• CA2809D0-56BC-46E7-B049-A707C6F8DDA6.jpeg
    CA2809D0-56BC-46E7-B049-A707C6F8DDA6.jpeg
    64,3 KB · Visninger: 0
  • 1E83DD68-AA65-494A-821D-2EF8975B130C.jpeg
    1E83DD68-AA65-494A-821D-2EF8975B130C.jpeg
    113,2 KB · Visninger: 0
  • E0C043F3-0BD5-4755-97B7-DF87F8D3F921.jpeg
    E0C043F3-0BD5-4755-97B7-DF87F8D3F921.jpeg
    145,1 KB · Visninger: 0
  • 1EA292B2-31DE-4209-9080-BF0A8BDBB059.jpeg
    1EA292B2-31DE-4209-9080-BF0A8BDBB059.jpeg
    132,4 KB · Visninger: 0
Jeg ser for meg at hvis jeg skulle bruke mine 80k på én klokke så hadde jeg nok ønsket å kjøpe denne ny hos en norsk forhandler.

Å lete etter brukte gråsone-dealer som attpåtil må smugles inn til landet for å komme innenfor budsjett ødelegger liksom litt av opplevelsen rundt det å handle en flott klokke. :eek:

Redigert:
Jeg ser for meg at hvis jeg skulle bruke mine 80k på én klokke så hadde jeg nok ønske å kjøpe denne ny hos en norsk forhandler.

Å lete etter brukte gråsone-dealer som attpåtil må smugles inn til landet for å komme innenfor budsjett ødelegger liksom litt av opplevelsen rundt det å handle en flott klokke. :eek:
Jaggu godt man er forskjellig og har ulikt syn på «opplevelse».......
Hva OP sine tanker rundt slikt har jeg ingen anelse om, men det får være opp til han å vurdere. Jeg har bare postet 4 forslag.

Mange interessante forslag her!
For å legge til litt kontekst rundt spørsmålet. Det startet med at jeg ønsket meg en Rolex sub hulk, men forsto kjapt at jeg ikke kunne kjøpe denne i "butikk". Derfor ble reserve løsningen en datejust, men nå som jeg er klar til å kjøpe. Ønsker jeg ikke å gå for en reserve løsning.

Nå som jeg ikke har en klar ide om hvilken klokke jeg ønsker meg, er jeg livredd for at gleden jeg har hatt med sparingen og spenningen rundt dette, ikke kommer til å samsvare med kjøpet.
Det er jo ganske krise når en bruker såpass mye penger på en klokke.

Om du er røsslig bygget, en IWC 3227.
FD118BF7-F749-4F8D-AD3B-F113A8FE9C42.jpeg

Om du er litt mer moderat bygget, IWC 3239.
6D69B4D9-3092-4878-AE4D-875CFBB95316.jpeg

Begge må letes opp på brukten, men dette er tidløst og klassisk, med et ikonisk design av Gerald Genta. Begge er ca. halvparten av budsjett. For, om du ikke har viljestyrke a la @Chronodiver, så kommer du til å trenge den andre halvparten til en Speedy. Og da er du godt dekket. Imho.

For å legge til litt kontekst rundt spørsmålet. Det startet med at jeg ønsket meg en Rolex sub hulk, men forsto kjapt at jeg ikke kunne kjøpe denne i "butikk". Derfor ble reserve løsningen en datejust, men nå som jeg er klar til å kjøpe. Ønsker jeg ikke å gå for en reserve løsning.

Nå som jeg ikke har en klar ide om hvilken klokke jeg ønsker meg, er jeg livredd for at gleden jeg har hatt med sparingen og spenningen rundt dette, ikke kommer til å samsvare med kjøpet.

Hvis det er Rolex Hulk du vil ha, så vil alt annet gi en litt besk smak i munnnen. Hold på pengene, evt spar litt til og prøv deg på et pent brukt eksemplar

• Liker
Reaksjoner: havarduf og Mulliner

Jeg er sikker på at hvis du går til forhandler og forklarer samt bruker litt tid på å bygge opp relasjon. Så er du nok eier av Hulk før du er pensjonist. Det bør ikke være så uoverkommelig som mange vil ha det til. Bruk tid hos forhandler med jevne mellomrom og så løser det seg nok.

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Hvis det er Rolex Hulk du vil ha, så vil alt annet gi en litt besk smak i munnnen. Hold på pengene, evt spar litt til og prøv deg på et pent brukt eksemplar

Ja, er litt redd for det, men hulken har mistet litt appeal!

Jeg er sikker på at hvis du går til forhandler og forklarer samt bruker litt tid på å bygge opp relasjon. Så er du nok eier av Hulk før du er pensjonist. Det bør ikke være så uoverkommelig som mange vil ha det til. Bruk tid hos forhandler med jevne mellomrom og så løser det seg nok.

Money talks ser jeg for meg. Ikke en sob story om mitt ønske om ny klokke, hehe

Så posten for en time siden, men uten å vite dine kriterier ble det vanskelig og trengte litt tid.
Jeg har kun eid denne i 5-6 mnd, men støtter @Callahan - passer badeshorts, t-shirt og dress, faktisk. Er både røff og pen.

Et bra valg som One Watch.

Vis vedlegg 132591 Vis vedlegg 132590

Vis vedlegg 132641
Enig med de som fremhever denne. Går til både dress og jeans. Samt at den kan bades med.

Og plutselig fekk eg litt lyst på noe nytt! Lenge sidan sist....

Den mangler lenke og dato, men insane pen da!:rolleyes:

Hvordan bærer den? 21mm lugwidth. tilgang på reimer?