Ooops, dette blir dyrt folkens

Medlem
4. des. 2012
Innlegg
76
Sted
Oslo
Har ikke funnet noen andre tråder som dekker uflaks og uhell. Hva det koster å rette opp i nevnte uhell, og hvordan eventuell forsikring funker. Det kan i tillegg være ganske morsom lesning å høre hvordan folk har ødelagt klokkene sine, tror jeg.

Var på ferie i Spania i helgen som var. I en vakker spansk bolig, med flotte fliser på alle gulv. Nevnte gulv var noe hardt for min kjære explorer ii å treffe face down. Følelsen av å fomle litt med fingrene, for så å høre lyden av: dette blir dyrt.

Og her er et flott bilde av resultatet. Glasset har ruslet inn i mekanismen og stoppet den, ripet opp skiven, men heldigvis er metallet fremdeles uskadd... Blir spennende å se hva Lervik sier om skadene når de ringer.

imagejpg1-2.jpg



Gjensidiges verdigjenstand forsikring for denne koster 915kr i året, og koster meg 10% av reparasjonskostnadene. Føler det virkelig var verdt det nå.
 
Foreslår at du skrur ut kronen for å stoppe urverket og unngå at glasskår i verket ødelegger det unødvendig mye.
Høres ut som det toget har gått for din del, men det kan jo bare bli verre ikke sant?;)

Hvis urverket fremdels er i god skikk trenger ikke dette å bli så fryktelig dyrt.
Nytt glass og service på urverket.
Ingen katastrofe det.
 
Enkel sak, litt trist og litt tid uten klokka, men Lervik + reiseforsikring = egenandel og "ny" klokke :)
 
Skulle hatt Plexiglass (lest med "Skulle gått til Specsavers" stemme) :p
 
Er det nå vi skal si kondolerer? Eller blir det gratulerer med "ny" klokke?
Fryktelig kjedelig historie dette her, lykke til med reparasjonen. :(:)
 
Uff da. Kjenner til den følelsen ja. Dama sin Omega fikk også knust glasset. Urverket stoppet ikke. Nytt glass og servise på urverket ble 6000. Da skal det sies at glasset på omegaen kostet ca 4500.
 
Enkel sak, litt trist og litt tid uten klokka, men Lervik + reiseforsikring = egenandel og "ny" klokke :)

Tror ikke en (normal) reiseforsikring dekker dette - har prøvd en gang i tiden. Jeg hadde et fall av de sjeldne der jeg trodde både arm og ribbein brakk; klokka var bekymringen og den så verre ut enn dette.
 
Å ha safirkrystallen som peker ut over bezelens kant kan bli kult å se på, men blir egentlig en åpen dør til krystallkant sprekking og krystall sprenging som mange har opplevd på Rolex modeller som Sub, Eplo.... Men Rolex er ikke alene inn i dette uansett.
Det er egentlig gjort for å holde kassen slank og forstatt ha en minimal tykkelse på krystallen, som garanterer en bestemt vanntrykk motstand eller imot enkelte støt med "myke" overflater.
Men kort sagt, gjør det at krystallen tar alt i trynet så snart klokken møter noe med sitt fjes.
Ideelt sett, hadde en tykkere bezel som kommer på kanten av krystallen vært mye mer beskyttende: Men den slanke design hadde vært tapt.
 
Synd. Håper det ordner seg.

Lurer på om et kurvet (domed) safirglass gjennomgående ville vært mer motstandsdyktig for slikt. F. eks.:

ju2e2yhy.jpg
 
Synd. Håper det ordner seg.

Lurer på om et kurvet (domed) safirglass gjennomgående ville vært mer motstandsdyktig for slikt. F. eks.:

Mot kant sprekking, ja tror jeg. Men ikke imot direkte sjokk på hardt elementer.
Noen folk sier at "Rolex mener" at de vil holde på en bestemt vintage design med det.
Men egentlig, som jeg ser på det, ingen kasse hadde vært så slankaktig med en for eks 2mm tykkere bezel.
Det er et spørsmål av proporsjoner mellom kassen sin tykkelse og bezelen sin tykkelse.
Alt i alt, en design fordel og problem i samme gang.
Speedmaster Pro med safirkrystall og den 9300 Speedy modell har også samme problem: Design foran praktisitet...
Men hvis en klokke skulle bli bygget som en ekte "tool watch", hadde bezelen vært på samme høyden som krystallen eller skulle det bli brukt en plexiglass.
 
Triste greier. Undersøk med reiseforsikringen hva den vil dekke. Ofte dekker de mer enn man tror.

:cool:
 
Triste greier. Undersøk med reiseforsikringen hva den vil dekke. Ofte dekker de mer enn man tror.

:cool:

Har som sagt verdigjenstand forsikring, eller idiotforsikring som damen i Gjensidige kalte det. Den dekker alt:) med en egenandel på 10% av kostnad...