Oppbevaring av klokker?

Medlem
26. nov. 2013
Sted
Vestfold
I går gikk det opp for meg at klokkene mine ikke kan ligge i en mørk skuff ute av syne, så i ren frustrasjon dro jeg rett til eneste "klokkebutikk" som var åpen, og kjøpte meg en klokkeboks... ikke var den spesielt fin, og jeg hadde selvfølgelig ikke tenkt på hvor mye plass det var i den :confused: Noe det selvfølgelig var alt for lite av, og klokkene mine var alt for store til å kunne ligge inntil hverandre i "sporene" sine...

Så det jeg da lurer på, hvor kjøper dere klokkeboksene deres? og merker dere stor forskjell på bokser til rimelig pris kontra bokser til 1K+ ???

Jeg har seks-klokkeren fra TS Webshop.

Boks for 6 klokker | Tidssonen Webshop

6a_1024x1024.jpg

Liker denne godt - låsemekanismen har gått i stykker på min men det plager meg lite (spesielt siden jeg fikk den til en hyggelig pris brukt). Det er ikke plass til "ekstrautstyr" som remmer og verktøy, det er verdt å merke seg.

@reim Er putene i boksen mjuke nok til at ein kan få dameklokker (les tynne handledd) rund dei?
Kona treng klokkeboks, men usikker på om "putene" er små nok til å feste klokkene hennar?

Redigert av en moderator:
@reim Er putene i boksen mjuke nok til at ein kan få dameklokker (les tynne handledd) rund dei?
Kona treng klokkeboks, men usikker på om "putene" er små nok til å feste klokkene hennar?

Bare kjøp en sånn som jeg postet her nå... Jeg har litt over middels håndledd og putene mine ble for små for en del av klokkene mine... Dvs alle med clasp :mad: men ellers så virker den greit... Kostet ca 500 på bjørklund

Jeg tror nok det blir trangt hvis hun har klokker med lenke eller foldespenne. Jeg har 16,5-17 cm håndledd, og mine klokker får en tight men grei fit rundt putene.

Kan også anbefale klokkeboksen fra TS! God plass mellom putene og fin kvalitet på utførelsen. :)

8497396101_f024f464c3_b.jpg

8497965055_b83b5a209f_b.jpg

Redigert:
Har selv kuttet ut klokkebokser og bruker "watch roll", muligens noe inspirert av alle videosen på Hodinkee :D
Lett å dra med seg alle klokker ifra bankboks eller på reise, GTG, blir fin patina på læret og så er det litt artig å fikle med:rolleyes:
Sist kjøpt med Bernhard på VRF som også har en hjemmeside Bulang & Sons | B&S/JP handmade dark brown Watch Roll (E)

BampSJP-Roll-07E_zps76247129.jpg

Roll_4_1024x1024.jpg

Roll_3_1024x1024.jpg

Redigert:
Har selv kuttet ut klokkebokser og bruker "watch roll", muligens noe inspirert av alle videosen på Hodinkee :D
Lett å dra med seg alle klokker ifra bankboks eller på reise, GTG, blir fin patina på læret og så er det litt artig å fikle med:rolleyes:
Sist kjøpt med Bernhard på VRF som også har en hjemmeside Bulang & Sons | B&S/JP handmade dark brown Watch Roll (E)

BampSJP-Roll-07E_zps76247129.jpg

Jeg liker klokkerull, men ulempen er at man ikke får plass til f.eks klokker med gummiremmer. Iallfall ikke på langt nær alle typer. OEM-remmer til Omega, samt Everest og RubberB er eksempler på remmer som ikke "passer". Årsaken er at disse remmene ikke kan bøyes/brettes/legges under klokken slik som man kan med en skinnrem (ble dette forståelig?)

Det blir litt upraktisk om man må ta av remmene når man skal på tur.

Hvordan lagde du "puter" til å ha klokkene på? bare brukt overflødige skummet fra utskjæringene as is, eller har du tilpasset det på noen måte? :)

Skummet boksene kommer med er såkalt pick-n-pluck foam, og er halvdelt fra før av, så det er intet problem, men det jeg gjorde var å kjøpe Ø49 rørisolation, som bare er å kutte i riktig lengde, og vips du har DIY-puter.

Sy2SrC8.jpg

dLouA7q.jpg

Kanskje ikke den mest stilrene løsningen, men det fungerer knall, og er en flott boks å ta med seg på tur uten å måtte bekymre seg for klokkene!

gjør-det-selv

DIY med boks fra Ikea + skum

Funker veldig greit for meg,

Får også med to mindre bokser som passer inne i den store, perfekt til rem og quartz.

Har en enkel 6 klokkers boks.
Fungerer greitt.
MEN har jo altfor mange klokker. Kvanitet forran kvalitet.
Ettersom det etterkvart er blitt eindel mekaniske ur er kanskje min neste boks ut ein watch winder som og kan lagres klokker i. Feks 8 klokker.