Oppbevaring

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Hvordan oppbevarer dere klokkene deres?
I originalboks, større bokser eller lignende?

Noen spesielle merker som gjelder osv.?

Foreløpig har jeg bare hatt de i orginal boksen, men det er jo fordi jeg kun har 2 klokker så langt..

Var i køben i helgen og så på en del klokkebokser, både slike som går rundt og vanlige klokke bokser. Blir vel en klokke boks etterhvert som samlingen går fremover, men akkurat nå trenger jeg ikke noe mer.

Det finnes en importør i Fr. stad av bl.a. klokkebokser og windere til en overkommelig pris. Har skifter ofte på utvalget, så ta gjerne kontakt om du ikke ser det du jakter på....
Mine ur ligger stort sett på et stykke filt inne i et bokskap, da jeg ofte bytter på å ha dem på meg.

Hjemmesiden hans er http://www.klokks.no

I originalboksene, innelåst i safe. Skulle gjerne hatt en safe med plass til en flott treboks, men da blr kanskje poenget med en lekker boks borte :roll:

Har en en klokke-ekse med plass til 8 klokker i, som jeg kjøpte relativt billig (600,-) på Heyerdal på sjølyst for sikkert fire å siden... Ellers står de jo innimellom på winder om de er i hyppig bruk :)

Tekte å skaffe meg en ny boks snart, med plass til remmer etc, men ikke funnet noe ennå.

Jeg kjøpte en klokke boks på Thune på Egertorget på Fredag. Den var utrolig billig! 298kr! (Norsk designer) Sort boks med lås. Plass til 4 klokker og div lommer for remmer, deler, kvitteringer osv. Har ikke flere enn 2 klokker så for meg holder det så langt :)

Erik N skrev:
Jeg kjøpte en klokke boks på Thune på Egertorget på Fredag. Den var utrolig billig! 298kr! (Norsk designer) Sort boks med lås. Plass til 4 klokker og div lommer for remmer, deler, kvitteringer osv. Har ikke flere enn 2 klokker så for meg holder det så langt :)

Høres ikke dumt ut. Hvordan er det med plassen i den med tanke på litt større klokker? Er slot'ene dype nok til at den fungerer til klokker med både lenke og rem?

Jada, var er høy nok for større klokker og. Passformen på putene som klokkene skal ligge rundt var ikke så bra da.. de ligger litt løst.. det er vel det eneste negative jeg kan si så langt. Men det var så billig ;)

Erik N skrev:

Takker for bra tips, - da må det bli Thune-besøk i ettermiddag... (Før Juice og evt. andre kjøper den siste.... :D )
Panerai ur kommer, som kjent, i en gedigen pære-tre kasse,- så de klokkene ligger greit. Andre ur kommer i "mye rart", så en pen presentasjons kasse er ønskelig.

Erik N, jeg tror det kan være lurt å oppbevare papirene dine et annet sted enn der hvor du har klokkene dine.. ;) Tenk deg et "worst case" scenario :cry:

Helt klart! Forsikringsbevis og papirer på selve klokkene ligger ikke i boksen. De ligger i en safe hos pappa :)

Erik N skrev:

Bilde?

Kan ta ett bilde når jeg kommer hjem.. Har ikke fått tatt noe enda.. men dere som bor i Oslo kan jo bare ta turen innom å se, lunsj pause, fritid..

Var innom Thune i sted og tok en titt på den! Virket veldig ok, i alle fall når man tar prisen med i beregning... Var puter til fire klokker og i tillegg plass til ringer/smykker, hvor man sikkert kan ha lenke-biter, spenner etc. I tillegg var det plass til et par remmer i en egen lomme i lokket (dårlig forklart, men dere skjønner sikkert hva jeg mener). Utvendig hadde boksen et slags gummi-belegg...

De hadde igjen to stykker, men det skulle visst ikke være noe problem å bestille inn flere relativt raskt!

Regner med det var denne du hadde kjøpt Erik, var den eneste de hadde til den prisen og i den størrelsen :)

Stemmer det.. var noe Carbon etterligning gummistoff på den.. var den eneste klokkeboksen som jeg har sett så billig. De hadde jo en Winder der og.. samt noen bokser i kirsebær/nøttetre.. men de var langt dyrere..

Hvor mye lå treboksene på i pris?

Er på utkikk etter noen klokkebokser. En med 3-5 plasser som man kan dra med seg på GTG, reise etc, og en større til å ha hele samlingen i.
Hadde vært fint å se et bilde av din boks Erik, gjerne med klokkene dine plassert i. Er ofte så vanskelig å få inntrykk av hvor god "fit" disse boksene faktisk har med klokker i.

Treboksen var utrolig fin... Mener de bare hadde en til klokker. Den var det plass til 8 eller 10 klokker i, men var etter min mening alt for dyr. Kostet 6.490,- !!!

Skal man opp i den prisklassen er det mye annet å vurdere isteden (tenker Venlo, Orbita osv.)

Sist jeg var i Bangkok fant jeg utrolig mange flotte trebokser til en billig penge. Burde kjøpt et par.

Tror det er penger å tjene på å finne seg noe slikt når man er ute og reiser. Slike varer er ikke så voldsomt etterspurte i Norge vil jeg tro, da blir gjerne prisen satt litt vilkårlig.

Det er helt korrekt! Kun oppbevaring!

Var i edelt treverk og med logoen til produsenten trykket inn på siden av hver eneste pute.... Helt klart utrolig pen og et godt stykek utført arbeid, men med tanke på hva man får bestilt relativt rimelig over nettet fra utlandet var det litt mye for min lommebok!