Oppbevaring

Jeg har masse erfaring med Pelicase, både personlig(frakte kamerautstyr) og fra forsvaret. De er rett og slett FANTASTISKE! ikke noe mer å si om den saken!

sjekk ut denne filmen forresten :)
[video=youtube;YnP2LUSwN78]http://www.youtube.com/watch?v=YnP2LUSwN78[/video]

Edit: Gå for Rescue Orange :)

d.s.

Ja, det er den jeg ser for meg. $30-40 på eBay.... Ikke verst må jeg si! Utfordringen blir å kutte dette nøyaktig. Ser de professjonelle varmer opp ståltråd for å kutte nøyaktigt.

Milde himmel ....

Jeg har masse erfaring med Pelicase, både personlig(frakte kamerautstyr) og fra forsvaret. De er rett og slett FANTASTISKE! ikke noe mer å si om den saken!

sjekk ut denne filmen forresten :)
YouTube video ...

Milde himmel, hysterisk morsom filmsnutt. Men den hadde ikke holdt stand mot min
9,3x62. Ikke pokker.

@Sponon: Det hersker ingen tvil her. Dette er absolutt oppbevaringsboksen for dykker ur :)

Frode.

Skulle jo ha hatt en slik i steden for klokkeboksen, enkel og greit om det begynner å brenne - bare hive shiten ut av vinduet og oddsen er god for at ting inni er ok ;).

Pelican cases har jeg sansen for. De har disse på fotovideo.no men tror muligens prisen er doblet et par ganger..

Kjøp "Pick 'N' Pluck" versjonen. Da er skumgummien allerede kuttet opp i små firkanter, så du trenger bare å plukke ut noen firkanter der hvor klokkene skal være. Utprøvd og funnet i orden

Nei nei nei ...

Ja, det er den jeg ser for meg. $30-40 på eBay.... Ikke verst må jeg si! Utfordringen blir å kutte dette nøyaktig. Ser de professjonelle varmer opp ståltråd for å kutte nøyaktigt.

Nei nei nei. Du bruker ikke varm ståltråd. Det er ikke gøy i det hele tatt. Du varmer opp klokkene dine og bruker dem for å smelte nøyaktige spor. Dette er en mye bedre metode. Da oppnår du:

1) Å bli svimmel i hodet p.g.a. all den giftge gassen ifra smeltet plast (les, gratis børst).

2) Å få helt nøyaktige spor til klokkene dine.

3) Å få gleden av å kjøpe nye klokker.

3 - ting på en gang. Bedre kan det ikke bli.

Frode.

Kjøp "Pick 'N' Pluck" versjonen. Da er skumgummien allerede kuttet opp i små firkanter, så du trenger bare å plukke ut noen firkanter der hvor klokkene skal være. Utprøvd og funnet i orden

Sweet! Takk. :cool:

Nei nei nei. Du bruker ikke varm ståltråd. Det er ikke gøy i det hele tatt. Du varmer opp klokkene dine og bruker dem for å smelte nøyaktige spor. Dette er en mye bedre metode.

Har du tuklet med kjemikaliene der ute allerede? :p

Her har du hva du lete etter

Her er oppbevaringsboksen for svake og upålitelige ur som verken tåler vann, støv eller et lite dunk:
http://www.simplyscuba.com/products/Seahorse/SeahorseCaseSE300F.aspx

La meg bare få nevne disse fortreffelighetene: SEAHORSE is watertight, airtight, dustproof, crush resistant carrying cases to use to keep your valuable equipment safe from the elements.

Features:

Waterproof - tested via 24 hour submersion test
Airtight & Dustproof
Crush proof
Automatic pressure purge system

Selv har jeg denne:
http://www.simplyscuba.com/products/Seahorse/SeahorseCaseSE710.aspx

Men dog til kamera utstyr :D Det tåler jo som kjent litt mindre enn dykker ur :-?

Fikk forresten være alene i kjemikalie containeren i hele dag. En fantastisk opplevelse. Skal hilse dere alle ifra Elvis :cool:

Frode.

Fikk akkurat leverert 2 bokser å ha i bankboksen, tåler en del ser det ut som og har et lås. Liker aluminium look'en:D Heter Orbita Lugano og finnes for både 3, 6 og 12 klokker.

043b.jpg

048b.jpg

Ååååååååååååååå

Fikk akkurat leverert 2 bokser å ha i bankboksen, tåler en del ser det ut som og har et lås. Liker aluminium look'en:D Heter Orbita Lugano og finnes for både 3, 6 og 12 klokker.

Dette var bra greier - virkelig bra. Kan jeg få spørre om hvor du handlet? Boksene altså.

Frode.

Jeg har masse erfaring med Pelicase, både personlig(frakte kamerautstyr) og fra forsvaret.

Er Pelicase og Pelican case samme merke? Ser de har forskjellig logo. Pelican har f.eks kun autorisert forhandler i USA og Australia, mens Pelicase virker som er mer tilgjengelig i Europa, og kan f.eks kjøpes i norske nettbutikker.

Er dog fullt mulig å kjøpe en Pelican case på nett hos autorisert forhandler i USA. Lurer på om det er kvalitetsforskjell :confused:

Jeg bestilte feil boks igår, så har kansellert bestillingen. Men en slik skal jeg ha! :mrgreen:

Er Pelicase og Pelican case samme merke? Ser de har forskjellig logo. Pelican har f.eks kun autorisert forhandler i USA og Australia, mens Pelicase virker som er mer tilgjengelig i Europa, og kan f.eks kjøpes i norske nettbutikker.

Er dog fullt mulig å kjøpe en Pelican case på nett hos autorisert forhandler i USA. Lurer på om det er kvalitetsforskjell :confused:

Jeg bestilte feil boks igår, så har kansellert bestillingen. Men en slik skal jeg ha! :mrgreen:

Hvis jeg ikke husker feil så er Pelican kofferter laget i USA for det amerikanske markedet (i teorien). Pelicase mener jeg blir laget av et selskap i Europa som heter Peli. Deres produkter er hovedsakelig for det Europeiske markedet (i teroien). Peli er forøvrig eit av Pelican - mener jeg.

Kvalieten skal være den samme. Jeg skal sjekke våpenkofferten min når jeg kommer iland. Den kommer ifra UK og har vært håndtert rimelig tøfft over tid. Men jeg er usikker på hvilket merke det er. Kvaliteten på kofferten er "outstanding". Selv om kofferten nå viser tegn på "wear and tear" så har verken børsa eller kikkertene tatt noen skade.

Frode.

Edit: Eller var det motsatt ??? Kansje det er Pelican som er eid av Peli??? Er jammen ikke sikker lenger.

d.s.

Er ikke helt sikker. Mener å huske jeg hadde Pelicase 1550, ettersom den var kjøpt i Norge. Har den desverre ikke lenger så kan ikke bekrefte dette 100 %.
Kompisen min hadde en identisk, kjøpt i USA, som het Pelican Case. Helt prikklik bare med forskjellig logo.