EDIT:
Har fått klokkedilla etter at denne tråden ble startet, men trenger tips til klokke likevel.
Det har faktisk blitt en liten samling, inkludert denne godsaken:
Rolex Submariner 116610LN
Se denne tråden for mere info og bilder av klokkene:
Zawatch sin samling (Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)
Jeg har rett og slett blitt hektet, og nå vurderer enda en klokke.
Litt i samme gate som jeg har sett etter i denne tråden; en klokke som er litt tøff/røff/sporty/racing og gjerne en "normal" 43mm, har nemlig vendt meg til normalt store klokker (og må ikke lenger være i titan). Typ Seamaster/speedmaster. Det MÅ heller ikke være chrono, har blitt litt mer fan av enklere/renere klokker. En annen kandidat er Rolex Explorer 2 sort. I tillegg kanskje en Oris Aquis date.
Opprinnelig post:
Hadde klokke-dilla når jeg var ungdom, da gikk det i klokker med mest mulig funksjoner og knapper..
Sluttet å gå med klokke når jeg fikk mobil, men nå har jeg plutselig fått lyst på igjen.
Ønsker en sporty, stilren klokke, som gjerne reflekterer mine interesser for teknologi/elektronikk og ikke minst bil/racing, og gjerne BMW.
I tillegg bør den helst være (delvis) i titan da jeg ikke ønsker en tung klump på armen. Av samme årsak, kanskje heller ikke alt for stor og klumpete. Har ikke veldig store armledd/hender, og vil den skal kunne være under skjorta uten at det er plagsomt. Full titan blir ofte litt mørkt/kjedelig, så gjerne mix av materialer.
Oppsummert mer eller mindre faste krav/ønsker:
-Titan/lett
-Sporty chronograf
-Stål/sølv/titan utseende, men store deler kan gjerne være sort. Gjerne carbon!
-BMW klokke? Evt. innslag av rødt eller blått.
-Evt. gul/grønn/lime-grønne detaljer kan også være av interesse.
-Helst stål/titan lenke, men kan vurdere andre materialer (spesielt innslag av det). Gjerne en klokke som passer med flere type reimer for å kunne bytte når jeg er lei, og dermed ha flere klokker i en.
-Pris 3-5000, men finner jeg drømmeklokka til litt mer så kan jeg strekke meg...
Har kikket noe, og første gang jeg så denne var jeg nesten solgt (kult utseende/farger og carbon), men den er litt stor (42mm) og ikke i titan:
DS PODIUM BIG SIZE - CHRONOGRAPH C001.617.22.207.00:
DS Podium Big Size - Chronograph | Certina
Den finnes også i Titan, men litt kjedeligere (og fortsatt stor):
Da er denne bedre, men også fortsatt stor: DS PODIUM GMT:
DS Podium GMT | Certina
Samme med denne: DS ACTION:
DS Action | Certina
Så det er denne jeg kanskje står igjen med, 40mm, men litt kjedeligere utseende: DS PODIUM - CHRONOGRAPH
DS Podium - Chronograph | Certina
Likte forøvrig også utseende på denne Seiko Sportura (matcher farger på bremsene mine):
Er det noen som har noen andre kule forslag?
Merke spiller mindre rolle..
Hm, kom til å tenke på en mulig løsning.. Kanskje både førstnevnte til finere anledninger og sistnevnte 40mm certina til hverdags?
Har fått klokkedilla etter at denne tråden ble startet, men trenger tips til klokke likevel.
Det har faktisk blitt en liten samling, inkludert denne godsaken:
Rolex Submariner 116610LN
Se denne tråden for mere info og bilder av klokkene:
Zawatch sin samling (Certina, Rolex, Invicta, Citizen +div)
Jeg har rett og slett blitt hektet, og nå vurderer enda en klokke.
Litt i samme gate som jeg har sett etter i denne tråden; en klokke som er litt tøff/røff/sporty/racing og gjerne en "normal" 43mm, har nemlig vendt meg til normalt store klokker (og må ikke lenger være i titan). Typ Seamaster/speedmaster. Det MÅ heller ikke være chrono, har blitt litt mer fan av enklere/renere klokker. En annen kandidat er Rolex Explorer 2 sort. I tillegg kanskje en Oris Aquis date.
Opprinnelig post:
Hadde klokke-dilla når jeg var ungdom, da gikk det i klokker med mest mulig funksjoner og knapper..
Sluttet å gå med klokke når jeg fikk mobil, men nå har jeg plutselig fått lyst på igjen.
Ønsker en sporty, stilren klokke, som gjerne reflekterer mine interesser for teknologi/elektronikk og ikke minst bil/racing, og gjerne BMW.
I tillegg bør den helst være (delvis) i titan da jeg ikke ønsker en tung klump på armen. Av samme årsak, kanskje heller ikke alt for stor og klumpete. Har ikke veldig store armledd/hender, og vil den skal kunne være under skjorta uten at det er plagsomt. Full titan blir ofte litt mørkt/kjedelig, så gjerne mix av materialer.
Oppsummert mer eller mindre faste krav/ønsker:
-Titan/lett
-Sporty chronograf
-Stål/sølv/titan utseende, men store deler kan gjerne være sort. Gjerne carbon!
-BMW klokke? Evt. innslag av rødt eller blått.
-Evt. gul/grønn/lime-grønne detaljer kan også være av interesse.
-Helst stål/titan lenke, men kan vurdere andre materialer (spesielt innslag av det). Gjerne en klokke som passer med flere type reimer for å kunne bytte når jeg er lei, og dermed ha flere klokker i en.
-Pris 3-5000, men finner jeg drømmeklokka til litt mer så kan jeg strekke meg...
Har kikket noe, og første gang jeg så denne var jeg nesten solgt (kult utseende/farger og carbon), men den er litt stor (42mm) og ikke i titan:
DS PODIUM BIG SIZE - CHRONOGRAPH C001.617.22.207.00:
Den finnes også i Titan, men litt kjedeligere (og fortsatt stor):
Da er denne bedre, men også fortsatt stor: DS PODIUM GMT:
DS Podium GMT | Certina
Samme med denne: DS ACTION:
DS Action | Certina
Så det er denne jeg kanskje står igjen med, 40mm, men litt kjedeligere utseende: DS PODIUM - CHRONOGRAPH
DS Podium - Chronograph | Certina
Likte forøvrig også utseende på denne Seiko Sportura (matcher farger på bremsene mine):
Er det noen som har noen andre kule forslag?
Merke spiller mindre rolle..
Hm, kom til å tenke på en mulig løsning.. Kanskje både førstnevnte til finere anledninger og sistnevnte 40mm certina til hverdags?
Redigert: