- Medlem
- 12. mai 2012
Denne tråden er for innspill til mitt oppgraderingsprosjekt. Jeg vil gjerne besitte den for meg ultimate dressklokke, og rives mellom flere valg. Jeg er glad i stoppeklokker, jeg er glad i edle metaller, og/men jeg er glad i patek, og "men" er fordi jeg ikke kan få en stoppeklokke fra patek i et edelt metall innenfor min prisklasse, som foreløpig er litt flytende... Derfor håper jeg å få kommentarer her som kan bidra i min søken.
Nå har jeg Zenith striking tenth i roségull, og liker forsåvidt den veldig godt, men vil litt opp. Som flere sikkert har sett har jeg prøvd å videreformidle denne her, men det har vist seg litt vanskelig. Dumper jeg prisen nok får jeg vel solgt den her eller et annet sted, men det er en annen sak.
Jeg har en del kriterier for den ultimate klokken;
1. In house is a given
2. Historie, interessant kan overta for lang, men at det er et eller annet spesielt, det liker jeg
3. Bør være allment akseptert som blant de ypperste
4. Automatisk - ok uansett, manuelt opptrekk - må i så fall ha gangreserveindikator
5. Ikke et krav, men perp.cal. er veldig fint om det er dato/kalender
Ok, så, jeg har lange1 i kikkerten, som møter de fleste kravene mine.
Kom med innspill! Sparingen har begynt!
Sverre
Nå har jeg Zenith striking tenth i roségull, og liker forsåvidt den veldig godt, men vil litt opp. Som flere sikkert har sett har jeg prøvd å videreformidle denne her, men det har vist seg litt vanskelig. Dumper jeg prisen nok får jeg vel solgt den her eller et annet sted, men det er en annen sak.
Jeg har en del kriterier for den ultimate klokken;
1. In house is a given
2. Historie, interessant kan overta for lang, men at det er et eller annet spesielt, det liker jeg
3. Bør være allment akseptert som blant de ypperste
4. Automatisk - ok uansett, manuelt opptrekk - må i så fall ha gangreserveindikator
5. Ikke et krav, men perp.cal. er veldig fint om det er dato/kalender
Ok, så, jeg har lange1 i kikkerten, som møter de fleste kravene mine.
Kom med innspill! Sparingen har begynt!
Sverre