Orient Mako USA

Medlem
29. jan. 2015
Innlegg
498
Har hatt lyst på denne siden den ble lansert i sommer og nå ser det ut til at jeg har funnet en som sender til Norge. Har alltid likt Mako og denne har et par spennende oppgraderinger, har ikke bestemt meg om
det blir svart eller blå skive (kom gjerne med synspunkter).

Er det noen som har denne modellen/kan dele erfaringer?

Orient-Mako-Diver-USA-aBlogtoWatch-31.jpg
 
Redigert:
Ikke mye action i denne tråden, men Mako USA er bestilt! Har tidligere kun vært tilgjengelig for det amerikanske markedet via Orient så var rask nå som muligheten dukket opp. Blå er fin og har mest gjennskinn, men valget falt på svart, konservativt og passer til det meste.

Sakset fra hjemmsiden:

Exclusive to OrientWatchUSA.com!
The Mako USA collection is the newest rendition of Orient’s flagship diver model. With suggestions from the watch community, the Mako USA has been updated with a scratch resistant sapphire crystal, solid endlinks, and a 120-click diving bezel. This new model also is coated with Nemoto LumiNova® pigment which provides bright, long lasting lume. A fine timepiece that'll look great both in and out of the water. Appropriate for skin diving only!

Skive og visere er nye og den har gjennomgående lugholes.

Review her:
http://www.ablogtowatch.com/orient-mako-usa-watch-review/

Orient-Mako-Diver-USA-aBlogtoWatch-13.jpg
 
Ikke mye action i denne tråden, men Mako USA er bestilt! Har tidligere kun vært tilgjengelig for det amerikanske markedet via Orient så var rask nå som muligheten dukket opp. Blå er fin og har mest gjennskinn, men valget falt på svart, konservativt og passer til det meste.

Sakset fra hjemmsiden:



Skive og visere er nye og den har gjennomgående lugholes.

Review her:
http://www.ablogtowatch.com/orient-mako-usa-watch-review/

Orient-Mako-Diver-USA-aBlogtoWatch-13.jpg
Gratulerer! Du har bestilt den fineste! Har selv en blå XL-Mako, men kunne tenkt meg en sort Mako!:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Hadde tidligere en sort Mako XL, hva er egentlig forskjellen mellom den og USA utgaven?
Forøvrig en ok beater for de røffere jobbene.

++

Edit
Og der så jeg jo at forskjellene var listet i innlegget .... headbang!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Lov å spørre hvor du handlet?

Har egentlig lyst på en Ray, men synes denne var hakket hvassere i grunn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Den ble sluppet i dag på longislandwatches til en meget god pris, hvis du registrerer mail er det 5% å hente
(bedre enn ingenting).
 
Vurderer å ta inn en blå en også da jeg vil se den live for så å beholde enten den eller den svarte...
Regner med det er en enkel sak å flippe en av de her på forumet for selvkost (selvfølgelig).
Decisions decisions hehe
 
Jeg har en blå Orient Ray av den gamle typen. Jeg synes blåfargen er veldig fin, men det er litt for grov finish på urskiven. Det ser nesten ut som det er malt med strukturmaling før det blå er lagt på. I mine øyne kunne det også vært mere sunburst effekt. Når det er sagt er jeg veldig fornøyd med klokken. Av min beskjedne samling er Blue Ray'en den klart mest presise av de automatiske klokkene. De jeg sammenligner med er : Seiko SARB 017, Seiko orange monster med 4r verk, Orient Bambino (denne går også veldig korrekt, og har vel samme verk som den gamle rayen? ) Jeg synes også lumen er veldig bra. Den lyser lengre enn monsteret, og har veldig jevnt påført lume. På mitt orange monster mister timeviseren lume-effekten litt for tidlig. Kjør på og bestill :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Takk for god info og bra innspill, svart er som sagt allerrede på vei, så får vi se om det ikke blir en blå en også:)
 
Nå fikk jeg lyst på en mako igjen. Har eid både blå og svart av den gamle typen, flotte allroundklokker og enorm value for money. De ble flippet pga konkurranse fra mer kostbare alternativer, men en hvit en hadde vært snasent.
 
Tror det er samme som de har brukt tidligere, er beskrevet i review linket tidligere i tråden.
Her sammenligning av lume:

12695050_949820651722080_7732428381411326538_o.jpg
 
Da har jeg endelig fått min :) Etter fire dager med Posten sin udugelighet med ekspress levering på døren. (I følge Postens kundeservice hverken ringer eller sender budet melding når det er ved leveringsstedet. Forstå det den som kan)

Men nok om Posten, her er noen bilder :)















Til slutt en liten bonus-shot av lumen (Selv om jeg synes det er sykt kleint og svært nerdete :p)



Er veldig fornøyd med førsteinntrykket og finishen på denne. Mye mer solid lenke enn tidligere Orient-modeller jeg har vært borti (Solid end links). Kommer til å være en flott hverdagsbeater :D
 
Den er kjempefin, gratulerer! Har ikke fått min ennå og gleder meg ikke noe mindre nå:cool::)
 
Redigert: