Orient med Rolex?

Enig med deg.. Jævla dumt spørsmål!

Men vill tippe at du ikke er en sjans i havet på å få det til å bli bra!
Men om du får trøkt det sammen.. Er vel en annen sak :mrgreen:

Alt er mulig... Men vil sterkt fraråde deg dette. Det eneste du bidrar med, er å søple til ett merkenavn som Rolex.

Det er fullt mulig å trikse med ulike kasser og dials.

Du kan jo sette på en BMW skilt på Lada'en din og se om du er fornøyd med resultatet.
Hvis du er gira på å lage noe unikt så råder jeg deg til å gå inn på ofrei.com og bestille urverk, kasse, visere og reim for så p sette det sammen. Der vil du finne mange ulike varianter som passer sammen og du driter deg ikke ut.

Hvorfor kjøper du ikke en ekte Orient inspirert av Rolex?
tn2ER00002D0.jpg

Det du går med i tankene er vel reinspikka fakeproduksjon.:mad:

vet folk vil le av meg nå...

Ikke noe latterlig med fakes...
Kjøp deg heller ekte vare.:evil:

Ler ikke så mye som jeg rister oppgitt på hodet.

Kjøp heller en ekte klokke du liker, eller bygg en helt custom sak.

Er du bare ute etter statusen du får av Rolexskiven foreslår jeg at du sparer til en Breitling. De er langt større, mer blankpolert og statusen på gaten er vel så kul........... :-|

Du kan jo sette på en BMW skilt på Lada'en din og se om du er fornøyd med resultatet.
Helt enig med ErikR her..
Vanligvis kommer jeg med et nogenlunde hyggelig / relevant svar, men dette spørsmålet fortjener ikke mer enn følgende, sorry!

facepalm10.jpg

En Orient Mako med Submariner 1680 skive ville nok tatt Tidssonens Frankenwatch-pris med glans.
(for ikke å snakke om ditt livs dårligst investerte 7-800 dollars)

Orienten er ei super klokke i seg selv. Evt den som UJU linker til dersom du liker Rolex-looken.

Dette var mest ment bare som et spørsmål :) og om det er teoretisk sett mulig.
ville aldri ødelagt rolex sitt navn med å gjøre dette og har selv en rolex ( kommer bilder )

var bare nysgjerrig på om det er teoretisk sett mulig.

men har fått mitt svar så takk for det! :) For å berolige noen urolige mager her inne, dette ville jeg aldri gjennomført! var bare som sagt nysgjerrig på om dette er noe som man kan gjøre.

Ser

mange blir opprørte av trådstarters teoretiske forslag. Hva med alle som produserer ur som opplagt er kopier av mer kjente ur, som den Orienten, eller Steinhart og for ikke å snakke om Inex som kopierer et hvert design som kommer ut fra andre produsenter. Det liker jeg dårlig. Personlig liker jeg dårlig alle former for fakes/replicas men jeg er heller ikke begeistret over at andre enn Rolex lager Submarinere (til info, jeg har ikke Submariner selv). Hvorfor er det lov og godtatt at Orient feks kan lage et ur som er "likt" en submariner? Jeg forstår det ikke og jeg liker det ikke.

Den diskusjonen er tatt mange ganger.

Folk setter streken fra hva de finner etisk korrekt på forskjellig sted.

Noen godtar hommage fra ur som er gått ut av produksjon.

Andre godtar alle former for hommage.

Noen har nulltoleranse.

Det eneste vi alle er enige om her inne er at det å kopiere logo ol. definitivt er forbudt område.

Den diskusjonen er tatt mange ganger.

Folk setter streken fra hva de finner etisk korrekt på forskjellig sted.

Noen godtar hommage fra ur som er gått ut av produksjon.

Andre godtar alle former for hommage.

Noen har nulltoleranse.

Det eneste vi alle er enige om her inne er at det å kopiere logo ol. definitivt er forbudt område.

+1 :)