- Medlem
- 19. okt. 2011
Remmen passer seg utmerket på den fantastiske klokke. Oris har bestandig bra "finish".
Jeg var på kanten av å kjøpe en rem sånn noen dager siden men nå...Jeg er overbevist.
Enig, jeg synes remmen passer veldig godt til klokken, dette tropic designet gir på en måte vintage vibber samtidig som det kan se moderne ut - akkurat som klokken.
Det er også en av de beste gummiremmene jeg noensinne har prøvd på armen. Den er veldig myk, men jeg er usikker på om materialet er silikon eller en form for blanding... Den samler ihvertfall ikke støv (slik rene silikonremmer har en tendens til å gjøre), og føles ganske robust selv om den er så lett tøyelig som den er. Spennen har forøvrig en veldig bra finish også, med presis børsting og inngravert "Oris".
Gratulerer så mye @Kohe321
Virkelig et flott ur og det er første gang på over et halvt år jeg har fått lyst på et nytt ur.
Nei, nå ble jeg litt satt ut gitt. Og som alltid, du tar utrolig flotte bilder
Tusen takk skal du ha for både gratulasjon og fine ord om bildene, @Wangensten!
For 1485 EUR (inkludert frakt) + moms så synes jeg dette er veldig mye klokke for pengene. Så langt ser det ut til at den går på sekundet likt som da jeg først stilte den for nesten tolv timer siden tidligere i dag, så urverket ser ut til å være godt justert.
Og jeg må igjen nevne nivået på finishen: det er skyhøyt. For eksempel detaljene i skiven og hvordan den kurves ned i kantene sammen med glasset. Eller måten datovinduet er kuttet til og blankpolert som resten av skiven, eller den "crispe" måten alle markørene og teksten er malt på den blanksorte overflaten i skiven, noe som gjør at det nesten kan se ut som detaljene "svever" i luften. Sett rett forfra så blir effekten av kurven i skiven nesten helt nullet ut av kurven i glasset, men når du bøyer klokken kan du se hvordan den også kurver nedover, og dermed reflekter lyset på en litt annen måte enn midten av skiven...
Dette er en klokke hvor det er kjekt å sitte å vende på den i lyset og se hvordan forskjellige detaljer i skiven kommer frem i forskjellige vinkler. Det er lett å bli sittende å glo.
Redigert: