Oris Pro Diver // Sommerbeater

Tidemann har om jeg ikke husker feil Oris.

Det har også vært mye Oris på Finn. Usikker på om det var fra en netthandel eller en butikk med utstilling. Verdt et søk.

Om du er i Oslo kan du jo ta kontakt med Swisstime. Henning har mange modeller inne om dagen ser det ut til.

Etter tips fra Sponon fikk jeg i dag prøvd noen Oris klokker hos Mads Laier. Prøvde to størrelser, en på 47mm og Proén på sine 49. Det er absolutt store klokker, men må si at de føltes mindre enn tallet skulle tilsi. Det har sikkert noe med det kraftige dykkerdesignet, og at de er i titanium. Når jeg skulle prøve Planet Ocean på 45mm, synes jeg den ble i største laget, og gikk dermed for 42mm utgaven, men dette hadde nok med at den hadde lenke og et "enklere" design. Skulle jeg gått for dette beistet måtte jeg nok valgt den med gummi, for med lenke vil jeg tror den villle sett enda større ut? Så ville jeg ikke gått for denne sorte versjonen, men den jeg linket til i mitt tideligere innlegg. Hva synes dere, ble den for stor? (setter bare pris på ærlighet nå;) )

Her er noen bilder jeg tok:

Oris Diver Pro/ Col Moschin, 49mm:
jfuyfu1-1.jpg

jfuyfu3.jpg

Oris Diver Small Seconds, 47mm:
jfuyfu2-1.jpg

Så nå er jeg i tenkeboksen igjen:)

Begge to sitter bra på håndleddet ditt. Ikke for stort i det hele tatt :)

Digger dem, ingen er for stor.
Men vanskelig å sammenligne fra forskjellige perspektiv, første bilden ser ut til å være den minste klokken
Svag for lenke så jeg hadde nog gått for 47'ern

Diver Pro på 49 sitter som et skudd IMHO!
Absolutt ikke feilproposjonert.

gummirem på 47ern hadde kanskje blitt bra? begge så meget bra ut, men hadde gått for 47ern. som sagt tidligere, den så mer harmonisk ut. :)

Takk for alle ærlige tilbakemeldinger, setter pris på det!
Pro Diveren frister forsatt veldig mye!:)