Oris-tråden

Kan noen si noe om Calibre 733, er dette Sellita? Jeg har ikke så mye kunnskap om slike verk. Er det like robust og presist som ETA 2824?
 
Denne ankom mitt hjem i dag :) Meget fornøyd!
image.jpeg
 
Tja, måtte bite i meg denne. Ble kunde uten dette reimfestet. La min elsk på denne Maldives midellen , og når først tankene begynner å rulle så....
Vis vedlegg 6696
Sålangt ubernøgd, og den blir iallefall med meg gjennom sommeren :)

-Oddemann-
Og faktisk mulig å få reim på og jo....
Berre custom dog... Men nøgd med denne fra CombatStraps.
IMG_20160705_093054.jpg
 
Apropos reimer, er det noen som har testet noe annet enn gummi, lenke eller NATO på Sixty Five? Interweben gir meg heller ikke mange alternativer, men innbiller meg at både "distressed" lær og noe maritimt, type hai eller rokke kunne funket.

Og den reima er bare helt kick-ass, @Oddemann!
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Apropos reimer, er det noen som har testet noe annet enn gummi, lenke eller NATO på Sixty Five? Interweben gir meg heller ikke mange alternativer, men innbiller meg at både "distressed" lær og noe maritimt, type hai eller rokke kunne funket.

Og den reima er bare helt kick-ass, @Oddemann!

Jeg brukte min for det meste på canvas før jeg fikk lenka. Syns det funka ganske bra!

DD176949-B766-4302-9D22-81E2C3A18084_zpscckblgqx.jpg
 
Mitt bidrag til å holde liv i tråden.....

Kjøpt inn forholdsvis spontant - men med forhåpninger om gode opplevelser basert på ulike reviews på nettet. Konklusjonen etter noen ukers bruk er at uret leverer mer enn forventet. Blåfargen er "min" og størrelse og reim er spot on - oppsummert en klokke som blir hos meg videre. Mer bang for the bucks skal det letes lenge etter (har erfaring fra billigere Seikoer og vesentlig dyrere Omegas og Rolex).

Flott Oris! Akkurat bestilt en selv. Er det lov å spørre om størrelse rundt håndleddet ditt? Du var fornøyd med størrelsen?
:)
 
Håndleddet er vel i området 17,5 cm. Er veldig fornøyd med hvordan klokka bærer, var litt bekymret før jeg kjøpte den, men uten grunn. Formen og størrelsen på lugsene (?) gjør at den er godt innafor.

Lykke til med incoming forresten, et godt valg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Håndleddet er vel i området 17,5 cm. Er veldig fornøyd med hvordan klokka bærer, var litt bekymret før jeg kjøpte den, men uten grunn. Formen og størrelsen på lugsene (?) gjør at den er godt innafor.

Lykke til med incoming forresten, et godt valg :)

Takk for svar
 
Hvordan oppleves 42mm-versjonen av 65 i forhold til 40? Jeg solgte min 40 hovedsakelig pga den var litt for liten.

@MrTime?

42 ser jo unektelig bra ut...

Oris-Divers-Sixty-Five-42mm-6-aBlogtoWatch-1.jpg


Oris-Divers-Sixty-Five-42mm-Blue-Dial-Baselworld-2016-6.jpg
 
Redigert:
Noen som har erfaring med å fjerne ledd fra en Oris Divers 65 lenke? Jeg føler at jeg gjør det feil når jeg må bruke smertefullt mye makt for å løsne hvert ledd. Vurderer å dra innom en urmaker...
 
Kjøpte denne remmen for å ha noe litt mer sommerlig, men så glemte jeg å bytte..

Jeg synes resultatet ble ganske bra som en avveksling, men jeg har lyst på en "distressed leather"-rem, tror det hadde passet bra.
 

Vedlegg

  • DSC_0402.JPG
    DSC_0402.JPG
    61,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
3nSZrWW.jpg

Byttet til min gode gamle B&S reim i dag og klokken fikk straks en slemmere personlighet.:cool: Den kommer til å kle det meste av reimer ser jeg. Det er en god nyhet for Bulang & Sons, men kjipt for lommeboken..
tp007-caramel_brown_leather_watch_strap-20a_copy_5.jpg
b_s_extra_straps_4516.jpg

tp023-black_leather_watch_strap-20b_copy_5.jpg