Oslo Watch Fair 2019

Skal du?

• Ja

Stemmer: 49 55,7%
  • Nei

Stemmer: 21 23,9%
  • Ikke bestemt meg enda

Stemmer: 18 20,5%

• Antall stemmer
    88
Dessverre så er timemarkørenes markering litt for tynn rent designmessig i forhold til timeviserne. Rolex 216570 Polar traff rett, men det gjorde altså ikke denne. IMHO. Så "close", men ingen røyk.

20191101_210752-01.jpeg

Fikk være David Beckham i et par minutter

64C1BECB-6B12-47E7-81B6-50F99F47DB53.jpeg

Denne var rar, men kul!

9949A8E2-5D4B-4F9A-83FE-4FB5E7DB94B7.jpeg

Ble litt forelsket i denne

A083E189-F7FC-4B15-B631-558A1A14A112.jpeg

Ellers må jeg si at Bvlgari-klokkene var et høydepunkt. Sjukt å se hvor tynne de har klart å lage dem!

All honnør til Bjerke for en kanonbra opplegg!

Var der lørdag og syntes det var kjempebra! Eldorado for klokke inntresserte! Fikk meg etpar nye favoritter Hublot spirit of bang 42mm og panerai carbontech submersible 42mm! Kona fikk også lyst på Hublot så får se hva som skjer! Uansett rått opplegg og veldig kunnskapsrike og hyggelige folk fra alle merker der!

Likte messen, men den filmen fra DN der.. Herregud for no ræl, kun spørsmål om pris og verdi. Virker forhastet og lite kunnskapsrik.

Ja jævlig trist at de velger det som vinkling. Trodde vi var litt forbi de greiene der i 2019 ass..... tror DN redaksjonen har sett litt for mye på Exit i det siste og prøver å smi mens jernet er varmt...... butt I digress.

Takk til alle som tok bilder! Veldig mye fint.

Må jo nesten henge på her og bare gi min fulle hyllest til OWF og arrangørene jeg også! Var der fredag og det var rett og slett moro hele veien. Utrolig mye snacks så klart, men det å prate med representanter for merkene, teste og teste og teste klokker, samt møte likesinnete, er jo unektelig veldig gøy! Selv var nok den ultimate høydaren for min del Panerai Submersible 42 mm - den var mye fetere enn jeg trodde og satt vanvittig bra på armen! Glemte helt å ta bilde, men fikk faktisk dokumentert konas nye drømmeklokke - ikke så verst den heller;):

PAM due.JPG

Dette var veldig gøy og meget positivt for min videre interesse for mekaniske armbåndsur.
Det siste halvåret har tiden gått med til nye prosjekter og til andre utfordringer slik at klokke hobbyen var ganske fraværende. Arrangementet ga meg en nytt driv for denne hobbyen og galskapen fortsetter videre. God stemning!

Utrulig nok, av alt i godteposen så var det kun fire klokker som ble prøvd. To dykker modeller fra BlancpaiN, en blå JLC Polaris, hvit Explorer II.

Konklusjon er uansett hvor fascinerende og avanserte dykkerur er/ kan bli, så vil jeg fortsatt aldri tørre å skaffe meg en XFathoms. Her må jeg nøye meg med en billig citizen som sekundær reserve analog og digital dykkerur. :p
Barakuda er artig og har mye historie, men jeg holder en knapp på Explorer.
Explorer er høyt ønsket nå, hadde passet meg helt utmerket når drømmeferien, forhåpentligvis i 2020 går til toppen av Kilimanjaro, dykking i Zanzibar og safarijakt.
(Ja, det er tydeligvis en greie å dykke med Explorer)
Det takkes til Urm. Bjerke for et meget bra arrangement.

F680BB59-CD58-4CDF-BE4D-DB420410C137.jpeg
282BA512-8525-4AE0-ADD4-B9264A265FF8.jpeg
0F9C43CB-26D2-441E-AE87-E853F9CEF1D1.jpeg
1AD16E07-BC47-43DB-8031-40F952D059A1.jpeg

Redigert: