overtatt gammel Omega etter oldefar - hvilken klokke er dette?

Medlem
22. mai 2012
Hei,

jeg har nettopp overtatt en gammel Omega etter oldefar.

Klokken er nesten ikke brukt og fremstår som "mint". Ingen riper, ingen slitasje.
Den har ligger i eske i ca. 15 år frem til jeg overtok den nettopp.

jeg er jo sånn sett litt nyskjerrig på hva slag Omega dette er. JEg klarer ikke finne noen modellbetegnelse på klokken og den dukker ikke så lett opp i Google.

Tipper klokken er fra tidlige 70-tall.

Setter pris på innspill.

84e8cdaf.jpg
[/IMG]
757e4909.jpg
[/IMG]
0c81d812.jpg
[/IMG]
ac2f33be.jpg
[/IMG]
7d36ccbe.jpg
[/IMG]

Fin klokke som ser ut til å være i godt hold.
Etter et kjapt nettsøk fant jeg flere som ligner på din. Modellbetegnelsen er rett og slett "Geneve" - akkurat som det står på skiven. Samme kasse har jeg sett på klokker fra ca 1968 - 1972. Verket er in-house, tror jeg, men akkurat hvilket kaliber det er er jeg usikker på. Tallskiven har noe "lommeur-aktig" over seg og er ikke den skiven det finnes flest av der ute, så langt jeg kan se. Det er nok andre her som kan hjelpe deg med mer informasjon, men du kan jo starte med et google-søk på Omega Geneve automatic.

Ta godt vare på denne klokken. En ypperlig dressklokke.

Av med baklokket, der finner du Omegas referansenummer, og urverkets kaliber står på selve urverket. Flott klokke, nydelig skive!

Sent using Tapatalk

Omega automat uten dato.. Da tipper jeg den er fra 60 tallet. Muligens caliber 552. Det eneste sikre er å få åpnet klokken med riktig verktøy, da vil du finne serie- og kaliber nummer slik at du får datert klokken ganske nøyaktig.. Gratulerer med klokka :)

Tusen takk for verdifull info og gode tips!

Morsomt å vite litt mer om klokken.
Skal ta av baklokket og gi oppdatering på hvilket urverk som sitter i klokken.

Den var virkelig elegant. Artig med så mint vintage og at den er arvet/har sentimentalverdi. Gratulerer.

nytt arvestykke - Omega bordklokke

Hei igjen,

etter samme oldefar har jeg nå arvet en Omega bordklokke.

noen som vet hva dette er?
har ikke sett så mange slike tidligere, men synes den er fin å ha i bokhylla:)

går som en "klokke"...imidlertid tipper jeg den begynner å bli klar for en service snart..

bilde1.jpg
[/IMG]
bilde2.jpg
[/IMG]
bilde3.jpg
[/IMG]