Overvekt av Rolex og Omega på tidssonen?

ronnanol

UTESTENGT
Medlem
23. feb. 2010
Er relativt ung på Tidssonen, men jeg sitter med et inntrykk av at det går veldig mye i Rolex og Omega her inne.
Hvor er kjærligheten til alle de andre merkene? Q&Q, Timex, Fossil osv, hehe :p
Nei, seriøst, det er litt langt mellom de andre merkene.

Tja, det finnes en del Rolex og Omegaer, men også en del Panerai, Tag Heuer, Tissot, Longines, Helson. Er hvertfall mitt inntrykk. Correct me if im wrong.

Både Rolex og Omega representerer jo svært godt håndverk kombinert med priser som er spiselige for de fleste (i alle fall galninger som oss). Jeg skulle gjerne sett mer av interessante merker (hva som trigger meg i alle fall) som JLC, Vacheron, Patek og AP.

Nå skal jeg ikke snakke for meget, for jeg har vært latterlig dårlig il å bidra i det siste. Kameraet på mobiltelefonen min er så crappy at jeg skjelden gidder å ta "dagens".

Synes at Seiko får en god del oppmerksomhet her på TS også.
Tror de "fleste" her inne eier en, eller flere.

Har jo full forståelse for at det er mye Rolex og Omega, da dette er fantastiske merkenavn.
Eide en Omega 22.54.00 og en Planet Ocean en gang, ellers har jeg lite erfaring med Rolex, da jeg tidligere har funnet disse kjedelige utseendemessig, og en typisk showoff klokke for folk med mye dollar og lite peiling på klokker. Ala de norske landslagsgutta.
Etter hvert har jeg dog fått opp øynene for Rolex og dens DNA i klokkeverden, men har ennå til gode å eie en.

Det er jo et norsk klokkeforum dette her og dermed små forhold sammenlignet med utenlandske.
Selv om Tidssonen har over 1500 medlemmer så er det jo bare et få tall som poster daglig. De samme klokkene vil da følgelig gå igjen og igjen.
Det er en hyggelig liten gjeng her som selvsagt blir påvirket av hverandre. Det gjør ikke saken bedre med hensyn til bredden.
Selv er det bare Rolex og Panerai som gjelder.

Synes dette var værre før enn nå. Når vi var enda færre medlemmer så gikk d kun i Omega og Rolex.

Nå synes jeg både Hublot, AP, og PP får omtale titt og ofte i forskjellige sammenhenger.
Synes dette er kjekt for nye medlemmer og får meg ved at min interesse sprer seg fra Rolex og Breitling som har vært mine merker gjennom tidene.

Nå lyster jeg både en PP og en AP. Om dette er en fordel eller ulempe for min del kommer jo helt an på hvordan man ser på saken:)

Men synes personlig at Tidssonen bare blir bedre og bedre, og kjekt er det :)

Er mye Omega og Rolex på forumet, det er det ingen tvil om;) Flotte merker med historie, design og priser som er oppnålige, også for oss dødelige med litt sparing:) Alikevel må jeg si det er mange andre merker som er godt representert her på forumet, men mange er kanskje ikke like flinke til å snakke km og dele ting om deres klokker med andre logoer og merke navn enn Omega og Rolex.

Når jeg nå skrev om dette fikk jeg en liten idé som kanskje kunne fått fler merker litt mer frem i lyset;) Kunne det feks vært en mulighet å lage noe sånt som ukens eller månedens klokkemerke eller utprodusent? Der vi alle kan dele litt historie, bilder etc om fler av merkene her på forumet? Vi kunne jo først samlet opp innspill på merker, og deretter kanskje laget en liste med merker som skal opp etter det. Der kan vi sette opp tid etc, slik at folk har mulighet til å forberede informasjon om merket eller er villig til å bruke litt tid på å skaffe seg det.. Kunne dette vært noe tror dere andre?

Jeg må si meg litt enig... Jeg tror nok at klokkeinteresserte generelt er litt mer varierte og kreative enn det man kan få inntrykk av her inne i mellom. At ikke de minste merkene er mer diskutert har nok sin åpenbare forklaring, men at volummerker som JLC, IWC og Breitling ikke få mer oppmerksomhet er litt pussig. Men vi ser jo også at de mest aktive brukerne "styrer" dette en del, Panerai var jo mye diskutert her for et par år siden da vi hadde noen litt mer aktive "Paneristi".

Men det må bare være en oppfordring til oss som også finner glede i ur uten krone på skiven om å ta oss sammen!;)

Når Patek f.eks. produserer årlig rundt 40.000 ur kommer det nærmere en million ur ut fra Rolex fabrikken...

Synes ikke dette er Noe særlig problem, jeg.
Jeg har 4 Rolex, 1 Tudor, 2 Omega, 2 Tissot, 1 Blancpain, 1 Aristo, 1 Jaeger, 2 IWC, 1 Super Compressor, 1 TAG Heuer, 2 Longines, 1 Atlantic, 1 Debaufre, 1 Breitling, 1 Sturmanskije, 1 Frimurerklokke, 1 Baume & Mercier og 4 Lommeur av forskjellige merker.

Det skulle være alle, tror jeg.
Noen bruker jeg mer enn andre. Men alle får wt over tid og jeg prøver å legge de inn her når jeg kan.

Men....LENGE LEVE ROLEX!

Når jeg sier at det er langt mellom de andre merkene, tenker jeg mest på omtalen her inne. Klokkeboksene rundt i de norske hjem har nok større variasjon en inntrykket gir her ;)

Når jeg sier at det er langt mellom de andre merkene, tenker jeg mest på omtalen her inne. Klokkeboksene rundt i de norske hjem har nok større variasjon en inntrykket gir her ;)

Jeg tror faktisk ikke det er eksempler på Tester/review av Rolex
Selv har jeg skrevet kun om Jaeger, Seiko, Chronoswiss (der kom jeg jammen på en til jeg har, gitt...) og Longines.
Testene ligger på hovedsiden.:D

Det er mye Rolex og Omega ja.. Har nok noe med pris å gjøre.. Pris og risiko.

Vi her inne har stort sett ganske gjennomsnittlige lønninger. Da føles det tryggere, rent økonomisk, å plassere x-kroner i en Rolex eller Omega framfor en mer obskur sak. For meg ligger det hvertfall en del der. Selvom jeg nettopp kjøpte en Chronoswiss og er lykkelig som bare det! :p

Jeg skal skjerpe meg og gi den mer omtale her på sonen. :p

Vi her inne har stort sett ganske gjennomsnittlige lønninger. Da føles det tryggere, rent økonomisk, å plassere x-kroner i en Rolex eller Omega framfor en mer obskur sak. For meg ligger det hvertfall en del der. Selvom jeg nettopp kjøpte en Chronoswiss og er lykkelig som bare det! :p

For meg er det hvertfal sån :) Nå gjør ikke det meg så mye, da jeg har et veldig godt øye til Omega :) Men godt det er noen folk med bedre lønnsavtaler her også :)

Synes ikke dette er Noe særlig problem, jeg.
Jeg har 4 Rolex, 1 Tudor, 2 Omega, 2 Tissot, 1 Blancpain, 1 Aristo, 1 Jaeger, 2 IWC, 1 Super Compressor, 1 TAG Heuer, 2 Longines, 1 Atlantic, 1 Debaufre, 1 Breitling, 1 Sturmanskije, 1 Frimurerklokke, 1 Baume & Mercier og 4 Lommeur av forskjellige merker....LENGE LEVE ROLEX!

Hvor mye har du anslått verdien til når du forsikret disse?

Selv håper jeg på å se mer Glashütte og Jaeger i tiden fremover, utrolig pene klokker!

Det snevre markedet i Norge er nok en viktig faktor til at det hovedsaklig er disse som gir sikker plassering av pengene ja. Tenker altfor ofte slik selv. Har dessverre endt opp med å bruke hodet altfor ofte med tanke på videresalg i stedet for hjertet. Min bedre halvdel ville ledd seg skakk om hun leste at jeg hevder å bruke hodet :p