Har ikke bestemt meg for hvilken som blir miss March.
Seamasteren har nesten konstant vært på lanken i snart to år. God å bære, lume som holder meg våken om natta
, robust og nyyydelig. Ingen utfordring.
Citizen var på lanken daglig i mange år. God å bære (etter at Tidssonen lærte meg å koke reima, takk Tidssonen!), back light er ubrukelig, robust og har en viss tool sjarme. Litt utfordring når jeg våkner kl 5 om morran og må ha på lyset for å se tida.
Vostoken har også vært min beater i mange år. God å bære, robust, må trekkes (som jeg glemmer), må stilles (sakker nesten 5 min i døgnet), svak lume og jeg synes den er tøff. Enda litt mer utfordring.
Geneven er arvegods og overlevde daglig bruk i en periode i studietida. God å bære, lite robust, ikke vanntett må av i dusjen, ikke lume, men ser fantastisk ut! Enda større utfordring eller er det bare teit å risikere en skade på denne lille godbiten.
Casioen blei kjøpt for ca ett år sia og blei liggende i båten i sommer og i skuffen siden det. Mye mindre god å bære siden jeg liker lenker best, robust, vanntett, veldig bra backlight og Casio er kult, men blir ikke sittende å beundre denne som jeg gjør med Seamasteren. Utfordringa blir Seamaster savn og uvant reim, har flytta på klokka ca 15 ganger mens jeg skriver dette.
Jeg har ingen minner om denne Lorusen, men jeg må ha kjøpt og brukt denne klokka på 80 tallet. Så dukka den opp i en flyttekasse og fikk en gyselig plastikk reim fra Clas O. Urverket er en plastikk plugg som er dytta i en stål ramme. Vond å bære, klønete å ta av (føler meg som et dyr med poten i ei revesaks når jeg skal ta den av har mest lyst til å røske den av), ikke robust, ikke vanntett, ikke lume og utseende er greit på bilder, men på armen er det en fullstendig sjelløs plastikk klomp med like mye sjarm som en oppvaskbørste. Den største utfordringa.
Dette skal jo bare være en morsom greie, selv om jeg føler at jeg allerede har gjort for mye ut av det. Jeg har ikke lyst på premien så hvis jeg blir trukket ut kan det selges til inntekt for saka. Hadde det vært Omega stæsj hadde det vært noe annet.
Jeg er allerede en OWG (artig å lære nye språk) og jeg synes det er litt stusselig at jeg ikke bruker alle klokkene. Så greia for meg i tillegg til å støtte en god sak sammen med fellesskapet har på Tidssonen, blir å få en annen klokke enn Seamasteren i rotasjon.
Men hvilken? Ennå en stutt uke til å bestemme meg, men jeg trur Geneven og Lorusen er ute. Noen ønsker fra folket?