Synes det er rart mange som har mange klokker synes det er greit å gå med samme klokke i en hel måned. For meg er det helt utenkelig, ikke fordi jeg ville bli lei av å bære den samme klokken, men fordi klokken er en del av antrekket. Jeg tar på meg klokke etter hvilke klær jeg har på meg. Og hvilke klær jeg har på har igjen å gjøre med hva slags aktivitet jeg bedriver.
Typiske aktiviteter med tilhørende kleskode i løpet av en måned (sett litt bort fra Covid-19 tilstandene)
- Jobb > Dress
- Hjemme / ute å handle eller spise / Sammen med venner > Casual / Business casual
- Trene / ut i marka > Sportsklær
Skulle jeg derfor gå med samme klokke en hel måned ville det tilsi at jeg enten måtte avgrense mine aktiviteter eller gå med feil antrekk i enkelte settinger. Noen vil si at en Rolex submariner f.eks. passer til alle aktivitetene jeg har listet opp over. Der er ikke jeg enig. Går til det meste, men ikke dress i min bok. Da skal det bæres en slankere klokke med skinnrem. Og farge på remmen bør matche både sko og belte. Så om jeg skal boltre meg litt i klesveien ila en måned må jeg altså det på klokkefronten også.