Oysterdate ref. 6694 UAE

Medlem
10. feb. 2009
Sted
Bergen
Fikk kjøpt en Rolex Oysterdate 6694 med United arab emirate Air force emblem på skiven. Klokken har nettop vært på service hos bjerke. 100% strøken klokke. Hva synes dere? :)

IMG_0233.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_0236.jpg

Syntes flere av disse er stilige.

Men det er ganske mye kontrovers rundt dem i Rolex miljøet. Mye har blitt reprodusert i nyere tid. Samtidig er det mye som viser seg å være ekte som først ble beskyldt for å være falskt. Noe av grunnen til dette ligger vel i hvordan disse ble distribuert i UAE. Har hørt ryktet om at alt gikk gjennom 1 urmaker som fikk blanke skiver de selv fikk trykket opp motiv på.
Om du søker litt rundt på nettet finner du et par tråder på andre forum om akuratt dette. Blant annet en opphetet diskusjon på VRF.

Regner med du har tenkt å dykke litt ned i historien til uret, så der har du en liten pekepinn på hvor du kan lete. ;)

Gratulerer!

Syntes flere av disse er stilige.

Men det er ganske mye kontrovers rundt dem i Rolex miljøet. Mye har blitt reprodusert i nyere tid. Samtidig er det mye som viser seg å være ekte som først ble beskyldt for å være falskt. Noe av grunnen til dette ligger vel i hvordan disse ble distribuert i UAE. Har hørt ryktet om at alt gikk gjennom 1 urmaker som fikk blanke skiver de selv fikk trykket opp motiv på.
Om du søker litt rundt på nettet finner du et par tråder på andre forum om akuratt dette. Blant annet en opphetet diskusjon på VRF.

Regner med du har tenkt å dykke litt ned i historien til uret, så der har du en liten pekepinn på hvor du kan lete. ;)

Gratulerer!

Tror nok det finnes en del fake dial, men denne er jeg 100% sikker at den er orginal. Den har papirer fra abu dabi med rett country code (536).
6694 Oysterdate er sikkert ikke den modellen som noen vil forfalske.
Kjøpte klokken fra en som har jobbet i militæret og som har kjøpt den i abu dabi.
Kjekt å ha klokke :)

Jeg synes den er kjempe fin!
Liker godt det med ekstra emblemet. Det betyr mer historie og det er gøy for en samler. Generelt er også Oysterdaten en veldig clean og vakker Rolex modell.

Gratulerer!

Som Frodo sier er dette en utrolig clean klokke, så det ekstra emblemet gjør klokken interessant :) Kult å få en slik med komplett pakke, gratulerer!

Kul denne, så absolutt...

Greit med noe såpass utenom det vanlige...

Gratulerer

Takk :)

Jeg er super fornøyd, tenker jeg gjorde et kupp på denne. Den er kun 34mm i diameter men er ikke så liten som jeg trodde. Den passer ganske godt på hånden min. Det beste med den er at den er nesten som ny, ikke en ripe.
Jeg har alltid vært skeptisk til små klokker, eier en del vintage klokker som er fra 30mm til 36mm, men denne virker svært mye strørre enn 34mm da den er ganske høy.
Fruen har en 31mm datejust, og jeg tenkte denne klokken ikke var mye større, men den ser stor ut i forhold til hennes :)

Liker oysterdate svært godt i all sin enkelhet, men har ikke vært særlig begeistret for den med gullfarget skive. Inntil nå. Dekoren gjorde det lille ekstra og ga klokken særpreg og "liv". Kjempefin!

Gratulerer!

Jeg liker klokker som skiller seg litt ut med slike små detaljer :)

Selv drømmer jeg litt om Dominos-skiva

pic_id10268_no1_l.jpg

Den er utrolig kul. Kjøper du den nye får du også Dominos emblem på oyster lenka.

Tror nok det finnes en del fake dial, men denne er jeg 100% sikker at den er orginal. Den har papirer fra abu dabi med rett country code (536).
6694 Oysterdate er sikkert ikke den modellen som noen vil forfalske.
Kjøpte klokken fra en som har jobbet i militæret og som har kjøpt den i abu dabi.
Kjekt å ha klokke :)

Jeg er misunnet!