På utkikk etter ny klokke!

Medlem
28. feb. 2011
Hei,

Er på leting etter en ny klokke og har kommet over en jeg synes er veldig kul, men jeg finner svært lite om den og det virker som om Seiko ikke har noe informasjon om denne.
Derfor spør jeg dere som har litt mer peiling :)

Klokken det gjelder er:
http://www.amazon.com/Seiko-SPC043-Grand-Sport-Chronograph/dp/B001E1UM16/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=watches&qid=1299175723&sr=8-1

Er dette en gammel modell og ute av sortementet? Lurer også på hva som er realistisk pris for denne og om jeg finner den på en norsk nettbutikk.

Fant den ikke der heller, nesten så jeg begynner å lure på om det er en fake?

Noen som kjenner til denne klokken og kan gi meg noen linker med informasjon?

Tar gjerne imot tips om lignende klokker til < 4k :)

Vet ikke helt hva du spør om her, står jo masse om den på Amazonsiden? I alle fall alle essensielle data:
Watch Information
Brand Name: Seiko
Model number: SPC043
Part Number: SPC043
Item Shape: round
Dial window material type: scratch-resistant-sapphire
Display Type: analog
Clasp: deployment-clasp-with-push-button
Case material: stainless-steel
Case diameter: 41 millimeters
Case Thickness: 9.9 millimeters
Band material: stainless-steel
Band length: mens
Band width: 20 millimeters
Dial color: blue
Bezel material: stainless-steel
Bezel Function: stationary
Calendar: Date
Special Features: chronograph, luminous, stop-watch
Movement: japanese-quartz
Water resistant depth: 330 Feet
Warranty Type: Contact seller of record

Er det noe konkret du lurer på om den?

Her er det også masse selgere som har den.

Tenker på litt mer informasjon enn hva noen skriver på en salgsannonse :p
Fant ingenting på seiko sine hjemmesider osv..

Mye av det som allerede står i annonsen, men vil helst lese det fra en pålitelig side :)

Lurer også på hva denne klokken vil koste i Norge om det er noen som har denne.. Men har letet litt rundt og kan ikke finne noe særlig så det blir vell til at jeg må bestille fra amazon.

Mye av det som allerede står i annonsen, men vil helst lese det fra en pålitelig side :)

Lurer også på hva denne klokken vil koste i Norge om det er noen som har denne.. Men har letet litt rundt og kan ikke finne noe særlig så det blir vell til at jeg må bestille fra amazon.

"Problemet" med Seiko er at de har så vanvittig mange modeller. I tillegg til at de har noen klokker om "kun" selges på det asiatiske markedet og noen som som selges i resten av verden. Jeg synes det er ganske så forvirrende...

Denne modellen er ikke tatt inn i Norge av importøren meg bekjent og kan som nevnt i posten før ha blitt produsert kun for feks det asiatiske markede +\- andre. Seiko lager enormt mange ulike klokkemodeller og mange av de lages for ulike markeder og en del lages for/ til alle. I tillegg til dette gjør importørene i de ulike områdene sine valg når modeller/serier skal satses på i ulike områder og land (feks Norge). Er nok helt sikkert en del man må ta inn i forhold til hva Seiko Co. bestemmer og noe som kan bestemmes mer selv, av den grunn finner du nok ikke denne klokken med info på norske og europeiske nettsider.