På venstre eller høyre?

Hvem hånd har du klokken på?

• Venstre

Stemmer: 0 0,0%
  • Høyre

• Både venstre og høyre

• Antall stemmer
    0
S

Slettet bruker 1645

Guest
Hvilken hånd har du klokken på!? ;) Tipper jo de fleste har på venstre men.. (ikke meg)

På venstre. Jeg syns det blir i veien på høyre arm. Går ut fra at det fremstår annerledes dersom man er keivhendt.

Hehe, jeg er så godt som bidextrial, men føler klokken sitter best på høyre.. Å det har den alltid gjort, synd krona somregel sitter på feil side av klokka!! :cool:

Men ikke alltid! ;)
00018531.jpg

På venstre. Jeg syns det blir i veien på høyre arm. Går ut fra at det fremstår annerledes dersom man er keivhendt.

Er vel det prinsippet er tatt fra..;) Klokken skal være på den hånden man bruker minst, og dermed er den minst mulig "i veien"! Klokker fra gammelt av er vel egentlig laget for å ha på venstre hånd! Det er derfor kronen er er ned på mot håndflaten (når klokken er på venstre), slik at klokken skulle være lett å trekke med "god hånden", altså høyre:)

Etter nesten ti uker i strekk med venstrearm i fatle/gips på barneskolen var det rart å skulle putte klokka tilbake på vesntrearmen, så nå er det høyre som gjelder.
Er faktisk veldig behagelig å slippe at krona dytter inn i utsiden av hånda dersom man bøyer hånda bakover (ser at det var rart beskrevet, men noen her skjønner vel hva jeg mener).

Etter nesten ti uker i strekk med venstrearm i fatle/gips på barneskolen var det rart å skulle putte klokka tilbake på vesntrearmen, så nå er det høyre som gjelder.
Er faktisk veldig behagelig å slippe at krona dytter inn i utsiden av hånda dersom man bøyer hånda bakover (ser at det var rart beskrevet, men noen her skjønner vel hva jeg mener).

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, store klokker, store never, stor krone, kan fortvekk bli ubehagelig :rolleyes:

Jeg er lefty, men har klokken på venste likefullt. Logisk nok føler jeg, har jo mer kontroll på veivingen med den armen enn høyre :p

Er vel det prinsippet er tatt fra..;) Klokken skal være på den hånden man bruker minst, og dermed er den minst mulig "i veien"!

Dette og ikke minst i hvertfall for mitt vedkommende har jeg mye bedre motorikk i venstre hånd enn i høyre (ja jeg er da kjevhendt). da jeg var liten klarte jeg rett og slett ikke å feste klokken med høyre hånd og selv om plundringen er blitt mindre føles det mye mer naturlig å bruke venstre hånd til å feste klokken, ble bare en vane.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, store klokker, store never, stor krone, kan fortvekk bli ubehagelig :rolleyes:

+1. (Ikke at jeg har store never.) Men det finnes løsninger på dette, også for oss som synes det blir litt drastisk å bytte til høyre hånd.

shot_1319826925191.jpg

Venstre her.... Holder med venstre og slår med høyre.
Er imidlertid enig i at det kunne vært greit med krona vekk fra hånda......:eek: