Nok tull, her kommer resten!
Her begynner det å bli kjent for enkelte
Det er selvfølgelig snakk om
Seagull 1963 - et ur som har ligget i bakhodet helt siden jeg så det i Dagens for flere år siden, får legge skylda på
@krille
Denne ble kjøpt fra Watchunique.com, da det ryktes at leverandøren i HK har gått tom for modeller med plexi. Gikk for 38/37,5mm modellen fremfor den nye på 42mm, da jeg var interessert i en litt mindre kasse denne gangen. Kommer på grønn nato, som var relativt stiv og ukomfortabel, får se hva jeg finner i boksen etterhvert...
På skiva står det "China - Tianjin Watch Factory" - og det var i 1961 Tianjin Watch Factory ble berømte (i Kina
) for å ha produsert den første kinesiske klokke. Etter dette fikk de i oppdrag av People's Liberation Army å produsere en kronograf for flyvåpenet. Prototypen kom i 1962, og i løpet av 1963 ble det levert svimlende 1400 ur til det kinesiske flyvåpenet.
Min modell kommer selvfølgelig med display caseback - artig med innsyn til mekanisk kronograf
Fulgte også med et ekstra baklokk i stål, dersom jeg skulle gå lei av å se på tannhjul
Av med dagens Layan, som ble diger sammenlignet med 1963'en
.....Og mer rakk jeg ikke før det var ut på trilletur med jentungen. WS kom derfor først litt nede i gata