Package in transit - Tendered to authorized agent for final delivery!

Medlem
21. mai 2010
Sted
Horten
online_package_tracking.png

Sitter å venter på en klokke selv. Ikke noe sporingsnummer, men husker laaaaaange dager foran tastaturet ved tidligere annledninger.

Helt ærlig noe av det værste som finnes.

Jeg syns nesten det er verre når man vet at pakken har blitt utlevert imens man ennå har flere timer igjen av arbeidsdagen. Skjedd meg ved 2 av 2 klokkekjøp de siste ukene... når jeg tenker meg om er det vel antagelig å regne som et luksusproblem. ;)

Jaja, nok prat! Hvem vil se bilder? :)

IMG_00000283_zpsb184a5fd.jpg

fyr på! Enig at det er ille å vite at klokken er fremme, man kan bare ikke få tak i den. Har sittet på skolen noen ganger og seriøst vurdert å dra hjem for å hente klokke. :) luksusproblem, eller bare miljøskadet??

Nok tull, her kommer resten!

IMG_00000285_zps32f215cc.jpg

Her begynner det å bli kjent for enkelte

IMG_00000286_zps9932c166.jpg

Det er selvfølgelig snakk om Seagull 1963 - et ur som har ligget i bakhodet helt siden jeg så det i Dagens for flere år siden, får legge skylda på @krille ;)

IMG_00000287_zps3884d9b5.jpg

Denne ble kjøpt fra Watchunique.com, da det ryktes at leverandøren i HK har gått tom for modeller med plexi. Gikk for 38/37,5mm modellen fremfor den nye på 42mm, da jeg var interessert i en litt mindre kasse denne gangen. Kommer på grønn nato, som var relativt stiv og ukomfortabel, får se hva jeg finner i boksen etterhvert...

På skiva står det "China - Tianjin Watch Factory" - og det var i 1961 Tianjin Watch Factory ble berømte (i Kina ;) ) for å ha produsert den første kinesiske klokke. Etter dette fikk de i oppdrag av People's Liberation Army å produsere en kronograf for flyvåpenet. Prototypen kom i 1962, og i løpet av 1963 ble det levert svimlende 1400 ur til det kinesiske flyvåpenet.

Min modell kommer selvfølgelig med display caseback - artig med innsyn til mekanisk kronograf

IMG_00000288_zps2d3d2e47.jpg

Fulgte også med et ekstra baklokk i stål, dersom jeg skulle gå lei av å se på tannhjul :)

Av med dagens Layan, som ble diger sammenlignet med 1963'en

IMG_00000290_zps5b60bda8.jpg

.....Og mer rakk jeg ikke før det var ut på trilletur med jentungen. WS kom derfor først litt nede i gata :)

IMG_00000291_zps64a5954b.jpg

Redigert av en moderator:
Grattis. Den der var kul. :)

Vet du om de fortsatt brukes av flyvåpenet, eller selges de nå først og fremst som "novelty-klokke" til utlandet? Kunne jo sikkert googlet det selv, men men....

Grattis. Den der var kul. :)

Vet du om de fortsatt brukes av flyvåpenet, eller selges de nå først og fremst som "novelty-klokke" til utlandet? Kunne jo sikkert googlet det selv, men men....

Dette er kun en reissue, produksjonen av den opprinnelige modellen opphørte så vidt jeg vet etter leveransen i 1963, uvisst av hvilken grunn. Tianjin har med årene blitt oppkjøp av Seagull, som etter hvert valgte å ta frem igjen dette designet.

Det har dukket opp et par nye, spennende varianter av denne som jeg gjerne skulle sett at noen her på sonen tok seg bryet med å anskaffe. :)