Pakke ankommet en sen fredags ettermiddag - BILDER

Medlem
11. april 2008
Sted
Halden
Ingen ting er som å få en hentelapp flagrende inn på kontorpulten en litt forblåst, men solrik fredags ettermiddag sånn i slutten av september..... men hva kan det være mon tro?

En kjapp sprint opp på postkontoret og vips, pakken ligger på pulten.

Nå skal vi se....

doxa1.jpg

Ikke altfor stor pakke... fra england.... hmm.... timezone?

doxa2.jpg

Mye bobleplast ihvertfall...

doxa3.jpg

Noe rundt?

doxa4.jpg

Ahh....

doxa5.jpg

Har ønsket meg en DOXA lenge nå... og når jeg kom over en pen SUB1000t Sharkhunter til en hyggelig pris var det bare å slå til.

doxa6.jpg

Alt ser ut til å være i orden...

doxa7.jpg

Der ja, der satt den på armen... fyren som solgte den må ha hatt nøyaktig like tykk venstre håndledd som meg. Behøvde ikke size til noe som helst. Det fulgte med 4 ekstra ledd som kan få ligge pent i "the tube" sammen med garantikortet og verktøyet.

Skal få tatt noen "in action" bilder snarest sammen med noen sammenligningsbilder av et par andre klokker så Doxa'ens ca. 42mm blir klarere.

Fin start på fredagskvelden vil jeg si.

God helg. :)

Gratulerer med ny klokke !
Den ser veldig bra ut. Fint at du fikk med ekstra lenkbiter,
håper du tar vare på dem til du skal selge uret til meg
excuse.gif

Kjempe stilig! Gratulerer!
Veldig spesiell utforming av kassen, du kan liksom se fra langt hold at det er en Doxa. Jeg har sansen.
Jeg vet ikke så mye om Doxa, og mulig jeg blander med noe annet, men kan det stemme at den modellen du har der er en retro modell som opprinnelig kom på markedet rundt 1970?
Finnes det en norsk forhandler av Doxa?

Vedr. Doxa

Hei,
Ja, Doxa sub1000t serien er en replikaserie av Doxa basert på de originale Sub'ene fra 60-tallet. De er WR til 1000m og har et ETA 2824 25 jewel drivverk i seg.
Jeg syns personlig at "tonneau" kassen og ikke minst "beads & rice" lenken gjør seg utrolig på armen, mye bedre live enn på bilder.

Det er forøvrig 20 mm mellom lugsen på disse så jeg tenker på å bestille en strap fra Toshi som har mange fete reimer.

Jeg hørte første gang om Doxa når jeg leste noen av bøkene til Clive Cussler om Dirk Pitt for mange år siden. Dirk Pitt bruker Doxa. Clive Cussler er forøvrig en stor fan av Doxa naturlig nok da.. :D

Doxa har forøvrig en stor og lojal hærskare av tilhengere som har sitt eget forum du kan nå gjennom http://www.doxawatches.com

Doxa selges nye kun gjennom sin egen hjemmeside nevnt over. Jeg kjøpte min på http://www.tz-uk.com av en hyggelig kar. Rask og smidig handel. Klokken kom hit på 3 dager fra London.

:D

Grattis!
Har hatt lyst på en Doxa selv i lang tid, men venter på ett godt tilbud på en med orange skive :D
Gleder meg til sammenligningsbildene!

Gratulerer med flott tilskudd! Jeg synes den er kjempekul, og er ikke fremmed for å se på noe lignende etter hvert selv...