PAM 106D - en diver på land.

Medlem
23. nov. 2010
Sted
Asker
Tenkte jeg skulle la min trofaste Rolex SD 16660 beater få hvile seg etter mange utenlandsoppdrag og la en annen diver få prøve seg i Afghanistan. Jeg har rotert både Tudor "snowflake" sub og Doxa 600T tidligere og disse har fungert perfekt under vanskelige forhold. Min Panerai PAM 106D Titan/Stål har fått lite utfordringer utenfor Kongeriket og jeg tenkte den skulle få litt kvalitetstid i ugjestmilde omgivelser for å se hvordan den fungerte. Klokken er fra 2002 og jeg var litt skeptisk til om lumen var bra nok under feltforhold - den overrasket positivt og vil sikkert få flere turer til eksotiske strøk.
Tom
Afghanistan2012029.jpg

Godt å se klokkene dine bli brukt Tom.

Det er veldig amerikansk å hylle soldatene våre, men jeg er sikker på at det er flere her inne enn meg som setter pris på det de norske soldatene gjør i Afghanistan.

Stå på.

Har en enkel filosofi på at alle klokker skal brukes, patina og bruksspor gir klokken en unik historie og verdi. Gratulerer så mye Mathfjeld med vakker vintage 5513, det er en udødelig vakker toolwatch.
Tom

Er så riktig å bare bruke! klokkene. Det er jo det produsentene sier at de er til for... Er irritert over meg selv og hvordan jeg diller og duller med klokkene mine... redd for hver en dørkarm.

Hva måtte du betale for trykktest og pakningsbytte for den Paneraien? Regner med du gjorde det siden den er fra 2002?

Kanskje bare propaganda fra manufakturene, men skal ikke en klokke byttes pakninger på/trykktestes hvert andre år, og særlig hvis den skal ned i dypet? Eller er det bare humbug? :p

Panerai på lenke er uvant, men det ser unektelig meget bra ut. Tøft at du tørr å bruke urene dine skikkelig!

Nice!

Det er en skikkelig toolwatch. Den veier jo en del mer enn dine andre turkamerater, men du er vel vant med klokken på armen.

Som de andre sier, knalltøft at du faktisk bruker klokkene dine ute. Håper du får noen rolige måneder med familie og venner før du evt. drar ut igjen :)

Solid og flott toolwatch det der, den kommer nok ikke til å skuffe deg.
Selv bruker jeg en Marathon når jeg trenger en "solid tanks" på armen.

Nice!

Det er en skikkelig toolwatch. Den veier jo en del mer enn dine andre turkamerater, men du er vel vant med klokken på armen.

Den er faktisk ikke så tung, 188 gram - mot SD 16660 sine 150 gram. Hovedgrunnen til den "lave" vekten er at kassen er i titan og at lenken er titan / stål. Dette balanserer klokken fint på armen.