PAM 111 E serie

Medlem
12. feb. 2014
Hei

Har nå fått tilbud om å kjøpe en meget pen Pam111 E serie (2002)

Den har malt skive som en av tre serier i den modellen og tenker det kan være litt gøy å ha? Har en 2006 Pam 0090 fra før så ønsker noe litt annerledes når jeg skal ha to klokker:)

Den er i mint condition med alle papirer, en kompis som bor der borte har vært og sett på den og den ser strøken ut. Pris ex mva er 28000 nok.

Hva tenker dere, kan det være et godt kjøp?

Mvh
Per

Vel, nå er ikke disse så enkle å få tak i her i landet om dagen, men 28k for 12 år gammel 111 med painted dial er ikke et røverkjøp. Særlig ikke hvis du har planer om å betale moms i tillegg.
Selv har jeg veldig sansen for painted dial, men sandwich dial er mer ettertraktet (såvidt jeg har inntrykk av) så det kan også være greit å ha i bakhodet hvis du har planer om å selge den en gang.

111 med malt skive er mer sjelden enn sandwichskive, men prisen er fortsatt ikke et røverkjøp som nevent over.

Personlig ville jeg nok gått for 005 hvis jeg skulle hatt malt skive med sekundviser, men jeg forstår også ønsket om å ha en modell ikke alle har.

Beklager....

Malt eller ikke malt skive,- den modellen lar seg kjøpe for 18-20K.
Kanskje ikke akkurat idag, men fra tid til en annen.

Innen Paneristi kretser blir denne modellen, 111E, ikke verdsatt høyt....

Ok. Takk for gode råd. Tolker det da som at det er 111 seriene med malt skive man skal styre unna? 111 serien ellers er vel grei?

Nei, man må ikke styre unna de nødvendigvis, synes jeg.
Men 35000 (moms) for en 12 år gammel 111 er nok 10k mer enn hva jeg ville betalt for den.

111-modellen er forøvrig en veldig flott innstegsmodell fra Panerai :)

Gikk akkurat en (jeg var litt sent ute:() til rundt 27k
I alle fall utifra prisantydning.
Så dette kan kanskje være en antagelse på markedspris.

Nydelig klokke forøvrig, og er på jakt selv, god helst med sandwich dial:cool:

Er ikke en 111 en 111 ?

Hei

Har nå fått tilbud om å kjøpe en meget pen Pam111 E serie (2002)

Den har malt skive som en av tre serier i den modellen og tenker det kan være litt gøy å ha? Har en 2006 Pam 0090 fra før så ønsker noe litt annerledes når jeg skal ha to klokker:)

Den er i mint condition med alle papirer, en kompis som bor der borte har vært og sett på den og den ser strøken ut. Pris ex mva er 28000 nok.

Hva tenker dere, kan det være et godt kjøp?

Mvh
Per
Du sier "den har malt skive som en av tre serier i den modellen". Har ikke en 111 alltid malt skive ? Med betegnelsen "serie" trodde jeg at vi mente årsmodell, slik at f.eks E-serie betyr prodksjonsår 2002. Kanskje 111 ogå ble produsert i 2003 og da ble en ny serie (F), men klokken var vel den samme ?
Til ditt spørsmål om pris, må jeg si den virker høy i forhold til alderen. Jeg fikk tak i en norskkjøpt 312 med inhouse verk (9000), sekundviser, glassbaklokk, sandwich dial, dato uten cyclops, automatopptrekk, og den var kjøpt i 2012 og så helt ny ut, dette kom på litt over 40.
Da blir en 111 altfor dyr når den er mange år gammel.
M v h Kjellkristian, Asker.

Du sier "den har malt skive som en av tre serier i den modellen". Har ikke en 111 alltid malt skive ? Med betegnelsen "serie" trodde jeg at vi mente årsmodell, slik at f.eks E-serie betyr prodksjonsår 2002. Kanskje 111 ogå ble produsert i 2003 og da ble en ny serie (F), men klokken var vel den samme ?
Til ditt spørsmål om pris, må jeg si den virker høy i forhold til alderen. Jeg fikk tak i en norskkjøpt 312 med inhouse verk (9000), sekundviser, glassbaklokk, sandwich dial, dato uten cyclops, automatopptrekk, og den var kjøpt i 2012 og så helt ny ut, dette kom på litt over 40.
Da blir en 111 altfor dyr når den er mange år gammel.
M v h Kjellkristian, Asker.

111 gikk fra malt skive til sandwich med H-serien (2005). Da fikk den også børstet crown guard samt en endring i dekoreringen av urverket.