Pam 176 vs 55 vs 116 vs 562

Medlem
18. okt. 2015
Sted
Måløy
Vurderer å gå til anskaffelse av en pam 176, ser at det er andre tilsvarende modeller i større og mindre grad. Er det noen som har innpill på hvilken man bør velge og hvofor? Alternativt andre modeller som oppfyller de samme basis kravene som disse modellene..
...Er i kjøps modeus:)

Om jeg kan velge går jeg for tobacco dial som er bare lekker. Historisk sett synes jeg Pré Vendome perioden er den mest spennende hos Panerai derfor går jeg for den som har hele DNA fra den eraen: 55 med Unitas, malte indekser og baklokk uten innsyn.
Jeg savner min pam 56.
Men 4 fine modeller uansett.

Vurderer å gå til anskaffelse av en pam 176, ser at det er andre tilsvarende modeller i større og mindre grad. Er det noen som har innpill på hvilken man bør velge og hvofor? Alternativt andre modeller som oppfyller de samme basis kravene som disse modellene..
...Er i kjøps modeus:)
Jeg er av de som mener nyest er best, 562 får derfor min stemme. Tror også at denne skal være greit å få tak i.

Hvorfor i Titanium? Liker selv veldig godt å ha en Panerai som føles på håndleddet. Litt uvant i starten, men etterhvert blir det rart med mindre vekt. Hva med 560?

Hvorfor i Titanium? Liker selv veldig godt å ha en Panerai som føles på håndleddet. Litt uvant i starten, men etterhvert blir det rart med mindre vekt. Hva med 560?
Liker veldig godt utseende på de i titan, men er enig i at "feelen" er bedre i stål. Etter nøye vurderinger har jeg komt til at looken på titan er det som står meg nærmest

Har hatt 176 og elsket den. Ligger meget bra på hånden og luminor kassen er meget fin.