Pam 422

Medlem
28. jan. 2008
Sted
.
Fikk mail fra Bjerke. De har fått inn Pam 422 i butikken.
Sånn til info:rolleyes:

Jeg har lagt min elsk på 372en, så for min del blir det ikke noe bytte.
Kanskje andre er interessert.

Fikk mail fra Bjerke. De har fått inn Pam 422 i butikken.
Sånn til info:rolleyes:

De har også 423 inne, var innom og tittet på den i går, et nydelig og fullgodt alternativ! Dessverre var konklusjonen samme som sist, 47mm er for stort for meg:( For disse tre (422, 423 og 372) er rett og slett nydelig!

Jeg var og testet 422 i dag og må si jeg likte den meget godt! Jeg synes den virket litt mindre enn 372. Muligens pga sekundviseren. Absolutt noe å vurdere hvis du er på jakt etter en 47mm i hvertfall.

Flott sak!

Om du sammenligner 372 og 422, og merker deg forskjellene (og likhetene, selvsagt)....så tror jeg at du ville holdt på 372'en :rolleyes:

Men for all del,- IMHO !
:p

Brio, hvorfor konkluderer du med 372 som førstevalg i sammenligning med 422 ?

Jeg har plutselig fått paneraisyken og må ha behandling. Trolig blir jeg ikke friskemeldt før førstekjøp.
Nå er sikkert tilbakefallsprosenten også høy så vi snakker vel her om noe kronisk.

Brio, hvorfor konkluderer du med 372 som førstevalg i sammenligning med 422 ?

Jeg har plutselig fått paneraisyken og må ha behandling. Trolig blir jeg ikke friskemeldt før førstekjøp.
Nå er sikkert tilbakefallsprosenten også høy så vi snakker vel her om noe kronisk.

Selvsagt en smakssak, men jeg foretrekker den rene balanserte skiven. Sekundviseren er liten og har minimal praktisk betydning.

Selvsagt en smakssak, men jeg foretrekker den rene balanserte skiven. Sekundviseren er liten og har minimal praktisk betydning.

Takk for svar og ser poenget.

Var innom Bjerke idag og prøvde begge på armen og faller ned på 372 som eneste alternativ.
Hvorfor: for meg er 47mm på grensen og da 372 kjennes lettere enn 422 - blir 372 riktigere.
Ja, for 372 er vel den som veier minst av de to.

Redigert:
Jeg liker power reserve indikatoren på baksiden av 422, og liker tanken av å ha en sekundviser for å kunne måle nøyaktigheten, men synes sekundviseren er lit malplassert. Burde fått med 9-tallet på urskiven slik som 312 har.

Blir spennende å se hvilke modeller som kommer i år. 44mm bronzo luminor? Nye 44mm kasser? 372 uten faux patina? Mer 45mm Radiomir modeller (alle de kule er jo i 47mm kasser) ?

:)

Sekundviseren er helt grei på 422, og med nitallet bortryddet er det også bedre plass til den en på 312'en

Også er det utrolig kjekkt å ha en sek. viser også, tar deg 2-3 sek. for å faktisk se at klokka går mot et min. eller to på 422'en ;)

Sven Bertil er en good guy.
Lykke til, Gin!

Edit; så først nå at du skrev den var solgt...

Redigert: