Pam 512

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Oslo
Var nysgjerrig på den "nye" 1940-kassen, så jeg tok turen ned på Bjerke for å ta en titt på den nye PAM512, som de har fått i hus. Ble umiddelbart skuffet over at den bare er 42mm, siden jeg trodde den var 44, men pen var den likevel.
Men tror jeg heller venter på 510. :)
null_zps55545780.jpg

Digger 1940 kassen, men den så kanskje litt liten ut ja. Kommer litt an på hvor store armer du da:p

Fullstendig uenig med alle innlegg over:(

Synes den ser flott ut og har en størrelse jeg kan - og bør - forholde meg til:cool:

Fullstendig uenig med alle innlegg over:(

Synes den ser flott ut og har en størrelse jeg kan - og bør - forholde meg til:cool:

+1

Eneste minuset er et lite interessant urverk. Skulle gjerne sett P.5000 i denne men vi kan jo ikke få i bøtter og spann :p

• Liker
Reaksjoner: trqen
@FnuSnu99 Foreløpig prisestimat fra Bjerke er 44.300 for 510 når den en gang måtte komme, forhåpentlig i løpet av året;)

Redigert av en moderator:
@EBenz , takker og bukker:D
Må si jeg liker den jeg, alltid likt radiomir men synes reimskifte er noe herk på den, og her er jo den saken løst. Men 42mm er jeg ikke helt sikker på, må prøves ...kan jo og være det er HELT rett

Ble ikke helt klok på den... Digger "fifty"-stilen med stor typo, så denne ble litt spinkel. For meg er PAM 44mm, enkelt og greit. :)

Virker ikke som jeg er den eneste som venter på 510 :eek:

Ikke rart når den koster 44k, har 8-days inhouse, og ser slik ut:cool:

ml_image.3311903.jpg

Virker ikke som jeg er den eneste som venter på 510 :eek:

Ikke rart når den koster 44k, har 8-days inhouse, og ser slik ut:cool:

ml_image.3311903.jpg

Åneida. Har tidligere uttalt meg om at Panerai er fint på bilder, men ikke helt "my cup of tea" på armen, men da 510 kommer skal den seriøst vurderes.

En PAM for folket! :)

Helt rå!

Ahh. Digger den klokken. 42mm, inhouse 3 dagers reserve og et elegant design. Hva er det man ikke liker ved det?

Mulig jeg er veldig sær, men liker faktisk størrelsen på 512, kult med en klokke som ikke er så ruvende. Ikke nok med det men jeg liker kronen :eek:(her kommer det sikkert reaksjoner) på denne bedre enn de tradisjonelle radiomir modellene. Kunne derimot kanskje foretrukket å hatt med "9" tallet.

Vurderer klokken. Ringte Bjerke som hadde den inne, den lå på ca 53` for de som lurer på det.

Mulig jeg er veldig sær, men liker faktisk størrelsen på 512, kult med en klokke som ikke er så ruvende. Ikke nok med det men jeg liker kronen :eek:(her kommer det sikkert reaksjoner) på denne bedre enn de tradisjonelle radiomir modellene. Kunne derimot kanskje foretrukket å hatt med "9" tallet.

Vurderer klokken. Ringte Bjerke som hadde den inne, den lå på ca 53` for de som lurer på det.

Prøvd denne på hånden @Solid Rock ?

Jeg tenkte det samme som deg inntil jeg var innom Bjerke og prøvde den.

Fikk prøve denne sammens med en titanmodellen av 510 og for meg ble 512 faktisk for liten og pinglete.
Og jeg har kun 40mm klokker til vanlig.

Men klart den er pen, men for min del var det ett eller annet med Panerai som sa til meg at de må være litt størrelse på :) Regelen er jo som alltid å prøve prøve prøve :)

Prøvd denne på hånden @Solid Rock ?

Jeg tenkte det samme som deg inntil jeg var innom Bjerke og prøvde den.

Fikk prøve denne sammens med en titanmodellen av 510 og for meg ble 512 faktisk for liten og pinglete.
Og jeg har kun 40mm klokker til vanlig.

Men klart den er pen, men for min del var det ett eller annet med Panerai som sa til meg at de må være litt størrelse på :) Regelen er jo som alltid å prøve prøve prøve :)

Hei @rkjersem

Takk for innspill på innlegget mitt:eek:

Dette var kun meninger rett fra sofaen. Jeg har ikke sette denne klokken klokken live, hadde håpet å dra ned på Bjerke i går, men rakk det ikke.

Det kan selvsagt være at inntrykket endrer seg når jeg står med klokken i hånden. Ble litt overrasket over at du syntes den ble litt liten når du bruker 40 mm til vanlig. Godt mulig at jeg får samme opplevelsen.

Reiser til Miami i morgen. Håper på å komme over mange fine butikker hvor jeg kan prøve litt. Har jo lest på forumet at det anbefales å kjøpe fra AD i Norge, så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet til jeg kommer hjem igjen;)

Panerai

Hei @rkjersem

Takk for innspill på innlegget mitt:eek:

Dette var kun meninger rett fra sofaen. Jeg har ikke sette denne klokken klokken live, hadde håpet å dra ned på Bjerke i går, men rakk det ikke.

Det kan selvsagt være at inntrykket endrer seg når jeg står med klokken i hånden. Ble litt overrasket over at du syntes den ble litt liten når du bruker 40 mm til vanlig. Godt mulig at jeg får samme opplevelsen.

Reiser til Miami i morgen. Håper på å komme over mange fine butikker hvor jeg kan prøve litt. Har jo lest på forumet at det anbefales å kjøpe fra AD i Norge, så får vi se om jeg klarer å holde meg i skinnet til jeg kommer hjem igjen;)

Prøvde 512 hos Bjerke i går, inntrykket var at den var noe liten etter å ha eid 359 (44mm) på armen et par år, men bevares et flott ur.
Kanskje mer å foretrekke som et "dress -ur" ?
Men 514 "satt som ei kula", flott balanse på skiven mht plassering av timeindikasjon, sekund og dato.
OT : Men jeg buklandet på Submersible 389.

Har etterhvert selv fått testet 512 hos Bjerke, og ble veldig positivt overrasket. Var egentlig ingenting jeg ikke likte ved den. Såppas at jeg faktisk fortsatt leker med tanken på å selge 312`en og spytte inn litt ekstra og kjøpe 512;)

Men ...rent fornuftsmessig så er det fint lite som taler for å legge ti lapper ca mellom fra en 312 og til en 512, og sitte igjen med en uten dato og kortere driftsreserve, som i tillegg er manuelt opptrukket UTEN power rexerve indikator. Hmm ... (merker jeg må jobbe med rasjonaliseringen her, og det kan forståes begge veier)

Redigert: