Pam 88

Medlem
6. jan. 2014
Innlegg
42
Sted
Molde
Hva synes dere om denne? Er det en "gjev" Panerai, eller litt freak?
6605945317.jpg
 
Hva synes dere om denne? Er det en "gjev" Panerai, eller litt freak?
6605945317.jpg

Meh... Njeeeee

Jeg er veldig begeistret for Panerai generelt, men dette syntes jeg er litt skivebom.

Painted dial, skeleton hands, white subdial, ikke in-house, "mursteins-kasse" og cyclops på noe som ikke er Rolex. What is there to like?

Nei, det er jo selvfølgelig en fin klokke, men det gjør ikke noe for meg. Den er... ja... Kjedelig? Mangler litt lidenskap her!!!

Dette er jo bare personlig mening da. Man må finne det som passer en selv! :)
 
Den er nok litt utenom det "vanlige". Samtidig er den jo tøff på sin måte. Det viktigste er jo hva du selv liker best... :cool:
 
Dette er personlige preferanser, jeg er mere på "toolwatch", diver og enkelhet, andre liker komplikasjoner. PAMen du viser er en nydelig klokke, gå for den hvis du synes den er hva du vil ha. Det er et flott ur, gi gass og bruk oppsparte midler.
Tom
 
Painted dial, skeleton hands, white subdial, ikke in-house, "mursteins-kasse" og ...

Enig i alt bortsett fra det med painted dials. Det er historisk korrekt og IMO innmari kult. Painted dial syns jeg generelt får ufortjent mye "pepper". Det er forståelig at sandwich dial ofte er ønskelig da det et kult PAM-kjennetegn, men i Panerais historie er det lagd innmari mange attraktive klokker med painted dials:)

For meg er PAM 88 no-go, spesielt pga alt som skjer på skiva. Det syns jeg andre merker klarer bedre.

Viktigst av alt (til tross for at vi alle prefererer vintage Rolex og PAM 372, etter en runde med subC og PAM 312:p) så er det din egen smak som teller. Liker du? Kjøp:)
 
Den har jo noen fine komplikasjoner. Det er deilig med dato og GMT-viser. Personlig er jeg ikke fan av den lyse subdialen for sekunder, viserne eller cyclopsen. Men igjen, om du synes dette er kult, er det nettopp det du skal gå for! Fordelen med å like modellene som er litt annerledes, er at prisene på bruktmarkedet ikke er "hypet" som mer populære modeller:)

If you dig it, you buy it:)
 
Jeg er enig i det som blir sagt her.
Personlig så liker jeg faktisk de enklere modellene best. Synes egentlig at de som kun viser timer og har sekundviser på sort plate er de peneste.

Spesielt føler jeg at Panerai har "gitt opp" på datovisningen. Jeg har ikke mye peiling på klokker, men den datovisningen slår meg som veldig lite gjennomført i forhold til resten av klokkedesignet på Panerai'ene. De kunne i det minste gått for samme font her som på resten av klokka :)