Pam000 og Pam005 - er nå offisielt gått ut av produksjon

Har fått tilbud på både ny 005 og ny PO8500. Liker begge veldig godt og greier egentlig ikke å bestemme meg helt. Ca. Samme pris og føler vel egentlig at PO er mer for pengene. Dog er det 005 jeg dras mot. Er 005 kul eller er det bare en billig Panerai? Og vil den fungere som hverdagsklokke? Cons: polert kasse og opptrekk. Vanskelig detta gitt...

Ingen av de to nevnte kan kalles "billige" ur.
Panerai er Panerai og har en spesiell historie.
En 005 fungerer så klart utmerket som beater/hverdagsklokke/toolwatch o.s.v
Ikke glem at det er litt sjarmerende med håndopptrekk og flere custommade remmer å variere med...
Valget er enkelt!

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Thomas84
Ingen av de to nevnte kan kalles "billige" ur.
Panerai er Panerai og har en spesiell historie.
En 005 fungerer så klart utmerket som beater/hverdagsklokke/toolwatch o.s.v
Ikke glem at det er litt sjarmerende med håndopptrekk og flere custommade remmer å variere med...
Valget er enkelt!
+1 :)
I tillegg så er jo 005 gått ut, så det er kanskje ekstra morsomt å ha den siste som ble solgt ny i Norge?

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
PAM005 er knalltøff. Strengt tatt mer Panerai-dna i den enn i mange andre populære modeller med masse komplikasjoner osv. Etter min mening.

Det blir 005 vettu. Polert kasse gjør ikke noe, ikke vær redd for hairlines, den tåler mye. Vil du ha den strøken, blir den det etter en runde med capecod. Manuelt verk er bare digg, og det blir en vane med opptrekk. F.eks, om du skal legge barn annenhver dag, trekker du den ved leggetid. Kidsa må få inn den deilige lyden med morsmelka;)

Og som tidligere nevnt, denne kan enkelt dresses opp/ned/bort/frem/tilbake til å matche det du vil:)

Redigert:
Vurderer selv å legge inn en bestilling på 000'en de har inne på Bjerke. Er det noen av dere som har noen anelse om man kan forvente å få noen kr i rabatt på denne, eller om de selges til veiledende? :)

Har fått tilbud på både ny 005 og ny PO8500. Liker begge veldig godt og greier egentlig ikke å bestemme meg helt. Ca. Samme pris og føler vel egentlig at PO er mer for pengene. Dog er det 005 jeg dras mot. Er 005 kul eller er det bare en billig Panerai? Og vil den fungere som hverdagsklokke? Cons: polert kasse og opptrekk. Vanskelig detta gitt...

Har selv en 005 som er mer allsidig enn PO imho. Som mange nevner er rembytte VELDIG gøy og den tåler også en støyt. Kjør på:)
image.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Qwestern og Preacher
Ja Bjerke har en 005 inne. Var faktisk akkurat den, og en 42mm PO8500 jeg stod mellom i går. Jeg valgte PO, men kun fordi jeg ikke har hatt PO før, og har hatt mange PAMs. Og hadde lyst på en klokke med lenke. Angrer ikke, men normalt sett hadde jeg nok kjøpt Panerai. 005 er jo en av de kuleste av de "rimelige". Den koster vel 5-6K mer enn de aller rimeligste, men så har den da fortsatt skrudd baklokk, sekundviser og ikke baretter som remfeste.