PAM372

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Etter å ha tilbragt flere dager i "drømmeland", d.v.s. Panerai's Flagship Boutique i Singapore, hvor jeg fikk prøve, tafse og snakke om ulike PAM, så synes jeg fortsatt at min 372 var et godt kjøp. ;)
En ren og enkel skive, en historisk kasse og med et kvalitetsurverk.

622AE774-B6CB-459F-BE50-A54D3FF59939-1578-00000202EB765C42.jpg

Noen bilder fra besøket kommer så snart koffert med kameraet dukker opp. :(

PAM 372

Det er en klar favoritt, kontoen er skrapet men hvis jeg får råd til en til- blir det 372 uten tvil.
Tom

Hei, nydelig klokke, Brio!
Har du noen wrist shots? Hvordan føles 47mm på armen? :cool:

Prøvde 372 på Bjerke Karl Johan i dag - den føles STOOOOR!! Eller, den føles ikke så stor, men den ser stor ut, altfor stor, dessverre, for penere klokke skal man lete lenge etter!

Hadde det eksistert en tilsvarende: 1950, inhouse, sandwich, ingen komplikasjoner i 44mm hadde jeg plutselig blitt en Paneristi:)

Forøvrig veldig hyggelig service hos Bjerke, ble vist og fortalt og dullet med. Har elendige opplevelser der for noen år siden, så hyggelig at serivcen ved de siste besøkene har vært som jeg forventer av en såpass eksklusiv butikk. Så skryt på sin plass herfra.

Fikk omsider testet 372 i dag. Utrolig pen klokke. Men jeg må si meg enig i at den ble litt i største laget. Det var i grunnen greit, for da slipper jeg å lure på hvordan jeg skulle få råd til en. :)
genadeqe.jpg

I største laget? For hva da?

Den sitter på armen din som om den skulle vært designet eksklusivt for deg.

(BTW: Åhh, herrejemini for en klokke)

Fikk omsider testet 372 i dag. Utrolig pen klokke. Men jeg må si meg enig i at den ble litt i største laget. Det var i grunnen greit, for da slipper jeg å lure på hvordan jeg skulle få råd til en. :)
genadeqe.jpg

Hvilken modell er det som ligger i bakgrunnen? Ser ut som en mindre 372...

Tror det en PAM 000. 372 er en fantastisk klokke. Drømmen er en 372/422 i 44mm og med børstet kasse, da snakker vi bortimot den perfekte PAM for min del.

Tror det en PAM 000. 372 er en fantastisk klokke. Drømmen er en 372/422 i 44mm og med børstet kasse, da snakker vi bortimot den perfekte PAM for min del.

Finnes 422 i 44mm?

Enig at disse, sammen med 127, er en drøm:)

372 er kanskje den peneste klokken jeg har sett, og det sier ganske mye!

Synd 000 ikke har 1950 kassen...

Kan ikke en av dere legge inn et fiktivt bud på hytta slik at jeg får opp prisen et par hundre K. Jeg SKAL ha 372!

(dette burde kanskje vært i fylliktråden.(

Finnes 422 i 44mm?

Nei.

Desverre så tror jeg ikke P.3000 verket vil passe i en 44mm kasse. Kanskje de velger å bruke P.2002 verket, men da håper jeg de dropper GMT-komplikasjon og setter PR indikatoren på baksiden. Ulempen med dette verket er at det er en del høyere enn P.3000.

I største laget? For hva da?

Den sitter på armen din som om den skulle vært designet eksklusivt for deg.

Jotakk. :)
La meg først si at jeg synes klokken er helt nydelig. Men i drøye 60k-kronersklassen må det være lov å være litt kresen. Panerai skal ruve på armen, men jeg synes rett og slett de 3 ekstra millimeterne i kombinasjon med plexiglasset gjør at klokken blir litt vel ruvende.
Jeg henger meg også opp i småting som at jeg synes bokstavene er litt for store, og at remmen blir for bred (føles flat? Klarer ikke helt beskrive hva jeg ikke liker) med sine 26mm. Jeg synes rett og slett den er penere, virker mer eksklusiv, og bedre skrudd sammen i 44mm-kasse.
Men den har virkelig mye pent ved seg. Ikke minst plexiglasset og gull-viserne som jeg liker veldig godt. Og dette er jo min smak, så jeg håper virkelig ikke jeg ødelegger noens forelskelse.:)

My bad;)

Foreslår P.999

Det er så lite igjen, da får vi en tykk caseback ring.

P.999 finnes i 42mm Rads (337). Det har også relativ lav gangreserve :sad:

Ikke lett å tilfredsstile fanboysa... Haha :D

Vi får heller sprøyte steroider inn i håndledda!

Jotakk. :)
La meg først si at jeg synes klokken er helt nydelig. Men i drøye 60k-kronersklassen må det være lov å være litt kresen. Panerai skal ruve på armen, men jeg synes rett og slett de 3 ekstra millimeterne i kombinasjon med plexiglasset gjør at klokken blir litt vel ruvende.
Jeg henger meg også opp i småting som at jeg synes bokstavene er litt for store, og at remmen blir for bred (føles flat? Klarer ikke helt beskrive hva jeg ikke liker) med sine 26mm. Jeg synes rett og slett den er penere, virker mer eksklusiv, og bedre skrudd sammen i 44mm-kasse.
Men den har virkelig mye pent ved seg. Ikke minst plexiglasset og gull-viserne som jeg liker veldig godt. Og dette er jo min smak, så jeg håper virkelig ikke jeg ødelegger noens forelskelse.:)

Nei, du ødelegger ikke min forelskelse;)
Originalremmen likte jeg ikke i det hele tatt da jeg prøvde 372 på armen. Men, det finnes jo så uendelig mange flotte remmer å få tak i til disse nydelige urene. Plexiglasset har jeg et noe ambivalent forhold til. Med tanke på riper og generell overfølsomhet for ytre påvirkninger er det ikke bra. For meg er allikevel plexien en viktig del av det som virkelig gjør dette uret til en fryd for øyet.