Pam605

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Hva synes våre lokale Paneristi på TS om denne modellen?

Har fått antydet en pris på rundt 130K?

MODELL: Luminor 1950 3 Days Acciaio Firenze Boutique Edition
PRODUKSJONS ÅR : 2014
URVERK: Calibre P.3000
POWER RESERVE: 3 dager
WR: 100m
FARGE PÅ SKIVEN : Antrasitt grå
BEZEL: Polert stål
KASSE: Polert stål
BAKSIDE: Exhibition
GLASS: 3mm plexiglass
DIAMETER: 47mm
LUG: 26mm

Redigert:
Fantastisk flott!
Denne selges vel kun i butikken i Firenze og da heller ikke til "hvem som helst"?
Har du los på en?

Jeg har hatt los på en tidligere, men da stemte dessverre ikke timingen, ei heller kronekursen. Såvidt brukt, ca 120k med dagens kurs mener jeg det var(?). Dødslekker, men jeg tror ikke jeg kan ha en 372 i tillegg, da de er relativt like.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen og Gin
Syns den ser veldig flott ut. Spillet i skiva ser jo spennende ut på bildene jeg har sett. Kanskje enda bedre IRL...? Forøvrig enig med @Thomas84, har du 372 fra før, så må den kanskje ofres til fordel for 605...

Drøyt forelsket, rett og slett. For en fabelaktiv skive. Gud bedre, det er grail-panerai for meg. Vel - jeg skulle faktisk gjerne sett en sekundviser - fordi jeg liker å se at klokken min gjør noe.

Hva tenker folk om prisen? Panerai er jo ikke billig uansett, men 130 for nøyaktig ingen komplikasjoner og tre dagers reserve er ... stivt? Er skiven usedvanlig dyr å produsere? Jeg har sett queuecumber sine bilder på insta av uret - spillet i skiven ved lys er magisk, rett og slett.

Vakker, rett og slett. Den skiven og flere komplikasjoner hadde gitt meg anfall av begjær.

Hold oss ikke på pinebenken, Brio. Alltid gøy å lære mer om andre legendariske modeller en ekte paneristi måtte hige etter.

Ganske sikker på at jeg tar turen til butikken i Firenze kommende sommer, om intet annet for å se på utvalget og prøve litt ymse.

Hold oss ikke på pinebenken, Brio. Alltid gøy å lære mer om andre legendariske modeller en ekte paneristi måtte hige etter.

Ganske sikker på at jeg tar turen til butikken i Firenze kommende sommer, om intet annet for å se på utvalget og prøve litt ymse.

Jeg ser meg om etter en 569.....

605 er knallfin! Fantastisk spill i skiven, det eneste jeg kunne klart meg foruten er "Firenze" teksten.

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
Jeg ser meg om etter en 569.....

Nydelig! Den er - i mangel av bedre uttrykk - bølletøff! Utrolig kul, faktisk.

Og med tanke på Firenze-teksten på 605 - det er noe av det som gjør klokken. Nå skal det legges til at jeg har et fundamentalt elsk-forhold til byen. Vært der flere ganger og må alltid tilbake når jeg er i Toscana. Vakker by, mektig shopping og nydelig arkitektur kombinert med fantastisk historie. Skulle nesten ønske det sto Firenze på 312en min. En 312 med en slik vakker grå skive og Firenze-tekst - kanskje med plexi - hadde vært en drøm.

Herlig Panerai men i min verden er en 372 av de "gamle" med plexi like attraktive. Skiven er muligens mere spesiell men dette genererer ikke i mine øyne et heftig premium. I en samlersetting er den helt klart mere interessant men dette vil ikke gi et økonomisk løft de nærmeste 10 år, jm2c
Tom

• Liker
Reaksjoner: BRIO1368
BTW Jeg er dessverre så sær at jeg foretrekker Panerai og andre ur med Radium/Tritium, Luminova er noe nymotens faenskap som antagelig ikke vil gi deg noen patina så lenge du er interessert i klokker. Jeg må dessverre innrømme at jeg har en 372 med luminova og at denne er en keeper.
Tom

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Greg
Vanskelig å spå generelt - og om fremtiden spesielt. ;)

Imidlertid så er det ingen automatisk korrelasjon mellom etterspørsel og tritium / luminova. Det kan lett være spuriositet; aka. en annen sammenheng - modellene produseres ikke lenger.