Panerai - 40mm?

"Mer forseggjort" må du være snill å utdype? Skjønner heller ikke helt hva du vil med dette innlegg i denn tråden?

Dette med "mer forseggjørt" har selvsagt et element av skjønn, men når jeg sammenligner Jaeger'en med Paneraier som koster det samme ser urverket i førstnevnte mye mer forseggjort ut - i alle fall for mitt legmannsøye.

Trådstarteren sier i innledningsinnlegget at han er ute etter en formell klokke og nevner deretter Panerai. Det jeg vil med innlegget er å nevne at det finnes andre og mer formelle klokker som han kanskje kan ha glede av å se på; verre er det ikke :)

Jeg må si det er underlig av en "Paneristi" å velge å gå så hardt mot en som er nysgjerrig på merket. Det ville vært mer fordelaktig å ønske noen velkommen, og la de starte på en Panerai som tydeligvis ikke bærer DNA´et og jobbe seg oppover - enn å gi avsmak(?). Det var hvertfall min oppfatning.

Håper ikke dette innlegget var for krast, men følte jeg måtte presisere hva jeg ønsket med innlegget mitt :)

Det er beklagelig at mitt svar oppleves slik det tydeligvis er blitt gjort........

En vil alltid bli ønsket velkommen med et nytt merke på armen, men en vil også bli forsøkt veiledet av andre som kanskje har erfaring og kunnskap om det aktuelle merket.
Er man nysgjerrig, så ber en vel indirekte om slike råd og veiledning?

Panerai er, IMHO, såpass "sært" at det som regel vil både være smart og lønnsomt å lese seg opp på merket, før en bruker en masse penger.

Lykke til i ditt valg av ur!