Panerai 40mm

Radiomir modellene virker mye mindre på håndleddet enn hva størrelsen skulle tilsi. Dersom du klarer en 41mm Omega Seamaster Professional (den er 51mm lug-to-lug), så klarer du fint en 45.5mm Radiomir.
 
Flott dress-størrelse!

Jeg er litt forundret over de som mener at 40 mm er for liten. Det er vel snarere spørsmål om man ønsker at klokken skal passe til antrekket og bruk. Jeg har en PAM112 (44 mm) som jeg er toppfornøyd med som fritidsklokke og har hittil hatt en IWC Portuguese Automatic (42,3 mm) som dressklokke. Sistnevnte er en fantastisk klokke både ift utseende og urverk, men rett og slett litt stor etter min smak som en elegant dressklokke. Den er derimot perfekt som allround. Ettersom min jobb krever dress fra morgen til kveld, har jeg derfor investert i en PAM62:

pam62_464_general.jpg


(Klarte ikke å laste bilde av egen klokke - hvordan gjør man det?)

Etter litt tilvenning (ja den er "mindre"), har jeg kommet til at den er perfekt som dressklokke. Passe diskret, elegant (i den grad en Panerai kan være det), og passe nerdete med hvitt gull og flott Zenith-verk som attributter.
 
Jeg er litt forundret over de som mener at 40 mm er for liten. Det er vel snarere spørsmål om man ønsker at klokken skal passe til antrekket og bruk. Jeg har en PAM122 (44 mm) som jeg er toppfornøyd med som fritidsklokke og har hittil hatt en IWC Portuguese Automatic (42,3 mm) som dressklokke. Sistnevnte er en fantastisk klokke både ift utseende og urverk, men rett og slett litt stor etter min smak som en elegant dressklokke. Den er derimot perfekt som allround. Ettersom min jobb krever dress fra morgen til kveld, har jeg derfor investert i en PAM62:

pam62_464_general.jpg


(Klarte ikke å laste bilde av egen klokke - hvordan gjør man det?)

Etter litt tilvenning (ja den er "mindre"), har jeg kommet til at den er perfekt som dressklokke. Passe diskret, elegant (i den grad en Panerai kan være det), og passe nerdete med hvitt gull og flott Zenith-verk som attributter.

For en flott klokke!

Vi vil gjerne se bilder!
Her er oppskriften!
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?2598-Guide-til-bildeopplasting-p%E5-Tidssonen
 
Radiomir i 40mm er rålekkert!! Har ikke noe til overs for Luminor-serien i 40, men jeg mener absolutt at Radiomir-serien blir finest i 40 og 42. Liker PAM338 veldig godt!
 
Jeg vil gjerne se noen bilder av Pam 122 også:p
Ellers er jeg tilhenger av 44mm Panerai.
 
Tenkte det kunne passe å poste bilder av min nyervervelse, som
tross alt er en av disse utskjelte 40 mm Paneraiene... ;)

PAM0048
DSC_0044.jpg


Siden jeg ikke har verdens groveste håndledd, så synes jeg den passer riktig så bra jeg!!
DSC_0045.jpg


Da kan folket mene akkurat hva de vil, men det er jeg som skal bære klokken min med stolthet og glede!!! :D:D
 
Tenkte det kunne passe å poste bilder av min nyervervelse, som
tross alt er en av disse utskjelte 40 mm Paneraiene... ;)

PAM0048
DSC_0044.jpg


Siden jeg ikke har verdens groveste håndledd, så synes jeg den passer riktig så bra jeg!!
DSC_0045.jpg


Da kan folket mene akkurat hva de vil, men det er jeg som skal bære klokken min med stolthet og glede!!! :D:D

Gratulerer! Jeg syns det ser riktig så bra ut :)
 
Tenkte det kunne passe å poste bilder av min nyervervelse, som
tross alt er en av disse utskjelte 40 mm Paneraiene... ;)

PAM0048
DSC_0044.jpg


Siden jeg ikke har verdens groveste håndledd, så synes jeg den passer riktig så bra jeg!!
DSC_0045.jpg


Da kan folket mene akkurat hva de vil, men det er jeg som skal bære klokken min med stolthet og glede!!! :D:D

Gratulerer, den kan du bære med stolthet, tar seg flott ut :D
Vet du hilket urverk sitter i den om jeg tør spørre? Jeg kan ingenting om Panerai..
 
Takk og takk!!

Så vidt jeg vet har Panerai modifisert et Valjoux 7750-P1 som sitter i denne, men det med modifiseringen er jeg som sagt litt usikker på.

Det finnes sikkert noen som kan korrigere dette her.. :)
 
Gratulerer! Den var lekker!
Det stemmer! Panerai kaller det OP III basert på Valjoux 7750-P1
 
Gratulerer så mye med ny Panerai! Spennende at noen velger 40 mm også!
 
Takk alle sammen!
Skal se om jeg kan få ordnet noen flere bilder av vidunderet.. :)

Jobbe litt mer med lyssetting og slike ting, så kan det hende det blir bedre bilder også..