Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Den blå skiven var helt nydelig spør du meg. Jeg synes kassa var veldig fin og matchet skiven godt. Men puristene vil kanskje være uenig. Pakken her var ganske vellykket syns jeg.
 
Finnes der Panerai purister lenger ?

Trudde merket var helt i ferd med å dø ut når dei kutta kostnader og laga dykker klokker som ikkje var vanntette og putta inn generiske Urverk uten innsyn og påstod det var noke eksklusivt.
 
Finnes der Panerai purister lenger ?

Trudde merket var helt i ferd med å dø ut når dei kutta kostnader og laga dykker klokker som ikkje var vanntette og putta inn generiske Urverk uten innsyn og påstod det var noke eksklusivt.
Enig med din observasjon. Noen av oss som har hatt Panerai siden tidligere på 2000 tallet foretrekker fremdeles eldre modeller med Unitas urverk.
 
Enig med din observasjon. Noen av oss som har hatt Panerai siden tidligere på 2000 tallet foretrekker fremdeles eldre modeller med Unitas urverk.

Eg ønsker å like Panerai , men dei gjer det ikkje lett .

Min Panerai reise så langt endte i at eg kjøpte en 682 litt på impuls hos Bjerke som igjen blei solgt for nokre år siden . Fantastisk klokke på alle måter , men så var det alt det andre då .
 
Eg ønsker å like Panerai , men dei gjer det ikkje lett .

Min Panerai reise så langt endte i at eg kjøpte en 682 litt på impuls hos Bjerke som igjen blei solgt for nokre år siden . Fantastisk klokke på alle måter , men så var det alt det andre då .
682 er min favoritt, som har vært lenge i boksen!
IMG_0737.jpeg
Venter vel fortsatt på 372 i 44 mm, selv om 914 kanskje er det nærmeste man kommer….

Den nye modellen blir for mye sirkus for min smak. Blått er jo lekkert, men ikke nok «Panerai» for meg. Kassen er i hvert fall ikke pen. Mulig jeg ikke er stemmeberettiget som eier av 42 mm, men jeg har hatt flere modeller opp til 47 - som dessverre blir alt for stort for mine håndledd.
 
682 er min favoritt, som har vært lenge i boksen!Vis vedlegg 382081Venter vel fortsatt på 372 i 44 mm, selv om 914 kanskje er det nærmeste man kommer….

Den nye modellen blir for mye sirkus for min smak. Blått er jo lekkert, men ikke nok «Panerai» for meg. Kassen er i hvert fall ikke pen. Mulig jeg ikke er stemmeberettiget som eier av 42 mm, men jeg har hatt flere modeller opp til 47 - som dessverre blir alt for stort for mine håndledd.

Verste er at den er birtyear for guttungen . Og eg solgte den for å finansiere en Rolex som eg endte med å selge uansett.
 
  • Wow
Reaksjoner: Consigliere