Jeg har èn Panerai igjen av 4. Fortsetter de sånn de har holdt på siste par år er jeg ferdig for alltid.
Mye hadde vært gjort hvis de hadde droppet tivoliet de har holdt på med de siste årene og heller rendyrket det som faktisk gjorde de til det de er. Til sammenligning synes jeg Breitling har gjort mye riktig etter å ha gjort mye av de samme feilene som Panerai gjør nå.Hadde vært gøy å høre hva dere hadde ønsket dere av nyheter fra Panerai i 2020.
Mye hadde vært gjort hvis de hadde droppet tivoliet de har holdt på med de siste årene og heller rendyrket det som faktisk gjorde de til det de er. Til sammenligning synes jeg Breitling har gjort mye riktig etter å ha gjort mye av de samme feilene som Panerai gjør nå.
Diskret endringer på udødelige modeller og dyrket DNA'et mer. I mine øyne er de i ferd med å ødelegge varemerket sitt helt, både med håpløse modeller og et prisnivå som gjør at de gjør seg selv uinteressante.
Hadde vært gøy å høre hva dere hadde ønsket dere av nyheter fra Panerai i 2020.
Sign me up!8 days 47mm med tight seal device og sekundviser......
Painted dial på de nå...Føler at min 510 med sandwich dial bare er mer og mer den ultimate panerai!
Nei, da heter de TudorAlle merker har sine rariteter, selv Rolex har det.
Godt sagt, @Suften ! Selv blir jeg ikke mindre entusiastisk overfor min 510 pga disse litt snurrige nyhetene som kom i år. Ser også veldig fram til GTG, og med kveldens lettelser fra regjeringen rykker jo neste GTG så absolutt nærmere!Jeg har ingen lang historikk med Panerai, men har nå blitt helt hekta på historien og de klassiske modellene. Jeg liker heller ikke den retningen som Panerai ser ut til å ta. Selv hadde jeg helst sett at de fortsatte med god forankring til historien og røttene med klassiske stålmodeller i 47 mm. Men ser også at de også må fornye seg for å være synlige i markedet og for å nå nye kundegrupper. At de også eksperimenterer med nye materialer er også greit, men synes prisen er alt for høy. Er jo også skeptisk til holdbarheten på dette materialet som @Tom Henriksen også påpeker.
Vi må heller ikke glemme at mye av det rare som nå presenteres som nyheter er limiterte modeller med lave produksjonstall. Går vi 10 eller 20 år tilbake, ble det jaggu produsert mye rart på den tiden også (ref PAM00029, PAM00224 og PAM00060 for å nevne noen. Det er heller ikke mange år siden de kom med flotte modeller som 662, 671, 673, 720. 721 eller 995.
La oss håpe at det kommer nye flotte klokker fra Panerai som appellerer til den tradisjonelle kundegruppen også i fremtiden. Min interesse for Panerai er uansett stigende og jeg opplever fortsatt et godt entusiastmiljø som gjerne møtes til en GTG hvor vi kan diskutere Panerai til langt på natt. Gleder meg til vi snart kan samles igjen!