Panerai på lenke - Badass eller helt feil?

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Får ikke helt bestemt meg, vurderer lenke til Panerai.

En del av meg synes dette er litt baddass, mens den andre delen synes det blir litt feil. :confused:

2013-04-09_102636_zps14c95184.jpg

24mm Bandoleer Soild 316L stainless Steel Replacement band for Panerai 44mm

Er det noen her inne som kjører lenke på Panerai? :)

Badass eller helt feil?

Med den enorme variasjonen av forskjellige lær-remmer som er å få kjøpt til Panerai, så synes jeg dette er ur forbeholdt nettopp det - lær!

Men jeg synes også lenke passer godt, med mindre du har pinglete håndledd - men da har forhåpentligvis selvinnsikten allerede tatt tak og styrt unna Panerai!

Ps: Når det gjelder lenken som er brukt i trådstarter sitt bilde så støtter jeg @The Player fullt ut. Det var virkelig lite tiltrekkende.

Redigert av en moderator:
Jeg har en PAM 221 som kommer med lenke, kombinert titan og stål.
Det eneste bidlet jeg fant i farten er dette:
DSC_1541.jpg

Brukte den mye på lenke før og synes den kler det, men bruker den mest på ulike reimer nå.

Jeg har aldri hatt en Panerai på hånden, men jeg ser stadig bilder av disse med lenke, og jeg synes det ser svært vellykket ut. Torodes 221 til eksempel. Lenken i første innlegg var derimot ganske fæl.. ;)

Men jeg synes også lenke passer godt, med mindre du har pinglete håndledd - men da har forhåpentligvis selvinnsikten allerede tatt tak og styrt unna Panerai!

Fun fact, lenke passer små håndledd bedre enn lærreim, da festepunktet til lenka er på selve kassen kontra ved spring bar. Dette gjør at lenka vinkler utover ved kassen istedet for at den står rett ned, slik som reimene.

Synes @Entropy har truffet riktig med den lenketypen.
Er jo riktignok en sukker for lenke men mener absolutt det har livets rett - kjør i vei ;)

Ref. post i Good Guy - har det kommet noe inn fra Mogens tro??!! (All eventuell glemsel eller oversette unboxinger vil jeg unnskylde med en gang ;) )

Synes @Entropy har truffet riktig med den lenketypen.
Er jo riktignok en sukker for lenke men mener absolutt det har livets rett - kjør i vei ;)

Ref. post i Good Guy - har det kommet noe inn fra Mogens tro??!! (All eventuell glemsel eller oversette unboxinger vil jeg unnskylde med en gang ;) )

Det er nok ikke du som er glemsk eller har oversett en unboxing...:eek:

Er nok jeg som har hatt det litt travelt med å pakke opp og prøve klokka.

Skal jeg kjøre en hurtig versjon av en liksom unboxing? :p hehe

PAM på lenke

Hehe, den aftermarked lenken var ikke særlig fin. Nå finnes det OEM lenker og det finnes aftermarked. Det finnes aftermarked som har samme design som de OEM lenkene Panerai hadde før de kom med den nye lenken til 1950 3 days serien (PAM312 etc). Nå har Panerai, såvidt meg bekjent, aldri laget noen OEM lenke til sine 47mm subs.
Har imidlertid sett en 47mm Sub med aftermarked (OEM design) lenke, denne har 26mm lugs, og lenka veier "nesten like mye som en liten el-bil". Hele comboen veide i underkant av 300 gram. Det var litt voldsomt, men hadde kanskje passet på en rapper eller noen andre som kjører full bling-bling pakke. Det ser voldsomt ut med en såpass drøy klokke og en såpass bred og fet lenke. Det er ikke mange som kjører 26mm lugs og lenke. Det blir fett og passer nok best på noen med ditto fete/kraftige håndledd. Da kan man kanskje snakke "Bad-ass".. Skjønner at noen kan være fristet til å montere en aftermarked lenke på en PAM. Hvis man f.eks har en 1950 3days kjøpt på rem, disse koster vel noen og 40K, så tar Panerai 18K bare for lenken til denne serien (ny type lenke). Altså nesten 50 % av prisen til klokka. Dette er rimelig drøyt. Til sammenligning koster Professional II lenke til en SuperOcean ca 4000-5000 kr. Klokka koster ca 20.000 inkl lenke.

Angående PAM sub 47mm på 26mm lenke: Dette hadde nok vært mat for Kristian Valen, han liker jo store klokker. :)

Aftermarked OEM design lenke til PAM 44mm (24mm lugs)

Her er en OEM design, aftermarked lenke som passer til stort sett alle PAM 44mm kasser, denne har designet fra den forrige generasjonen OEM lenker. Passer blant annet til PAM Daylight Chrono serien. Usikker på om den passer til 1950 kassen, det gjør den muligens, selv om enkelte vil kalle det helligbrøde å montere på noe slikt.
Bare lenken alene veier 110 gram, så den er solid nok.

85 USD kontra 18K NOK?

Sizzlin' Watches - The ultimate resource for high-end watches and watch parts

NEI!!:mad::mad: Panerai skal ikke på lenke.

Beklager, men det beste på en panerai er en nøttebrun, kraftig og helst hjemmelagd lærreim.

Panerai gjør seg best på reim. Men alle vet jo hvor varmt og klamt det er med lærreim på varme sommerdager. Ja, man har gummireim til sånt, men det kan også bli klamt. Lenke er mitt foretrukne valg om sommeren.

328 er badass. Der sa jeg det. Hatmail og trusler mottas med et stort smil :)

En PAM kan selvsagt brukes på lenke, det er jo egt. en smakssak.

Som flere allerede har bemerket, er en skinnrem det mest "passende". IMHO
Panerai har to typer lenke, den opprinnelige med ledd som har tilnærmet samme utforming som kronebeskyttelsen, og den nyere som dessverre ikke er noe særlig,- igjen IMO.
Begge finnes kun i 24mm.

Derimot finnes det en "grov heklet" mesh lenke som tar seg ganske bra ut på flere PAM. Disse finnes både i 24 og 26mm bredde.

Personlig anbefaler jeg skinn / lær :eek: