Papir til Tag Heuer Carrera DayDate

Medlem
5. mars 2014
Kjøpte nylig en Tag Heuer Carrera DayDate på Amazon.com, men ved levering kom ikke papirene til denne klokken som lovet når jeg kjøpte den :/

Er det mulig at jeg kan gå til en forhandler el lignende for å få ordnet papir på denne klokken, sett at den selvfølgelig ikke er stjelt... ?

Alle svar mottas med takk! :)

Dette er dessverre et eksempel på en av farene ved å handle fra en ikke-autorisert forhandler.

Såvidt jeg vet er det ingen produsenter som utsteder kopier av disse papirene. Litt avhengig av hva du ønsker å bruke dokumentasjonen til, vil kanskje det beste være å holde fast på kvitteringen fra butikken og få takstpapirer eller ekthetsbekreftelse fra en autorisert forhandler.

Er serienummeret på klokken din inntakt? Det tror jeg kanskje kan være en forutsetning for at noen norske autoriserte forhandlere i det hele tatt vil røre klokken din...

Dersom serienummer ikke er inntakt ville jeg returnert klokken til selger – og kanskje også vurdert det ift. papirene når dette i utgangspunktet ble lovet.

Hvilken "butikk" på Amazon handlet du av? Jeg ville startet med å prøve meg på en forespørsel om papir til de du kjøpte den av. Deretter returnert den om du ikke klarer deg uten, eller at de ikke klarer å hoste de opp.

Hva er grunnen til at en grey dealer ikke vil at papirene skal komme ut? Er de redd for å avsløre hvem som forsyner dem? Kan ikke de bare bruke ikke-utfylte papir? Ser at dette er ganske vanlig på fks TRF.

Brgds.
A

Dette er dessverre et eksempel på en av farene ved å handle fra en ikke-autorisert forhandler.

Såvidt jeg vet er det ingen produsenter som utsteder kopier av disse papirene. Litt avhengig av hva du ønsker å bruke dokumentasjonen til, vil kanskje det beste være å holde fast på kvitteringen fra butikken og få takstpapirer eller ekthetsbekreftelse fra en autorisert forhandler.

Er serienummeret på klokken din inntakt? Det tror jeg kanskje kan være en forutsetning for at noen norske autoriserte forhandlere i det hele tatt vil røre klokken din...

Dersom serienummer ikke er inntakt ville jeg returnert klokken til selger – og kanskje også vurdert det ift. papirene når dette i utgangspunktet ble lovet.

Hadde vært ganske greit å fått papirer på at uret er ekte og ok. Ellers svært fornøyd med uret.
Serienummeret er inntakt ja, så får vell kanskje prøve å få ekthetsbekreftelse hos en grei forhandler