Papirer til brukt PO (sertifikat)

Medlem
17. nov. 2011
Sted
Stavanger
Hei,

Som overskriften antyder så tenker jeg å kjøpe en Planet Ocean der selger ikke har papirer på klokka, men vi ble enige om å møtes på en urmaker for å sjekke at den var ekte. Det jeg lurer på er om hvilke muligheter jeg har for å få noen papirer på denne klokka fra en urmaker? Tenker hvis jeg skal selge videre eventuelt?

Sikkert blitt tatt opp mange ganger før, men da kan dere bare linke meg til det og slette denne tråden.
Setter pris på all hjelp.

-Thomas

Kan bare slettes. Sorry for å starte ny tråd :p Fant det under her jO!

Håper ikke dette er den som er annonsert på finn:s selger virker noe ustabil:s

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Om du tar den til AD bør du være ganske trygg på at de ser den er genuin. Du kan da be om en bekreftelse på at den er ekte og få et papir på det. Det koster ca 500kr. Det må på ingen måte forveksles med et sertifikat som ble utstedt med klokken som ny. Men vil være en fordel ved gjensalg..

Håper ikke dette er den som er annonsert på finn:s selger virker noe ustabil:s

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Hei,

Det er den som ligger på finn.no ja, men skulle møte han i oslo sentrum i morgen og så skulle vi sammen gå til en urmaker for å sjekke den. Bør ikke det være sikkert nok? Er litt usikker på den selv, men burde jo være mulig å kjøpe fra han hvis vi sjekker den hos alf lie f.eks? :) Han svarte meg med en gang når jeg sendte sms, men svarte ikke på mail... Virket grei nok når vi sendte meldinger ihvertfall.

Hei,

Det er den som ligger på finn.no ja, men skulle møte han i oslo sentrum i morgen og så skulle vi sammen gå til en urmaker for å sjekke den. Bør ikke det være sikkert nok? Er litt usikker på den selv, men burde jo være mulig å kjøpe fra han hvis vi sjekker den hos alf lie f.eks? :) Han svarte meg med en gang når jeg sendte sms, men svarte ikke på mail... Virket grei nok når vi sendte meldinger ihvertfall.

Hei

Jeg sendte også melding til han. Men når jeg spurte om han kunne fremskaffe ektehetsbevis eller takst fra godkjent omega forhandler så fikk jeg ikke noe svar. Men etter en stund kom det en melding på ett språk jeg ikke forsto, det eneste jeg forsto var "duck you". Etterpå sa han at han hadde sendt til feil person, men fikk aldri noe svar på spørsmålene mine:S

Håper det ordner seg i morgen :)

-Oliver

Hei

Jeg sendte også melding til han. Men når jeg spurte om han kunne fremskaffe ektehetsbevis eller takst fra godkjent omega forhandler så fikk jeg ikke noe svar. Men etter en stund kom det en melding på ett språk jeg ikke forsto, det eneste jeg forsto var "duck you". Etterpå sa han at han hadde sendt til feil person, men fikk aldri noe svar på spørsmålene mine:S

Håper det ordner seg i morgen :)

-Oliver

Haha det virker veldig rart :p Men ja skal være forsiktig og hvis jeg ikke liker standen på klokka, tilbakemelding fra urmaker eller tvilsom type så blir det nok ikke noe kjøp :p krysser fingrene og håper på at det er en skikkelig fyr...

Originalt sertifikat er fint å ha, mangler det vil det påvirke prisen og du får per def ikke tak i det sånn helt uten videre igjen om det er "gone with the wind" dessverre.

Lykke til i hvert fall :).

Det ble ikke noe kjøp i dag... Snakket med personen som solgte klokken og hun som skulle selge? var ikke i oslo by før det var for sent og alle urmakere hadde stengt.... Virket veldig lugubert hele greiene og jeg klarte å overbevise meg selv om at dette går ikke.. Vil heller gi litt mer og få skikkelig sertifikat og kjøpe fra en ok fyr..
Da fortsette jakten ;)

-Thomas

Det ble ikke noe kjøp i dag... Snakket med personen som solgte klokken og hun som skulle selge? var ikke i oslo by før det var for sent og alle urmakere hadde stengt.... Virket veldig lugubert hele greiene og jeg klarte å overbevise meg selv om at dette går ikke.. Vil heller gi litt mer og få skikkelig sertifikat og kjøpe fra en ok fyr..
Da fortsette jakten ;)

-Thomas

Holder med deg der! Virket ikke som en helt stabil person det der, gjerne litt forhastet konklusjon av personen etter den meldingen jeg mottok men det er viktig i det "gamet" her føler jeg :) Ligger forøvrig en helt ny en ute til en veldig fin pris om jeg ikke tar helt feil. Mener på at det sto i teksten at den var en julegave 2011. Den var oransje da.

Da fortsette jakten ;)

-Thomas

Da hørtes det ut som du gjorde det fornuftige:) PO'er dukker det jo opp stadigvekk, så en slik får du nok snart tak i:)

hehe ja for en gangs skyld så var jeg fornuftig. Men ja det ligger vel nok av POer ute og kommer jo mange av de på både finn og her :) Men lurer på om jeg heller skal spare litt mer og gå for en Rolex Seadweller eller Submariner :p får se hva de neste ukene bringer :)

-Thomas

Pass på at du tester både SD og Sub på armen først. Ny SD er en enorm, luguber og keitete sak av en overdimensjonert klokke.

(Jeg elsker sub og misliker SD på armen min - sterkt)

ja må gjøre det. Liker solide klokker da, men har jo sett sdds klokka og den er ganske stor :p men isåfall den eldre modellen av seadweller. Får prøve alt på armen og gå litt med det så merker jeg vel fort hva jeg er komfortabel med på hånden ;)

Forrige generasjon SD er flotte. SDDS ser ut som en slags spøk på armen min i hvert fall. Sikkert helt kurrant for riktig person med riktig arm. Poenget er bare at det er en klokke du MÅ prøve på armen før du kjøper ;).

Uansett, tror det var veldig lurt at du skippet denne POen... selgeren virker ekstremt useriøs og det gjør hele klokken dodgy i mitt hode. Enten falsk eller stjålet er mine første tanker, kan selvsagt være feil, men hvorfor ta sjangsen? PO er masseprodusert og du får tak i dem "enkelt" med papirer og esker og god stemning.

ja sant, hvorfor ta sjangsen :p
Vil kjøpe av noen som virker skikkelige...
når det gjelder ds så har jeg lest mye her inne om den og har fått inntrykk av at alle anbefaler å prøve den noen ganger ja :) håper den passer fint på min hånd. den ser ganske så fin ut ;)

så nå BTW at selgeren har lagt ut ny annonse nå der hun annonserer den til 10.000 og at hun kan love den er ekte :p hehe! Dette er en veldig tvilsom selger....

heheheh

Snakke med henne på tlf.. etter og ha ringt til henne i over en uke fikk jeg svar.

Hun ville møte meg og at jeg skulle ta med pengene. Så kunne jeg se på klokken før jeg bestemte meg får og kjøpe den.

Jeg sa at jeg ville se klokken og vurdere den før jeg tok med meg penger. Da ble hun rar...
(Må du ha med deg kontanter når du drar på møller for og se på audi) :)

Jeg vet ikke helt, men jeg skal ikke si så mye men dette virker litt som et forsøk på noe lureri..

Hun kunne verker redegjøre for hvor klokken var kjøpt?

Hvem som hadde kjøpt den?

Og hvilket navn den var kjøpt på?

Jeg mener har du fått noe i en gave vet du jo hvem som har gitt deg den.. Eller hva..

Sist jeg sjekket så ga ikke folk bort gaver til 27k uten og legge igjen et bursdags kort.

heheheh

Snakke med henne på tlf.. etter og ha ringt til henne i over en uke fikk jeg svar.

Hun ville møte meg og at jeg skulle ta med pengene. Så kunne jeg se på klokken før jeg bestemte meg får og kjøpe den.

Jeg sa at jeg ville se klokken og vurdere den før jeg tok med meg penger. Da ble hun rar...
(Må du ha med deg kontanter når du drar på møller for og se på audi) :)

Jeg vet ikke helt, men jeg skal ikke si så mye men dette virker litt som et forsøk på noe lureri..

Hun kunne verker redegjøre for hvor klokken var kjøpt?

Hvem som hadde kjøpt den?

Og hvilket navn den var kjøpt på?

Jeg mener har du fått noe i en gave vet du jo hvem som har gitt deg den.. Eller hva..

Sist jeg sjekket så ga ikke folk bort gaver til 27k uten og legge igjen et bursdags kort.

Tjuvgods, stay away!

hehe hun prøvde på noe av det samme med meg.. At hun var dårlig kjent i Oslo og om jeg kunne komme ned å møte henne og en annen på grønland istedenfor på alf lie :p hehe!