Par I Konger

Medlem
4. aug. 2011
Innlegg
1.636
Sted
Kristiansand
Om du begynner å snakke om konger i Japan, så vil nok folk flest arrestere deg og si at i Japan har de en keiser, men her kommer en konge fra Japan.























King Seiko Historical Collection 2000 SCVN001
King Seiko ble produsert mellom 1961 og 1975. Merket ble aldri gjenopplivet slik Grand Seiko ble. I anledningen tusenårsskiftet kom Seiko med en historical collection. Den inneholdt noen av de mest ikoniske Seikoene fra forrige århundre. Så her er den eneste moderne varianten av King Seiko, med 4s15 urverk. Nå står det Hi-Beat på skiva og 4s15 urverket går med 28,000 bph, noe som ikke er hi-beat i våre dager, men en gang på 1960 tallet var dette hi-beat.

Da var det på tide å presentere enda et kongelig fra Japan.



































Royal Orient WE0041JA
Dette er en toppmodell fra Orient. Urverket Cal. 88700 går med 28.000 bhp. og er et high-precision urverk som kom for salg i 2004. I 2008 ble det byttet ut med Cal. 88a00 som er ganske likt men har en power reserve indikator. 30 juveler og 45 timer gangreserve er likt på begge to. Det kan se ut som Orient har sluttet å produsere high precision urverk, for på hjemmesiden deres nå i juni 2014 så er det ingen Royal Orient (eller andre Orienter) med 28.000 bhp urverk.


Et par i konger på hånda, det skal mye til for å slå dette kongeparet :D
 
Nå skal det sies at jeg kanskje ikke er den mest kunnskapsrike når det kommer til klokker enda og at jeg stort sett har en ting for divere for tiden. Men den royal orient-saken der.. Det må da være noe som tiltaler de aller aller fleste? Ryddig, stilrent og helt utrolig pent sammensatt klokke.

Kan man spørre hva ny-smykkene kostet? (jeg antar at man helst ikke har lyst å tenke på slikt i ettertid, sånn egentlig?).
 
Gratulerer med to konger :) Jeg har originalen men denne er minst like pen ;)

P1060383_zps0514e7e6.jpg~original


Har faktisk den originale lenken også :)

photobucket-59579-1378043146619_zps61ba5438.jpg~original
 
Grattis med 2 fine japanere! Likte royalorienten særs godt! Hvorfor produseres ikke den mer?

Den Royal Orient jeg fikk tak i her ble produsert mellom 2004 og 2007. I 2008 kom Cal. 88a00 med power reserve, og erstattet den jeg har fått tak i. Ny logo er det også.. Her er bilde av hvit skive på lenke.
51OTk4brQlL._SS500_.jpg


Nå kom Royal Orient med et par nye modeller i juni og da jeg var innom siden deres i juni så var det ingen modeller med urverk på 28.000 bhp. Jeg vil anta at finishen på de dyreste modellene er tilnærmet deres tidligere topp produkter. Hvorfor de har fjernet hi-precision urverket vet jeg ikke og kanskje er det bare midlertidig.

Nå skal det sies at jeg kanskje ikke er den mest kunnskapsrike når det kommer til klokker enda og at jeg stort sett har en ting for divere for tiden. Men den royal orient-saken der.. Det må da være noe som tiltaler de aller aller fleste? Ryddig, stilrent og helt utrolig pent sammensatt klokke.

Kan man spørre hva ny-smykkene kostet? (jeg antar at man helst ikke har lyst å tenke på slikt i ettertid, sånn egentlig?).

Kjøpt på auksjon på yahoo.co.jp Seiko kom å 137.000 yen og Royal Orient slap kom på 97.000 yen.

Gratulerer med to konger :) Jeg har originalen men denne er minst like pen ;)

P1060383_zps0514e7e6.jpg~original


Har faktisk den originale lenken også :)

photobucket-59579-1378043146619_zps61ba5438.jpg~original

Du har en fantastisk samling med noen virkelig nydelige vintage Seikoer. Jeg har mistet gangresevren på min 6193 speed timer, vet du hvor kan man sende den for å få en service?

Gratulerer med to stilige klokker!

Tusen takk.

Dette er lekkert.:D
Gratulerer med to kongeklokker.

Takker så meget, med et pent kongelig bukk.

Gratulerer med to helt konge klokker! :)

Tusen takk til deg, du selvutnevnte vokter av kronen. (Ja vet at nicket spiller på logoen til en swiss fabrikant, men leker meg her litt med alt som har den minste hentydning til kongelig sjargong)

Grattis med to godbiter fra Japan:)
Lekkert!

Takker så meget, ja det er to godbiter om er bedre en den beste sushi.

Gratulerer med to fantastisk flotte konger!:D

Takk skal du ha kong Raymond LXXV.
 
Wow, to stk fantastiske ur. Der ligger det ikke bare glede på håndleddet, men også vanvittig mye horologisk historie! Gratulerer så vanvittig masse!
 
Gratulerer med to flotte ur og takk for en fin presentasjon. Da lærte jeg noe idag også!
 
Gratulerer med to fantastiske klokker. Det må vel være sonens første Royal Orient?

Todda
 
Kjøpt på auksjon på yahoo.co.jp Seiko kom å 137.000 yen og Royal Orient slap kom på 97.000 yen.

Gratulerer med et par royale høydepunkt. Det er fint at Tidssonen også har en ekspert på high-end japanske ur, og du må jo begynne å få litt av en samling. :)

Blir litt ekstra interessert når jeg hører at du handler på yahoo.co.jp - Bruker du mellommenn i Japan, eller er du en av de dristige få som går løs på denne auksjonssiden på egenhånd?