OM DU IKKE HAR TENKT Å VÆRE MED UANSETT HVILKEN KLOKKE SOM BLIR VALGT; VENNLIGST IKKE STEM!!
Da var det, litt forsinket, på tide å sette i gang avstemningen. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.
Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.
Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!
Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.
Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 9,5 for pund og 8 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.
Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.
Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:
* Alpina Advendure Extreme Diver
Knalltøff dykker fra Alpina, som har kommet opp av asken de siste årene. Ca 8000 kr.
* Dievas Voyageur GMT
Frekk og sportslig GMT fra et spennende merke. Ca 10000kr.
* Damasko DA46
Tøff sportsklokke som skal tåle mange smeller. Ca 12500 kr
* Doxa SUB 1200T
Tøff og solid dykker fra anerkjente Doxa. Ca 15500 kr
* Glycine Airman Base 22 GMT
24-timers klokke fra Glycine. 12000 kr
* Hamilton Classic Jazzmaster Chronograph
Kjempetøff bicompax-chrono fra Hamilton. Ca 10000 kr
* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 18000 kr.
* Nomos Club Datum
Liten, sjarmerende tass fra Glashütte. Manuell med dato, 38,5 mm. Ca 14000 kr.
* Stowa 1938 Chronograph
Lekker chrono, ca 14500-15000 kr. Kan være utsatt for lang leveringstid.
* Stowa fliegerchrono
Tøff, litt utradisjonell chrono fra Stowa. Ca 14500 kr.
Da var det, litt forsinket, på tide å sette i gang avstemningen. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.
Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.
Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!
Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.
Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 9,5 for pund og 8 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.
Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.
Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:
* Alpina Advendure Extreme Diver
Knalltøff dykker fra Alpina, som har kommet opp av asken de siste årene. Ca 8000 kr.
* Dievas Voyageur GMT
Frekk og sportslig GMT fra et spennende merke. Ca 10000kr.
* Damasko DA46
Tøff sportsklokke som skal tåle mange smeller. Ca 12500 kr
* Doxa SUB 1200T
Tøff og solid dykker fra anerkjente Doxa. Ca 15500 kr
* Glycine Airman Base 22 GMT
24-timers klokke fra Glycine. 12000 kr
* Hamilton Classic Jazzmaster Chronograph
Kjempetøff bicompax-chrono fra Hamilton. Ca 10000 kr
* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 18000 kr.
* Nomos Club Datum
Liten, sjarmerende tass fra Glashütte. Manuell med dato, 38,5 mm. Ca 14000 kr.
* Stowa 1938 Chronograph
Lekker chrono, ca 14500-15000 kr. Kan være utsatt for lang leveringstid.
* Stowa fliegerchrono
Tøff, litt utradisjonell chrono fra Stowa. Ca 14500 kr.