Passaround 2012 - avstemning!

Hvilken klokke skal være med i Passaround 2012

• Alpina Advendure Extreme Diver

Stemmer: 0 0,0%
  • Dievas Voyageur GMT

• Damasko DA46

• Doxa SUB 1200T

• Glycine Airman Base 22 GMT

• Hamilton Classic Jazzmaster Chronograph

• Muehle Glashuette Teutonia II Kleine Sekunde

• Nomos Club Datum

• Stowa 1938 Chronograph

• Stowa fliegerchrono

• Antall stemmer
    0
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
OM DU IKKE HAR TENKT Å VÆRE MED UANSETT HVILKEN KLOKKE SOM BLIR VALGT; VENNLIGST IKKE STEM!!

Da var det, litt forsinket, på tide å sette i gang avstemningen. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.

Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.

Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!

Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.

Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 9,5 for pund og 8 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.

Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.

Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:

* Alpina Advendure Extreme Diver

Knalltøff dykker fra Alpina, som har kommet opp av asken de siste årene. Ca 8000 kr.
AL-525LB4V26.jpg

* Dievas Voyageur GMT
Frekk og sportslig GMT fra et spennende merke. Ca 10000kr.
DievasVoyageurGMT4L.jpg

* Damasko DA46
Tøff sportsklokke som skal tåle mange smeller. Ca 12500 kr
DamaskoDA462L.jpg

* Doxa SUB 1200T
Tøff og solid dykker fra anerkjente Doxa. Ca 15500 kr
watch.png

* Glycine Airman Base 22 GMT
24-timers klokke fra Glycine. 12000 kr
largeimg54ed1eb39-3b9b-4044-af18-eb68809409d0_2.jpg

* Hamilton Classic Jazzmaster Chronograph
Kjempetøff bicompax-chrono fra Hamilton. Ca 10000 kr
jomashop_2229_182516416.jpg

* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 18000 kr.
MGL-089_1024x1024.jpg

* Nomos Club Datum
Liten, sjarmerende tass fra Glashütte. Manuell med dato, 38,5 mm. Ca 14000 kr.
noclubdat.jpg

* Stowa 1938 Chronograph
Lekker chrono, ca 14500-15000 kr. Kan være utsatt for lang leveringstid.
Stowa_Chrono_Poliert_800x800_4.jpg

* Stowa fliegerchrono
Tøff, litt utradisjonell chrono fra Stowa. Ca 14500 kr.
Flieger_Chrono_1.jpg

Kjør på med Nomos folkens! Et merke jeg synes er spennende, og jeg har veldig lyst til å prøve en klokke fra Nomos.

Nomosen helt klart en av mine favoritter, men jeg stemte faktisk ikke på den. Hadde kanskje gjort det i sort (det var min propaganda :)):

club003.jpg

Nomosen helt klart en av mine favoritter, men jeg stemte faktisk ikke på den. Hadde kanskje gjort det i sort (det var min propaganda :)):

Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!

Jeg hadde bl.a deg i tankene da jeg skrev det der.....:)

Skivevalg er åpent for diskusjon enda, du må endre stemmen Tore! :D Nomos Club dunkel FTW!

Jo.. Var litt usikker. Har ingen flieger nå og har lyst til å prøve Stowaen, men Nomosen er flott den også. @Krille: Blir det omstemming på f.eks de to tre øverste, eller bare en avstemming? Førstnevnte tar lenger tid, men gir et mer presist bilde av hva folk vil ha.

MM300 var absolutt aktuell, men røk ut i silingen i går kveld. På det ene forslaget jeg fikk på hvor vi kunne kjøpe den klarte jeg ikke å regne den hjem til en pris som var noenlunde innenfor budsjett. Beklager selvfølgelig det, men det er en del arbeid allerede å arrangere Passaround, om jeg ikke skal tråle nettet for å finne leverandører til alle forslagene!

Jeg tror uansett vi har fine kandidater, og er spent på hva vi ender opp med!

Angående omstemming på de to-tre øverste kan vi godt gjøre det om det er stemning for det! Jeg tror kanskje at vi uansett bør se hvor tett det er i toppen før vi avgjør det. Kan vi ikke komme tilbake til det de to siste dagene av avstemningen?