Passaround mk5 - avstemning

Hvilken klokke vil du ha til Passaround mk5

  • Sinn U50

    Stemmer: 16 18,8%
  • Baume & Mercier Clifton

    Stemmer: 9 10,6%
  • Doxa Sub 300

    Stemmer: 17 20,0%
  • Hanhart Pioneer Monocontrol

    Stemmer: 2 2,4%
  • Bell & Ross BR05

    Stemmer: 41 48,2%

  • Antall stemmer
    85
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.364
Sted
Oslo
Her er kandidatene til årets Passaround:

Klokkene er valgt ut etter innspill i forumet, på PM, og etter eget hode og lyst. Anbefaler alle å klikke på linkene, lese reviews og se på bilder før de gjør seg opp en mening. Om du overhodet, uansett utfall ikke har tenkt å delta, setter jeg pris på om du lar være å stemme. Prisbildet er litt varierende, men innsatsen pr pers ser ut til å havne på det sedvanlige 700-1200 kr. Priser finner du stort sett på linkene, vi blir antagelig ca 30 deltakere, og vi må nok finne oss i moms og tollgebyr.

Avstemningen er åpen i én uke, og det oppfordres til skamløs lobbyvirksomhet i tråden.

Hanhart Pioneer Monocontrol, ca 26000:
1615220369969.png


Bell & Ross BR05, 28-30000:
1615220719666.png

Sinn U50, ca 27000-ish på sort silicone :
1615218724765.png

Baume & Mercier Clifton Baumatic Moon Phase 42 mm, (30000-ish?):
1615221910569.png

Doxa Sub 300, jeg lar rem/lenkevalg (rem er kanskje best på passaround?) være opp til TS etter avgjørelse, ca 29000,-.
1615236343808.png


Noen kommentarer til slutt:

Jeg har ignorert en del forslag, enten fordi jeg personlig ikke liker dem, fordi de er vanskelige å få tak (eller evt er limiterte, har lang lev.tid eller annet) eller fordi de er en Breitling. Eller av andre årsaker - sånn er det bare. Om følelsene dine er såret, kan jeg bare beklage og satse på at vi retter opp i sjette utgave av Passaround, en gang til neste år.

Når det kommer til Bell and Ross, så er de ikke så samarbeidsvillige på Vintage-kolleksjonen, jeg fikk i mine undersøkelser en klar oppfatning at serien var på vei ut eller i alle fall ikke var spesielt prioritert. De pusher BR-serien, og særlig BR05 hardt, og jeg må tilstå at etter å ha sett en del på den på nett så har jeg falt litt for den. Jeg vet, det er litt som å være skapfan av Abba, men den har en viss sjarme. Akkurat som Dancing Queen. Etter å ha blitt lovt en god pris på den, tok jeg den med. Ikke uten en viss tvil, men det er noe i meg som virkelig, virkelig håper den vinner.

Jeg tror jeg nå har endt opp med fem klokker som alle er verdige kandidater, og som jeg glatt kan trives med.

Håper på flere kommentarer, trusler om utestengelse og andre former for engasjement i denne tråden!

Lykke til med avstemningen:)
 
Redigert:
Hadde håpet på den hvite nye UTCen fra Sinn som et alternativ, men jeg er ikke negativ til de du har valgt heller :)
Usikker på om jeg vil stemme på U50 eller B&R, må ta litt betenkningstid!
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Har ikke fra før av hatt noen forhold til verken passarounds eller andre sosiale sammenkomster med medasylanter på TS. Ensomme ulven i meg skjemtes og tanken om å bryte denne grensen meldte sitt behov. Jeg "newbie" ønsker herved med dette å bli med på passaround mk5.
-Personlig er det primært dykkerur som er av interesse, så fortrinnsvis en U50 og SUB300T vil kun være mest interessant å teste.
Ønsker dere lykke til med nyvalg og håper at mange som mulig ønsker å være med :)
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Var umiddelbart klar til å gi min stemme til Sinn, men så tenkte jeg meg om hva jeg egentlig vil få ut av passarounden. Sinn er et fremtidig høyaktuelt kjøp, mens Bell & Ross, og da BR05, ikke har vært i radaren. Å få testet og eventuelt kjøpt Sinn er fullt oppnåelig, mens dette for meg vil være en gylden anledning til noe litt utenfor mitt nedslagsfelt; BR05.

Uansett all honnør til @krille som arrangerer, dette er utrolig kult å få med seg uansett om man er i klokkesirkelen eller på tilskuerplass!
 
Helt enig med de foregående talerne. Både u50 og doxaen er råe klokker, men særs lett tilgjengelige både å få tak i og kvitte seg med for den som er interessert i å prøve. Br 05 er en særs verdig kandidat til formålet. Jeg meldte meg først opp da jeg så at den var et alternativ :) (dette er overhodet ikke påvirket av at jeg har en spesiell forkjærlighet for sportsur influert av 70-tallet:)
DD303080-D943-4979-84D0-862D298D7008.jpeg
BAC9795A-B844-4F0B-A8E1-13B9E3FC3A3C.jpeg
27E5A7BF-1FAB-4110-A7CC-EC7A9983385A.jpeg
 
Jeg endret min stemme fra Sinn til B&R. Mye av samme grunner som allerede nevnt over. Dessuten blir den mer interessant jo mer jeg ser på den. En perfekt kandidat som for min del nok aldri hadde blitt vurdert og av den grunn fikk den min stemme.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth og krille
Jeg regner meg selv som stokk konservativ og umulig å ha med å gjøre, og smaken min for nye ting må modnes langsomt. Men den modnes.

Min utmerkede lokale urmaker har utstilt Bell & Ross, og jeg har ristet på hodet, sniffet og mumlet noe om å vandre rundt som en menneskelig Cessna. Men de vokser på meg - eller omvendt, jeg vokser til. Litt som en iskald Radler på en varm sommerdag, i starten lurer man på hva pokker dette er, men så blir det riktig likevel, ihvertfall om solen steker. Jeg ville foreløpig aldri kastet penger på noe slikt selv, men kanskje, muligens hadde det vært gøy å prøve...?
 
Jeg stod mellom Hanhardt og Bell and Ross. Så tenkte jeg litt i samme bane som alle de foregående posterne over. Min stemme gikk til Bell and Ross så får jeg prøvd noe jeg nok ikke vil kjøpe selv.

Kanskje den er fin til og med.

Stemme avgitt

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: krille
Hadde håpet på Doxa som også min stemme gikk til. Virket ikke mye sannsynlig i morges men nå går det jaggu rette veien (y) Sinn er ikke et dårlig alternativ:D
 
  • Liker
Reaksjoner: krille