Passaround MMXIII - Avstemning

Hvilken klokke vil du ha som Passaroundklokke?

• Ball Ohio Moonphase

Stemmer: 7 13,0%
  • Bell & Ross Vintage Heritage

Stemmer: 3 5,6%
  • Junghans Max Bill Chronoscope

Stemmer: 3 5,6%
  • Kobold SMG-2

• Meistersinger Perigraph

Stemmer: 16 29,6%
  • Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde

• Nivrel Chronographe Replique III

Stemmer: 1 1,9%
  • Vulcain 50´s President

Stemmer: 10 18,5%

• Antall stemmer
    54
  • Avstemningen stengte .

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
1. OM DU IKKE HAR TENKT Å VÆRE MED UANSETT HVILKEN KLOKKE SOM BLIR VALGT; VENNLIGST IKKE STEM!!
2. PÅMELDING ER ENNÅ IKKE ÅPNET; INGEN VITS Å SENDE MEG PM ENNÅ!

Da var det nok en gang på tide å sette i gang avstemning av Passaroundklokke. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.

Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.

Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!

Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.

Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 10 for pund og 8,5 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.

Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.

Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:

* Ball Engineer II Ohio Moon Phase
Tøffpen Ball-klokke med dato og månefase samt Balls karakteristisk tritiumlumerør. Ca 17500kr.

* Bell&Ross Vintage Heritage
Bell & Ross vintage-inspirert pilotklokke. Ca 19000 kr.

* Junghans Max Bill Chronoscope
Chrono fra tyske Junghans i flott Bauhaus-utførelse. Ca 18500 kr.

* Kobold SMG-2
Solid GMT-klokke fra amerikanske Kobold. Ca 22000 kr.

* Meistersinger Perigraph
Enhåndsklokke med dato fra tyske Meistersinger. Ca 19500 kr

* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 22000 kr.
MGL-089_1024x1024.jpg

* Nivrel Chronograph Replique III
Spennende kronograf fra et merke som er bortimot helt ukjent her på berget. Ca 21000 kr.

* Vulcain 50´s President
Historisk sus over dette elegante dressuret, helt ukjent her til lands.. Forbehold om at prisen holder seg! Ca 19500kr.

Redigert:
Et par anmerkninger:

1. Det kom ganske mange forslag om Grand Seiko. Jeg har ikke klart å regne hjem noen i nærheten av budsjettet, så det får bli en annen gang og et annet budsjett.
2. Det kom noen forslag om en Ball World Timer. Klarte heller ikke å regne hjem denne, men ble fascinert av månefasen, så den ble substitutt.

Kjapt spørsmål som jeg tror gjelder flere.. Er reglene for deltagelse helt faste eller finnes det rom for dispensasjon? For min del faller jeg utenfor på regelen om at man må ha vært medlem siden Mai og det er jo dumt av meg å stemme dersom jeg ikke har mulighet til å være med uansett.

Kjapt spørsmål som jeg tror gjelder flere.. Er reglene for deltagelse helt faste eller finnes det rom for dispensasjon? For min del faller jeg utenfor på regelen om at man må ha vært medlem siden Mai og det er jo dumt av meg å stemme dersom jeg ikke har mulighet til å være med uansett.

Nei, reglene er høyst flytende og forandres av Passaroundgeneral etter innfallsmetoden (se pkt 3 i reglene). Magefølelsen er, som i de fleste andre klokke/penger/tillit-sammenhenger det viktigste. Denne Passarounden har uansett tatt litt tid å stable på bena, så her er siste revisjon av reglene:

REGLER FOR DELTAKELSE

1. Det som kreves for å være med er:
- at du har vært medlem på Tidssonen i mer enn én måned, det vil si ble med senest August 2013
- har over 10 poster på forumtelleren din
- begge de ovenstående kan fravikes i spesielle tilfeller, f.eks hvis jeg kjenner deg personlig, et annet rutinert medlem kan gå god for deg, eller at du er Ari Behn og kan dokumentere det.
- det som uansett kreves, er at du i påmeldingen din kan sende meg navn, adresse og telefonnnummer, og at det går an å verifisere disse opplysningene enkelt og greit.
- jeg forbeholder meg retten til å evt avvise påmeldinger om jeg ikke får godfølelsen.

2. Om det skulle være slik at Passarounden blir overtegnet (maks antall 30 stk) må jeg rangere på noe vis. Postcount er enkelt og greit, men siden jeg ser at det er litt ensidig og favoriserer folk som på død og liv MÅ si noe i hver eneste tråd på forumet, skaper jeg litt ekstraarbeid for meg selv:
- du får ett poeng pr 100 poster, opptil 3000 poster, dvs maks 30 poeng
- du får ett poeng pr måned du har vært medlem
- om du er støttemedlem, får du 25 ekstrapoeng

Redigert:
Måtte jo velge den styggeste varianten av Kobold ja.. Hehe.. Den får allikevel min stemme ;)

Kudos til deg @krille for at du tar på deg ansvaret år etter år :)

Redigert av en moderator:
Måtte jo velge den styggeste varianten av Kobold ja.. Hehe.. Den får allikevel min stemme ;)

Kudos til deg @krille for at du tar på deg ansvaret år etter år :)

Tja, det er ikke så mange av Koboldvariantene som kommer inn under budsjett. Jeg synes nå den ser riktig bra ut, jeg kunne også levd med denne!

Den meistersingeren er bare helt rå. Undrer på om den er finere IRL, eller om den tar seg best ut på bilder....:confused:

Meistersinger representerer noe annerledes og spennende! Flotte æ di au:)

Jeg vil slå et slag for Vulcain (til tross for at jeg selv foreslo Kobold). Inhouseverk med kun 18.000 svingninger i minuttet og mekanisk alarm. Og best av alt - det hele kan studeres og nytes bak safirglasset på baksiden. :)

Ikke la dere lure av den liksomfancy Meistersingeren. Under fasaden tikker bare et standardverk fra Selitta.

EDIT: Har tabbet meg litt ut, og trodde det var en annen Vulcain-klokke det var snakk om. Dvs. at ingenting av det jeg har skrevet over stemmer. :eek:

Redigert:
Helt klart Meistersinger. Den stikker seg ut. Håper jeg får bli med i år.

Jeg vil i så måte på det sterkeste anbefale å kjøpe støttemedlemsskap. Erfaringsmessig er det et must for å nå opp, de fleste (alle?) Passaroundene til nå har vært til dels sterkt overtegnet.

Min stemme gikk til Kobold, men både Meistersinger og B&R syntes jeg er spennende klokker!

Hadde vi valgt en Vulcain som har alarm hadde stemmen gått dit, men det blir kanskje utenfor budsjett?

Jeg vil slå et slag for Vulcain (til tross for at jeg selv foreslo Kobold). Inhouseverk med kun 18.000 svingninger i minuttet og mekanisk alarm. Og best av alt - det hele kan studeres og nytes bak safirglasset på baksiden. :)

Ikke la dere lure av den liksomfancy Meistersingeren. Under fasaden tikker bare et standardverk fra Selitta.

Nå er det vel dessverre ikke alarmklokken som står til valg her, men fortsatt in house og den klart mest spennende klokken IMHO! Min stemme går ihvertfall helt klart til Vulcain. Hadde dog vært enda bedre dersom det var alarmklokken. Den er bare helt rå, med innsyn til et herlig urverk :) Dessverre utenfor budsjettet..

Redigert:
Min stemme gikk til Kobold SMG - 2, tett fulgt av Ball Engineer. Ganske ukjente merker for meg disse to men allikevel de som jeg fikk mest godfølelse for.

Nå er det vel dessverre ikke alarmklokken som står til valg her, men fortsatt in house og den klart mest spennende klokken IMHO! Min stemme går ihvertfall helt klart til Vulcain. Hadde dog vært enda bedre dersom det var alarmklokken. Den er bare helt rå, med innsyn til et herlig urverk :) Dessverre utenfor budsjettet..

My bad. Her har jeg blingset kraftig og tabbet meg ut. Verket som står i den aktuelle klokken er (så vidt jeg har funnet ut) basert på Soprod A10 og tikker med 28.800 svingninger i minuttet. Ikke fullt så spennende som jeg først trodde altså, men likefullt en veldig flott klokke jeg gjerne kunne tenkt meg å prøve.

Nyyydelige klokker, men den meistersingeren faller mitt hjerte nærmest! Takk og bukk til @krille for å gidde å ordne dette! Krysser fingra for å få bli med ;D

Er skikkelig torn mellom Meistersinger og Vulcain. Skal man stemme på det morsomme uret man gjerne vil prøve, eller den i gruppen man helst ville eid? Dilemma dilemma.