1. OM DU IKKE HAR TENKT Å VÆRE MED UANSETT HVILKEN KLOKKE SOM BLIR VALGT; VENNLIGST IKKE STEM!!
2. PÅMELDING ER ENNÅ IKKE ÅPNET; INGEN VITS Å SENDE MEG PM ENNÅ!
Da var det nok en gang på tide å sette i gang avstemning av Passaroundklokke. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.
Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.
Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!
Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.
Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 10 for pund og 8,5 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.
Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.
Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:
* Ball Engineer II Ohio Moon Phase
Tøffpen Ball-klokke med dato og månefase samt Balls karakteristisk tritiumlumerør. Ca 17500kr.
* Bell&Ross Vintage Heritage
Bell & Ross vintage-inspirert pilotklokke. Ca 19000 kr.
* Junghans Max Bill Chronoscope
Chrono fra tyske Junghans i flott Bauhaus-utførelse. Ca 18500 kr.
* Kobold SMG-2
Solid GMT-klokke fra amerikanske Kobold. Ca 22000 kr.
* Meistersinger Perigraph
Enhåndsklokke med dato fra tyske Meistersinger. Ca 19500 kr
* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 22000 kr.
* Nivrel Chronograph Replique III
Spennende kronograf fra et merke som er bortimot helt ukjent her på berget. Ca 21000 kr.
* Vulcain 50´s President
Historisk sus over dette elegante dressuret, helt ukjent her til lands.. Forbehold om at prisen holder seg! Ca 19500kr.
2. PÅMELDING ER ENNÅ IKKE ÅPNET; INGEN VITS Å SENDE MEG PM ENNÅ!
Da var det nok en gang på tide å sette i gang avstemning av Passaroundklokke. Jeg har på vanlig vis plukket de mest interessante kandidatene som kom frem i diskusjonstråden, og nå setter vi i gang med avgjørelsen.
Disse kandidatene er endelige, det vil si at det er ikke noe poeng i å forsøke å etteranmelde noen.
Gjelder alle klokkene: jeg er åpen for å diskutere andre skivefarger, remvalg etc på klokken som blir valgt. Jeg måtte bare plukke en modell her for å få den med i avstemningen!
Anbefaler alle å klikke seg inn og lese litt om modellene før stemme avgis.
Alle prisene er funnet på nettbutikkene det er linket til, og inkluderer frakt og mva. De norske prisene har fremkommet ved rask hoderegning og kurser på 6,5 for dollaren, 10 for pund og 8,5 for euro. Feil kan forekomme, og jeg blir glad om noen gjør meg oppmerksomme på eventuelle.
Avstemningen er åpen i 5 dager, og det er i denne tråden tillatt med (og oppfordret til!) diskusjon og rå propaganda med alle slags forsøk på å påvirke opinionen.
Så, her er klokkene, i alfabetisk rekkefølge:
* Ball Engineer II Ohio Moon Phase
Tøffpen Ball-klokke med dato og månefase samt Balls karakteristisk tritiumlumerør. Ca 17500kr.
* Bell&Ross Vintage Heritage
Bell & Ross vintage-inspirert pilotklokke. Ca 19000 kr.
* Junghans Max Bill Chronoscope
Chrono fra tyske Junghans i flott Bauhaus-utførelse. Ca 18500 kr.
* Kobold SMG-2
Solid GMT-klokke fra amerikanske Kobold. Ca 22000 kr.
* Meistersinger Perigraph
Enhåndsklokke med dato fra tyske Meistersinger. Ca 19500 kr
* Mühle Glashütte Teutonia Kleine Sekunde
Spennende ur fra en fabrikant vi ikke ser for mye til. Pent og med sub seconds. Ca 22000 kr.
* Nivrel Chronograph Replique III
Spennende kronograf fra et merke som er bortimot helt ukjent her på berget. Ca 21000 kr.
* Vulcain 50´s President
Historisk sus over dette elegante dressuret, helt ukjent her til lands.. Forbehold om at prisen holder seg! Ca 19500kr.
Redigert: