Du får Aquanatu med lenke. Se her: 5167/1A/001 Patek Philippe Aquanaut Pris 147.195*kr
Tja - lenken er så stygg irl at det er like greit å late som den ikke eksisterer.
Du får Aquanatu med lenke. Se her: 5167/1A/001 Patek Philippe Aquanaut Pris 147.195*kr
Vi har jo diskutert PP før, Reidar Har du fått testet noen på hånden? Hvis ikke:
Prøve på hånden.
Prøve på hånden.
Prøve på hånden.
etc.
Begge ur er ikke lette å forstille seg før man har dem på hånden, i min erfaring. Jeg trodde jeg ville ha 5711, men jeg hadde nok forestilt meg et sportsur (i bold), og så prøvde jeg på hånden og fant et tynt elegant ur med en nydelig lenke. Den er padde flat, på godt og vondt. Den var ikke det jeg trodde den skulle være, så ble bekymret og trakk meg.
Tenkte derfor at Aquanaut er tingen for meg. Prøvde både hos AD og Jonny, men ... Gummiremmen. Den er tøff, altså. Men litt begrensende på et vis? Jeg ville kommet til å ønske meg en croco på, men det er liksom enda mer feil å leke med remmer på en Patek enn en Rolex, sånn følte jeg det. Ble bare ikke helt venn med gummiremmen, og lenken er et misfoster. Så ingen Aquanaut.
Tilfeldigvis ble det en Nautilus, 5712. Den er virkelig bare marginalt tykkere enn en 5711, 1mm? Denne gangen var det bare kjærlighet. Umiddelbart. Om det var skiven som gjorde klokken anderledes, eller jeg som hadde endret smak vet jeg ikke. Men når jeg prøver en 5711 i dag er det en kjærlighet som ikke var der før jeg falt for 5712.
Jeg hadde ikke latt frykt for riper hindre meg fra å gå for Nautilus, så forskjellige er ikke røffheten til de to urene. Det er følelsen på hånden som evt skiller dem (eller forener dem, det er jo mange som har begge).
Wrists don't lie. (fritt etter Shakira) Men smak og behag kan forandre seg. Uansett, du kjøper ikke hverken en Aquanaut eller Nautilus uten å kjenne kjærligheten. Når du treffer riktig er det varm følelse som sprer seg fra håndledd og ned til hjertet
Tja - lenken er så stygg irl at det er like greit å late som den ikke eksisterer.
Så stygg? Har ikke sett lenken med mine egne øyne, så jeg skal ikke uttale meg. Men er den virkelig så stygg??
Svaret er Vacheron C Overseas . Da får du alt du er ute etter! Og jaggu tåler den en liten støyt også. "Alle" har PP...
Har hatt Aquanaut og har 5712R. Liker absolutt begge. Men ved valg mellom 5167 og 5711 så tror jeg faktisk 5167 vinner hos meg. Sikker på at du ikke vil ha 5712? Den har litt mere liv....og da vinner Nautilusen for meg.
Når det gjelder lenkene så er jeg ikke så begeistret for verken den til Aquanaut eller Nautilus. Derfor har jeg gått for skinnreim ( men da må du velge en gullmodell og det blir enda litt dyrere...akkurat som om de ikke er dyre nok fra før).
Når det gjelder reim så kan du få laget en sort Croco som passer til både kassa og låsen til 5167. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å bruke uoriginal reim så lenge den holder PP-standard.
Du får noen Nautiluser i stål på skinnrem .