Patek Philippe Nautilus

Mindre utbredt design? Det er jo en Genta-klassiker! Et ikon som i mine øyne kanskje slår sin like ikoniske storebror: AP RO. De er kanskje mindre utbredt fordi de er så utrolig vanskelige å få tak i, de selges jo aldri noe sted.
Designmessig er det stilrent og minimalistisk, den skiven er bare så utrolig understated. Lenken er utrolig smakfull og urverket er selvsagt helt konge, noe du kan se hver gang du kikker på baksiden av klokken. Den kan kanskje virke kjedelig, jeg mener den er fantastisk. Men alt er jo en smakssak. Noen liker mora, noen liker klokka.

Ikke misforstå meg nå, jeg er helt enig i at Nautilusen er en ikonisk PP. Men kom igjen? Genta eller ikke så er jo "8-kanten" et mindre utbredt design enn den helrunde. Øynene er vant med de.

5712/1A er noe av det aller, aller vakreste man kan ha på håndleddet spør du meg.

Moore, hvis vi noen gang skal på samme GTG må du være så snill å ha med din så jeg får tafset på den :D

Når jeg fikk prøve en 5712 på hånden var jeg solgt, fant ut at den dagen jeg sitter med den i samlingen skal jeg melde meg ut av alle klokkefora og leve lykkelig uvitene om alt annet jeg går glipp av.;)
Det er min grail nr.1, og om man skal klare seg med kun én klokke kan det neppe gjøres bedre enn med en PP 5712:D

Og dagene skal tilbringes omtrent sånn:D
Patek-Philippe-Nautilus-Rose-Gold-5712-thumb-2.jpg

Ikke misforstå meg nå, jeg er helt enig i at Nautilusen er en ikonisk PP. Men kom igjen? Genta eller ikke så er jo "8-kanten" et mindre utbredt design enn den helrunde. Øynene er vant med de.

Jeg er litt usikker på hva du egentlig sier her. Men det jeg mente er vel RO kom ut før PP'en og at den i så måte er storebroren. Jeg er ikke skråsikker på at Nautilusen er en mer ikonisk klokke enn RO'en, på ingen måte, bare kanskje. I mine øyne. Litt. Det jeg kan si er at jeg personlig synes Nautilusen, i dag kl ti på ett, er kulere enn RO'en. Men jeg er enig i at RO'en har et mer utpreget design og har kanskje et mer ikonisk utseende sånn sett.

Takk for svar til Moore og Anders også btw.

5712/1A er noe av det aller, aller vakreste man kan ha på håndleddet spør du meg.

Moore, hvis vi noen gang skal på samme GTG må du være så snill å ha med din så jeg får tafset på den :D

Will do, semmern!
Hadde vært hyggelig om så skjedde, så vi får se hvordan ting passer. :)

Ellers - speaking of Nautilus - synes jeg diskusjonen på TZ vedrørende et par utsøkte varianter av dem er interessant. :cool:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=6015208&rid=91937