Patek Philippe-tråden

Uff er så lei meg for at jeg var på ferie utenlands under hele eventet. Kan for gå 5 år til nestegang muligheten for å teste aquanaut og nautilus byr seg.

Uff er så lei meg for at jeg var på ferie utenlands under hele eventet. Kan for gå 5 år til nestegang muligheten for å teste aquanaut og nautilus byr seg.
Flott arrangement. Personlig har jeg aldri helt fått tenning for Nautilus og Aquanaut. Sistnevnte var det faktisk første gang jeg prøvde og ble helt bergtatt, spesielt ved at denne nå kommer med et oppgradert og betydelig bedre urverk.
Fikk dessverre tommelen ned fra Bjerke i dag på å komme på liste:cry:

.
Fikk dessverre tommelen ned fra Bjerke i dag på å komme på liste:cry:

Skjebnens ironi slo til i går. Samme dag som jeg fikk avslag fra Bjerke på å kjøpe en Aquanaut, så lå dette brevet i postkassen. Kanskje jeg skal svare på brevet og høre om min nye «venn» Thierry, som sender meg personlig brev kan hjelpe?:ROFLMAO:

35B47A4F-3DE8-4376-BA60-70BF4578AA6F.jpeg

Skjebnens ironi slo til i går. Samme dag som jeg fikk avslag fra Bjerke på å kjøpe en Aquanaut, så lå dette brevet i postkassen. Kanskje jeg skal svare på brevet og høre om min nye «venn» Thierry, som sender meg personlig brev kan hjelpe?:ROFLMAO:

Hvilke aquanaut forsøkte du å få listeplass på?

Jeg ble fortalt at for å få kjøpt Nautilus eller Aquanaut nå så man dokumentere at man har kjøpt og eier minst fem Patek fra før. Litt som Ferrari praktiserer med de mest ettertraktede modellene.

Ble du informert om dette @Gin?
Nope, men jeg er så vanvittig langt unna det kravet der, at dette er ikke noe mer å tenke på.

Nope, men jeg er så vanvittig langt unna det kravet der, at dette er ikke noe mer å tenke på.
Ja, det er vel ganske fjernt for de fleste. Ble informert om det når jeg la inn en bestilling på en 5524g på torsdag. Det var visst en helt ny praksis de hadde begynt med nå.

Det skal sies at jeg forsto det slik at det ikke nødvendigvis måtte være fem kjøpt i samme butikk. Det holdt at det var registrert hos Patek i Sveits. Men jeg spurte ikke så veldig ut over dette i og med at jeg som de fleste andre ikke helt når opp i dette selskapet ;) vi kom bare tilfeldig innom temaet når vi satt og pratet.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Er det like vanskelig å få kjøpt noe fra Complications-modellene? Jeg tenker litt på en 5172G eller en 5205G, men om det er umulig å kjøpe de får jeg heller bruke pengene og tiden på noe annet :/

Er det like vanskelig å få kjøpt noe fra Complications-modellene? Jeg tenker litt på en 5172G eller en 5205G, men om det er umulig å kjøpe de får jeg heller bruke pengene og tiden på noe annet :/
Grand Complications var visst enda vanskeligere å komme til enn Nautilus og Aquanaut, men Complications tror jeg er mulig. Jeg fikk satt meg på liste på en 5524g. Har en ok historikk hos Bjerke, men det er min første Patek.

• Liker
Reaksjoner: Ksone

Grand complications må det vel i alle fall søkes til PP om. Jeg forstår det slik at man må ha minst 10 PP’er fra før for at det skal være aktuelt for PP å vurdere en slik søknad. Det er i alle fall det jeg har fått opplyst fra norsk forhandler.

Usikker på kravene knyttet til complications..