Patek Philippe-tråden

Denne tråden har dårlig innvirkning på meg! Jeg får jo så innmari lyst på en PP. Det hjalp ikke akkurat å prøve Christian og Players varianter i forrige uke. Bad boys!:mad:

Uansett kom jeg over dette bildet på photobucket i dag. Etter en Rolex GTG fikk jeg prøve Ursa Majors 5167; funker fint med mesh på denne modellen synes nå jeg.
9e612d40.jpg

Denne funker fint på alt fra gummi til mesh. I all sin enkelhet er dette en av mine absolutte favoritter fra PP. Dèt sagt, så synes jeg alle ur fra PP er flotte. Moores vanvittig herlige -et-eller-annet-nummer- og The Players skjønne gullklump er noen av sonens flotteste skatter. Synes jeg.

For fanker'n - alle klokkene her inne har jo noe ved seg som jeg kan like. Heldigvis, dessverre.

Dette må være den lekreste tråden her på sonen. Så mye vakkert :) PP er så absolutt det ultimate. Man får bare håpe at den dag så har man en på armen selv.

[video=youtube;OvlgwXX8wE8]http://www.youtube.com/watch?v=OvlgwXX8wE8[/video]

Kom til å tenke på noe, er vel ikke noen som har gamle prislister på Patek Philippe?

Tenker da spesielt på Nautilus - serien.

Har jo blitt postet mange lister på Rolex hvor vi har sett at prisene har økt drastisk, men hvordan er det med Patek?

Takker for innspill i denne lange ventetiden ;)

Viserne får jo mye kritikk på den modellen. Jeg synes de er perfekte!

I jakten på min Patek var jeg innom veldig mange nettsider. Kom over en del bra bilder som må deles :cool:

Og selvfølgelig den jeg landet på - 5980:

Til slutt - disse to picsa er til deg, @rkjersem :p

Redigert av en moderator:
Kansje et litt dumt spørsmål, men jeg spør nå alike vel: Er det noen som vet hva som er service intervallet på nyere PP ur? Og ikke minst, hva vil en standard service koste?

Frode.

Det der kunne du spart deg :)

Bare hyggelig ;)

Kansje et litt dumt spørsmål, men jeg spør nå alike vel: Er det noen som vet hva som er service intervallet på nyere PP ur? Og ikke minst, hva vil en standard service koste?

Frode.

3-5 år er intervallet i hvert fall.

3-5 år står det i bruksanvisningen, ja.
Veiledende servicekost finner du her, Frode! Prisen er i sveitserfranc, som ligger på rett over 6 kr per NOK.

.......................Veiledende servicekost finner du her, Frode! Prisen er i sveitserfranc, som ligger på rett over 6 kr per NOK.

Det var jo ikke hinsides priser. Litt dyrere enn Rolex sin service men det skulle vel egentlig bare mangle. Man trenger altså ikke arve mangfoldige millioner, samtidig som man arver et PP ur, for å kunne sende uret til service med gjevne mellomrom :D Da er det jo bare å løpe å kjøpe :rolleyes:

Frode.

Hva synes dere om denne? Lenken er spesialbestilt og skal ha kostet 15 000 dollar.

Greier ikke å bestemme meg for om jeg digger den, eller om det er for mye! Tror jeg heller mot at jeg digger den :cool:

1406C4A5-6C82-4E15-8094-7D2313DD99D9-4568-0000052A2D003C9A_zps7620e7ec.jpg